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Consumer Information Office
Consumer On-Line Information Network Service
Detect bias and inaccuracy in electronic information
ECC-Net
EEJ-Net
Euroguichet-consommateurs
European Consumer Centres Network
European Extra-Judicial Network
European consumer information agency
Goods and Services Tax Consumer Information Office
ICONET
INPCS
INPCS - Entry
Information Network Personal Connectivity Service
Information and Coordination Network
LINE
Legal Information Network in Europe
Midwifery Information Network of Ontario
Midwifery Task Force of Ontario
Ontario Midwifery Consumer Network
Perform online information searches
Search for information online
Use on-line services

Translation of "consumer on-line information network service " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Consumer On-Line Information Network Service

Réseau en-direct des services d'information aux consommateurs


European Consumer Centres Network [ Consumer Information Office | ECC-Net | EEJ-Net | euroguichet-consommateurs | European consumer information agency | European Extra-Judicial Network ]

réseau des centres européens des consommateurs [ Agence européenne d'information des consommateurs | ECC-Net | euroguichet-consommateurs | réseau CEC | réseau EJE | réseau extrajudiciaire européen | réseau pour la résolution extrajudiciaire des litiges de consommation ]


Goods and Services Tax Consumer Information Office [ Government of Canada Goods and Services Tax Consumer Information Office ]

Bureau d'information des consommateurs sur la taxe sur les produits et services [ Gouvernement du Canada Bureau d'information des consommateurs sur la taxe sur les produits et services ]


Ontario Midwifery Consumer Network [ Midwifery Task Force of Ontario | Midwifery Information Network of Ontario ]

Ontario Midwifery Consumer Network [ Midwifery Task Force of Ontario | Midwifery Information Network of Ontario ]


Information exchange network on Community law and national provisions concerning consumer policy

Réseau d'échange d'informations sur le droit communautaire et les règles nationales concernant la politique des consommateurs


Information and Coordination Network | Information and Coordination Network for Member States’ Migration Management Services | ICONET [Abbr.]

Réseau d'information et de coordination | réseau d'information et de coordination sécurisé connecté à l'internet pour les services des États membres chargés de la gestion des flux migratoires | ICoNet [Abbr.]


Legal Information Network in Europe | LINE [Abbr.]

Réseau européen d'information juridique | REIJ [Abbr.]


detect bias and inaccuracy in electronic information | perform online information searches | search for information online | use on-line services

rechercher des informations en ligne | rechercher des informations sur l'internet


Information Network Personal Connectivity Service - Entry | INPCS - Entry

service d'accès PC-InfoRéseau - point d'entrée


Information Network Personal Connectivity Service | INPCS

service d'accès PC-InfoRéseau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) effective enforcement of consumer protection rules, in particular through market surveillance, administrative and enforcement cooperation, consumer access to information about services and non-food products and consumer access to mechanisms for the resolution of complaints and disputes and

b) l'application effective des règles de protection des consommateurs, notamment par la surveillance des marchés, la coopération au niveau administratif et au niveau de l'application de la législation, l'accès des consommateurs à l'information sur les services et produits non alimentaires ainsi que par l'accès des consommateurs aux mécanismes de résolution des plaintes et des litiges, et


The transfer of the spectrum blocks and mobile base station sites will enable the new mobile network operator to develop and roll out its own mobile network in Italy and operate as a fourth mobile operator, providing retail mobile services to consumers and offering wholesale access services to virtual network operators.

Le transfert des blocs de fréquences et des stations de base pour téléphonie mobile permettra au nouvel opérateur de développer et de déployer son propre réseau mobile en Italie et de devenir le quatrième opérateur mobile, offrant des services de téléphonie mobile de détail aux consommateurs et des services d'accès de gros aux opérateurs de réseau virtuel.


34. Supports in particular the Commission’s planned scrutiny of the practical enforcement of Article 20(2) of Directive 2006/123/EC on services in the internal market in order to analyse possible patterns of unjustified discrimination against consumers and other recipients of services based on their nationality or their country of residence; calls on the Commission to identify and define concise case groups of justified discrimination under Article 20(2) of the Services Directive in order to clarify what is unjustified discriminatory ...[+++]

34. est particulièrement favorable à la perspective d'une enquête de la Commission sur l'application pratique de l'article 20, paragraphe 2, de la directive 2006/123/CE relative aux services dans le marché intérieur, en vue de déterminer les éventuels schémas de discrimination injustifiée contre les consommateurs et d'autres destinataires de services, fondée sur la nationalité ou le pays de résidence des consommateurs; invite la Commission à recenser et à définir des catégories précises de discrimination justifiée dans l'article 20, ...[+++]


5. Within five business days of receipt of the information requested from the transferring payment service provider as referred to in paragraph 3, the receiving payment service provider shall, as and if provided for in the authorisation and to the extent that the information provided by the transferring payment service provider or the consumer enables the receiving payment service provider to do so, carry out the following tasks:

5. Dans un délai de cinq jours ouvrables à compter de la réception des informations demandées au prestataire de services de paiement transmetteur visées au paragraphe 3, le prestataire de services de paiement destinataire, pour autant que l’autorisation le prévoie et selon les modalités prévues dans celle-ci, et dans la mesure où les informations communiquées par le prestataire de services de paiement transmetteur ou le consommateur lui permettent de l ...[+++]


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5. Calls on the Commission to undertake a thorough examination of recent developments in the EU air cargo and express services market; notes that the express market in the United States is dominated by a handful of economic operators, and believes that this has resulted in the foreclosure of the market to European service providers; points out that the EU has, by contrast, steadily opened up its delivery markets to non-EU companies; believes that this has resulted in EU companies being placed at a competitive disadvantage; accordingly considers that any mergers between US and European express services operators could have the effect ...[+++]

5. demande à la Commission de procéder à un examen attentif des récentes évolutions du marché du fret aérien et des services de distribution express dans l'Union européenne; observe que le marché de la distribution express est dominé, aux États-Unis, par un petit nombre d'exploitants et estime que les prestataires de services européens se voient ainsi fermer l'accès à ce marché; souligne que l'Union européenne, par contre, a continuellement ouvert ses marchés de la distribution à des entreprises de pays tiers; estime que les entrep ...[+++]


27. Calls on the Commission to find ways to increase coordination and improve practical cooperation between existing tools such as SOLVIT, Your Europe Advice, the Enterprise Europe Network, European Consumer Centres, the European Employment Service, IMI, the Europe Direct information network and the points of single contact to avoid duplication of efforts and resources and hence achieve more effective management;

27. demande à la Commission de trouver des moyens permettant d'intensifier la coordination et d'améliorer la coopération entre les instruments existants tels que SOLVIT, le service d'orientation pour les citoyens, le réseau de soutien européen aux entreprises, les centres européens des consommateurs et le réseau européen de services de l'emploi, IMI, le réseau d'information Europe Direct et les Guichets uniques afin d'éviter la dup ...[+++]


In order to ensure transparency and fairness of treatment and in order to allow the consumer to question the payment service provider’s decision, the payment service provider should inform the consumer of the grounds and justification for his refusal of access to a basic payment account.

Afin d’assurer la transparence et un traitement équitable et de permettre au consommateur de contester la décision du prestataire de services de paiement, ce dernier devrait communiquer au consommateur les motifs et la justification du refus d’ouverture d’un compte de paiement de base.


Consumers have an opportunity to resolve problems arising predominantly as a result of the different procedures in force in the individual Member States within the European Consumer Centres Network, ECC-Net, and the cross-border Consumer Complaints Network for Financial Services, FIN-NET.

Les consommateurs ont la possibilité de résoudre des différends qui surviennent principalement du fait des différences dans les procédures en vigueur dans chaque État membre grâce au réseau des centres européens des consommateurs (ECC-Net) , et au réseau pour la résolution extrajudiciaire des litiges en secteur des services financiers FIN-NET.


A free market which compels the Member States to eliminate restrictions on cross-border provision of services while at the same time increasing transparency and information for consumers would give consumers wider choice and better services at lower prices.

Un marché libre obligeant les États membres à supprimer les obstacles à la circulation transfrontalière des services, tout en renforçant la transparence et l'information pour les consommateurs, offrirait un plus grand choix et de meilleurs services, à des prix plus bas, aux consommateurs.


4. In addition, some specialised networks already exist, such as the cross-border network for the out-of-court resolution of consumer disputes in the financial services sector (FIN-Net) and the network of national contact points on e-commerce (Article 19, paragraph 4 of Directive 2000/31/EC of 8 June 2000).

4. En outre, il existe d'ores et déjà des réseaux spécialisés tels que le réseau transfrontalier pour les plaintes extrajudiciaires dans le secteur des services financiers et le réseau des points de contact nationaux concernant le commerce électronique (article 19, paragraphe 4 de la directive 2000/31/CE du 8 juin 2000).


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