Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Continuing teacher training
Continuing vocational training
Initial teacher education
Initial teacher training
Lifelong vocational training
Normal college
Normal school
PTT
Pedagogical training
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Secondary school teacher training course
Teacher training
Teacher training college
Teacher training institute
Teacher's college
Teacher-training school
Teachers college
Teachers' college
Teachers' training college
Training course for secondary school teachers
Training of teachers
UTE
University of teacher education

Translation of "continuing teacher training " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
continuing teacher training

perfectionnement sur le plan didactique


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

formation des professeurs de l'enseignement secondaire


teacher training [ pedagogical training ]

formation des enseignants [ formation des formateurs | formation pédagogique ]


teacher training | training of teachers

formation des enseignants


teacher training college | teacher training institute

institut de formation des enseignants du secondaire


normal school [ teacher-training school | teachers' training college | teachers' college | teachers college | normal college ]

école normale


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


university of teacher education | teacher training college | teacher's college [ UTE ]

haute école pédagogique [ HEP ]


continuing vocational training [ lifelong vocational training ]

formation professionnelle continue


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An inventory of projects run at European level and analysis of models developed, for initial and continuing teacher training; recommendations for consolidation of the European networks.

Un inventaire des projets conduits au niveau européen et une analyse des modèles développés, pour la formation initiale et continue des enseignants ; recommandations pour la consolidation des réseaux européens.


- Shortage/surplus of qualified teachers and trainers on the labour market,- progression in number of applicants for training programmes (teachers and trainers),- percentage of teachers and trainers who follow continuous professional training.

- Pénurie/excédent d'enseignants et de formateurs qualifiés sur le marché du travail,- évolution du nombre de candidats à des programmes de formation (enseignants et formateurs),- pourcentage des enseignants et des formateurs qui suivent une formation professionnelle continue.


Strong support for teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, who play a key role in ensuring the success of learners and in implementing education policy: Many Member States report measures for enhancing teacher training and emphasise the initial education and continuing professional development of teachers and trainers should be fit for purpose, combining subject matter, pedagogy and practice.

Un soutien appuyé aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement et aux autres membres du personnel éducatif, qui jouent un rôle déterminant pour que les apprenants réussissent et pour mettre en œuvre la politique éducative: de nombreux États membres font état de mesures prises pour améliorer la formation des enseignants et insistent sur le fait que l'enseignement initial et le développement professionnel continu des enseignants et des formateurs devraient être adaptés au but poursuivi et porter à la fois sur les matières, la pédagogie et la pratique.


Well developed and supported technological infrastructure would enable the various partners in the community to more effectively meet their needs, such as: training for early childhood educators, remote education at the secondary level, continuing teacher training, francization and refrancization for parents, courses of adults, remote meetings of various organizations and so on.

Une infrastructure technologique bien développée et soutenue permettrait aux divers partenaires de la communauté de mieux répondre à leurs besoins, tels que: la formation d'éducatrices en jeune enfance, les cours à distance au niveau des études secondaires, la formation continue des enseignants, la francisation et la refrancisation des parents, les cours aux adultes, les réunions à distance de divers organismes, et cetera.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This underlines the importance of maintaining or increasing the attractiveness of the teaching profession, an issue on which the Commission recently published a detailed study with recommendations on improving initial and continuing teacher training and early career support.

Ces chiffres montrent l’importance de préserver ou d’accroître l’attrait de la profession d’enseignant, une question sur laquelle la Commission a récemment publié une étude détaillée contenant des recommandations sur l’amélioration de la formation initiale et continue des enseignants et de leur accompagnement en début de carrière.


Believes that the success of education at all levels depends on well-trained teachers, and on their continually advancing professional training, thus requiring sufficient investment in teacher training.

estime que la réussite de l'éducation à tous les niveaux dépend de la qualité de la formation des enseignants et de leur recyclage permanent, et que leur formation nécessite par conséquent des investissements suffisants.


Moving beyond general responses that should take account of the particular features of the migrant population, such as access to health systems and the labour market and decent housing, the need for sector-specific responses in education should be highlighted, such as a review of educational material to ensure that migrants are not presented in a negative light, extracurricular activities to improve integration, access to the education system from early childhood, the necessary resources for initial and continuous teacher training and the recruitment of qualified auxiliary staff, where possible f ...[+++]

Au-delà des réponses à caractère global, qui doivent tenir compte des caractéristiques de la population immigrée et englober des aspects tels que l’accès au système de santé et au marché du travail ainsi qu’à un logement digne, il y a lieu de souligner la nécessité d’apporter des réponses sectorielles en matière d’éducation telles que la révision des matériels scolaires afin qu’il ne soit pas donné des immigrés une image négative, l’existence d’activités extrascolaires d’intégration, l’accès au système éducatif depuis la plus tendre enfance, les ressources nécessaires pour la formation initiale et ...[+++]


On 14 May 1987, the Ministers for Education considered in their conclusions that in order to encourage in-service teacher training, it was necessary to: - clarify objectives in this area; - develop consistent, flexible and varied training opportunities; - establish as close a link as possible between in-service training programmes and teachers own career development plans; - develop the resources allocated to in-service training; - improve the continuity between initial and ...[+++]

Le 14 mai 1987, les Ministres de l'Education ont estime, dans leurs conclusions, qu'en vue de promouvoir la formation continue des enseignants, il importait de : - clarifier les objectifs dans ce domaine; - construire une offre de formation coherente, flexible et diversifiee; - relier autant que possible les programmes de formation continue a des projets de developpement professionnel elabores par ceux qui en beneficient; - developper les ressources consacrees a la formation continue; - ameliorer la continuite entre formation initiale et formation continue.


Its aims may be summarized as follows: - training (initial and particularly continuing) of audiovisual professionals, especially in the areas of: = economic and commercial management, including legal aspects, of audiovisual matters at European level; = utilization and development of new technologies for the production of audiovisual programmes with high commercial and artistic added value, to supplement training in the film and sound-recording professions, = scriptwriting techniques; - encouraging cooperation and exchange of know-how through networking between partners invo ...[+++]

Ses objectifs peuvent être résumés comme suit : - la formation (initiale et particulièrement continue) des professionnels de l'audiovisuel, surtout dans les domaines : = de la gestion économique et commerciale, y compris les règles juridiques, de l'audiovisuel au niveau européen, = de l'usage et du développement de nouvelles technologies pour la production de programmes audiovisuels à haute valeur ajoutée commerciale et artistique, complétant une formation aux métiers dans les domaines de l'image et du son, = des techniques d'écriture de scénarios ; - l'encouragement à la coopération et aux échanges de savoir-faire, par la mise en résea ...[+++]


Some interesting shifts in the subject area distribution across ICP applications have also been registered with a considerable increase in the number of applications in teacher training (+ 25 %), humanities (+ 18 %) and mathematics and computer science (+ 13 %)and teachers keep pace The number of applications for teaching staff mobility programmes within ICPs (1 109 applications) has continued to rise sharply (+ 16 %), once again confirming how strongly universities feel that teaching exchanges play an essential r ...[+++]

Des variations intéressantes dans la répartition des disciplines ont été enregistrées, notamment une augmentation considérable des demandes dans les domaines de la formation des enseignants (+ 25 %), des sciences humaines (+ 18 %), des mathématiques et de l'informatique (+ 13 %)et les enseignants emboîtent le pas. Le nombre de demandes de programmes de mobilité des enseignants (1.109 applications) s'est nettement accru (+ 16 %), ce qui confirme à nouveau l'importance que les universités attachent aux échanges d'enseignants comme moteur essentiel de la coopération inter-universitaire.


w