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Ad-man
Advertisement
Advertising
Advertising agency
Advertising agency man
Advertising campaign
Advertising malpractice
Advertising man
Advertising person
Advertising practitioner
Community dental practitioner
Deceptive advertising
Dental practitioner
False advertising
Geriatric dentist
IUOPA
IUPA
Institute of Practitioners in Advertising
International Union of Practitioners in Advertising
Junk e-mail
Misleading advertising
Principal dental practitioner
Publicity bureau
Spam
Subliminal advertising
Unfair advertising
Unsolicited commercial communication
Unsolicited e-mail advertising
Unsolicited electronic advertising

Traduction de «advertising practitioner » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




advertising man [ advertising person | ad-man | advertising practitioner | advertising agency man ]

agent de publicité [ agente de publicité | publicitaire | professionnel de la publicité | professionnelle de la publicité | responsable de la publicité ]


advertising agency [ advertising practitioner | publicity bureau ]

agence de publicité [ agence publicitaire ]


Institute of Practitioners in Advertising

Institute of Practitioners in Advertising


International Union of Practitioners in Advertising | IUOPA [Abbr.] | IUPA [Abbr.]

Union Internationale des Publicitaires | UIP [Abbr.]


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]

publicité abusive [ publicité déloyale | publicité mensongère ]


geriatric dentist | principal dental practitioner | community dental practitioner | dental practitioner

chirurgien-dentiste | chirurgien-dentiste/chirurgienne-dentiste | chirurgienne-dentiste | dentiste


unsolicited electronic advertising [ junk e-mail | spam | unsolicited commercial communication | unsolicited e-mail advertising ]

publicité électronique non sollicitée [ communication commerciale non sollicitée | courriel-poubelle | courriel-rebut | courrier électronique commercial non sollicité | courrier électronique publicitaire non sollicité | pourriel | pullupostage | spam ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Advertising, then, as conceived of by advertising practitioners, is a tool for obtaining market share or brand competitiveness and it is not seen by these practitioners as a tool for increasing the overall size of any particular market.

La publicité par conséquent, telle que la voient les publicitaires, est un outil qui permet d'obtenir une part de marché ou une situation concurrentielle pour une marque donnée et non pas un outil qui permet d'augmenter la taille globale d'un marché.


In the United States, where the advertising of prescription drugs is allowed (the industry spends hundreds of millions dollars a year on advertising in the U.S.), studies have shown that a very significant percentage of prescriptions issued by physicians, particularly family practitioners, arise because patients ask for a specific drug because they have seen it advertised.

Aux États-Unis, où il est permis d’annoncer des médicaments prescrits (l’industrie pharmaceutique consacre des centaines de millions de dollars chaque année à la publicité dans ce pays), des études montrent qu’une très grande proportion des prescriptions délivrées par les médecins, et en particulier les médecins de famille, découlent de la demande des patients qui ont vu la publicité pour le médicament en question.


Sex determination and sex selective practices are profitable for medical practitioners and suppliers of certain medical equipment, related to sex determination and sex selection; therefore advertisement of sex-selection services should be prohibited and actions should be taken in order to prevent sex selection as a business where financial gains can be made.

La détermination du sexe et les pratiques de sélection selon le sexe sont lucratives pour les professionnels de la santé et les fournisseurs de certains équipements médicaux permettant de reconnaître le sexe et de pratiquer une sélection. Par conséquent, la publicité concernant les services de sélection selon le sexe devrait être interdite et des actions devraient être entreprises afin d'empêcher la sélection selon le sexe en tant qu'activité lucrative.


No person shall advertise a prescription therapeutic product to a person other than a practitioner unless they are authorized by the regulations to do so.

Il est interdit à quiconque de faire la publicité de produits thérapeutiques sur ordonnance auprès de personnes qui ne sont pas des praticiens, sauf si les règlements l'autorisent.


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2. Medicinal products may be advertised to the general public which, by virtue of their composition and purpose, are intended and designed for use without the intervention of a medical practitioner for diagnostic purposes or for the prescription or monitoring of treatment, with the advice of the pharmacist, if necessary.

2. Les médicaments qui, par leur composition et leur objectif, sont destinés à être utilisés sans intervention d'un médecin pour le diagnostic, la prescription ou la surveillance du traitement, au besoin avec le conseil du pharmacien, et conçus dans cette optique, peuvent faire l'objet d'une publicité auprès du grand public.


The recent data found that 70% of general practitioners believe this advertising confuses relative risks, and 75% say it causes patients to think drugs work better than they really do (1005) In New Zealand, physicians are petitioning the health minister to ban direct-to-consumer advertising.

Selon des données récentes, 70 p. 100 des généralistes estiment que cette publicité jette la confusion au sujet des risques relatifs et 75 p. 100 d'entre eux disent qu'elles font croire aux patients que les médicaments sont meilleurs qu'ils ne le sont (1005) En Nouvelle-Zélande, les médecins demandent au ministre de la Santé d'interdire la publicité directe.


2 . Medicinal products may be advertised to the general public which, by virtue of their composition and purpose, are intended and designed for use without the intervention of a medical practitioner for diagnostic purposes or for the prescription or monitoring of treatment, with the advice of the pharmacist, if necessary

2. Sont susceptibles de faire l'objet d'une publicité auprès du public les médicaments qui, par leur composition et leur objectif, sont prévus et conçus pour être utilisés sans intervention d'un médecin pour le diagnostic, la prescription ou la surveillance du traitement, au besoin avec le conseil du pharmacien.


3. Medicinal products may be advertised to the general public which, by virtue of their composition and purpose, are intended and designed for use without the intervention of a medical practitioner for diagnostic purposes or for the prescription or monitoring of treatment, with the advice of the pharmacist, if necessary.

3. Sont susceptibles de faire l'objet d'une publicité auprès du public les médicaments qui, par leur composition et leur objectif, sont prévus et conçus pour être utilisés sans intervention d'un médecin pour le diagnostic, la prescription ou la surveillance du traitement, au besoin avec le conseil du pharmacien.


In addition to establishing the rules for advertising medicines to the general public, it is vital that any relationship between pharmaceutical companies and medical practitioners be fully transparent.

Outre l'établissement de normes concernant la publicité des médicaments pour le grand public, il est indispensable que toute relation entre sociétés pharmaceutiques et personnel médical soit totalement transparente.


In the United States, where the advertising of prescription drugs is allowed (the industry spends hundreds of millions of dollars a year on advertising in the U.S.), studies have shown that a very significant proportion of prescriptions are issued by physicians, particularly family practitioners, to patients who ask for a specific drug because they have seen it advertised.

Aux États-Unis, où elle est permise (l’industrie dépense des centaines de millions de dollars chaque année en publicité), des études montrent que les médecins, particulièrement les médecins de famille, rédigent une très forte proportion d’ordonnances pour lesquelles le patient demande tel ou tel médicament parce qu’il a vu la publicité.


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