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Accommodate cargo in freight transport vehicle
Canadian Freight Classification
Canadian joint freight classification
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Classification of freight
Classification of goods
Control freight-related financial documentation
Develop and maintain freight rate databases
G.C.M.
General classification of merchandise
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control
Keep and update freight rate databases
Keep databases of freight rates
Maintain freight rate databases
Manage freight-related financial documentation
Marine freight
Maritime freight
Ocean freight
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Position cargo in freight transport vehicle
Sea freight
Uniform Freight Classification

Traduction de «classification freight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
classification of freight | classification of goods | G.C.M. | general classification of merchandise

classification des marchandises


develop and maintain freight rate databases | keep and update freight rate databases | keep databases of freight rates | maintain freight rate databases

tenir à jour des bases de données sur le tarif des cargaisons


ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

loger des marchandises dans un véhicule de transport de fret


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret


marine freight | maritime freight | ocean freight | sea freight

fret maritime


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

gestion centralisée du trafic marchandises | gestion intégrée du trafic marchandises


Canadian Freight Classification

Classification canadienne des marchandises


Uniform Freight Classification

Uniform Freight Classification


canadian joint freight classification

classement commun des marchandises au Canada


The revised European-American Lymphoma (REAL) classification

revised European-American Lymphoma classification
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
6)Technical change to the classification of type of cargo in Annex II: a set of codes has been introduced for collecting data on Ro-Ro container units for the dataset C2 (RX Large Ro-Ro containers, R1 20 ft freight units, R2 40 ft freight units, R3 Freight units > 20 ft and 40ft).

6)modification technique de la nomenclature du type de fret à l’annexe II: une série de codes a été établie aux fins de la collecte de données sur les conteneurs roll-on/roll-off pour l’ensemble de données C2 (RX Grands conteneurs roll-on/roll-off, R1 Unités de fret de 20 pieds, R2 Unités de fret de 40 pieds, R3 Unités de fret > 20 pieds et 40 pieds);


(1) Industry class 4592 (freight forwarding industry), as set out in Statistics Canada’s Standard Industrial Classification 1980.

(1) Classe 4592 (industrie des services au commerce transitaire), décrite dans la Classification type des industries (1980) de Statistique Canada.


Third, from a taxation standpoint, we think that a higher capital cost allowance for bus equipment — at least equal to the 40 percent declining balance classification now in effect for the motor freight industry — be introduced to encourage fleet roll-over to the more environmentally friendly four-stroke diesel engine technologies and to encourage modal shift away from private car usage.

Troisièmement, du point de vue de l'impôt, nous croyons qu'une hausse de la déduction pour amortissement en ce qui a trait aux autocars — au moins égale à la valeur résiduelle de 40 p. 100 présentement en vigueur pour l'industrie du transport de marchandises par route — doit être effectuée afin d'encourager les exploitants à remplacer leurs véhicules par d'autres modèles équipés d'un moteur diesel quatre temps plus écologique et afin d'inciter les gens à passer de l'automobile privée au transport modal.


51. Stresses the need for radical changes at the level of structure and responsibilities to the complex nexus of businesses (vessel and ship owners, freight contractors, oil companies, classification societies, insurers, etc) that controls international maritime traffic, as well as its relations with flag-of-convenience states; insists that this nexus is an obstacle to the efficient inspection of the condition of vessels, the introduction of the necessary safety measures, vocational training, action to secure adequate working and living conditions and wages for crews, and co ...[+++]

51. souligne la nécessité de modifier profondément la structure et les responsabilités du noyau complexe des sociétés (propriétaires des navires, armateurs, affréteurs, compagnies pétrolières, sociétés de classification, compagnies d'assurance, etc.) qui domine le trafic maritime international, ainsi que sa relation avec les États de pavillon de complaisance; souligne que cette structure constitue un obstacle à une inspection efficace sur l'état des navires, la mise en œuvre des mesures de sécurité nécessaires, la formation professionnelle et la réalisation de conditions de travail, de conditions de vie et de salaire de l'équipage adéqu ...[+++]


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A technical stop should not result in any flight stage being classified differently. The classification of traffic, irrespective of its nature (passengers, freight and mail), shall be identical to the classification of the flight stage flown by the aircraft.

Une escale technique ne devrait pas avoir pour conséquence la classification différente d'une étape de vol. La classification du trafic, indépendamment de sa nature, (passagers, fret et courrier) est identique à la classification de l'étape de vol effectuée par l'aéronef.


Since then, common positions have been reached between the initial Council proposal and the European Parliament, with the classification of seaports within the trans-European transport networks according to the criteria of annual freight traffic or passenger numbers transported.

Depuis lors, il y a eu des positions discordantes entre la proposition initiale du Conseil et le Parlement européen au moment de la classification des ports maritimes dans les réseaux transeuropéens de transport, en fonction de critères déterminés par le trafic annuel de marchandises ou le nombre de passagers transportés.


Since then, common positions have been reached between the initial Council proposal and the European Parliament, with the classification of seaports within the trans-European transport networks according to the criteria of annual freight traffic or passenger numbers transported.

Depuis lors, il y a eu des positions discordantes entre la proposition initiale du Conseil et le Parlement européen au moment de la classification des ports maritimes dans les réseaux transeuropéens de transport, en fonction de critères déterminés par le trafic annuel de marchandises ou le nombre de passagers transportés.


For example, the proposal to raise the volume in tonnes of freight to 1.5 million in respect of seaports and to change the classification of ports will not, in the opinion of our group, serve the development of the trans-European networks.

La proposition de relever le volume de tonnes de fret à 1,5 million pour les ports maritimes et de modifier les catégories des ports ne sert pas, à notre avis, le développement des réseaux transeuropéens.


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