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Authority for the administration of criminal justice
CMDA
Common law authorities
Common law decisions
Common law jurisprudence
Criminal justice authority
Cyber Defence Management Authority
DSA
Defence Shipping Authority
Defence of lawful authority
Defence of legal authority
Defence of legislative authority
Defence of statutory authority
Defence shipping authority
Defence shipping authority
Defense shipping authority
Defense shipping authority
Federal criminal justice authority
Federal law enforcement authority
Law enforcement authority
Lawful authority defence
Legal authority defence
Legislative authority defence
Statutory authority defence

Translation of "defence lawful authority " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
defence of legal authority [ defence of lawful authority | legal authority defence | lawful authority defence ]

défense de pouvoir légitime


defence of statutory authority [ defence of legislative authority | statutory authority defence | legislative authority defence ]

defense de pouvoir d'origine législative


defence shipping authority

direction des transports maritimes(en temps de guerre)


Defence Shipping Authority | DSA [Abbr.]

Autorité des transports maritimes


Cyber Defence Management Authority | CMDA [Abbr.]

autorité de gestion de la cyberdéfense


defence shipping authority (1) | defense shipping authority (2)

autorité des transports maritimes


defence shipping authority | defense shipping authority

autorité des transports maritimes


common law authorities [ common law jurisprudence | common law decisions ]

jurisprudence de common law


criminal justice authority | law enforcement authority | authority for the administration of criminal justice

autorité pénale | autorité de l'administration pénale | autorité de justice pénale | autorité de la juridiction pénale | organe de la justice pénale | autorité de répression


federal criminal justice authority | federal law enforcement authority

autorité pénale de la Confédération | autorité pénale fédérale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It should be noted that the existing exceptional circumstances in which information can be disclosed without consent under PIPEDA upon request (and under lawful authority) already include national security, defence and international affairs; enforcement of any laws of Canada, a province or a foreign country; intelligence-gathering related to enforcement of any laws of Canada, a province or a foreign country; and administration of any laws of Canada or a province.

Il convient de noter que les cas exceptionnels où les renseignements personnels peuvent être communiqués sans le consentement de l’intéressé aux termes de la LPRPDE englobent actuellement les demandes (présentées conformément à une autorité légitime) qui touchent la sécurité nationale, la défense du Canada et la conduite des affaires internationales; le contrôle d’application du droit canadien, provincial ou étranger; la collecte de renseignements liée au contrôle d’application du droit canadien, provincial ou étranger; l’applicati ...[+++]


This has created an opportunity for ENISA to play a role as a platform on Network Information Security (NIS) aspects of the fight against cybercrime and to exchange views and best practices with cyber defence, law enforcement and data protection authorities.

Cela a donné à l’ENISA la possibilité de jouer un rôle de plateforme concernant les aspects de sécurité des réseaux et de l’information (Network Information Security — NIS) en matière de lutte contre la cybercriminalité et d’échanger des points de vue et des bonnes pratiques avec les autorités chargées de la cyberdéfense, du respect de la loi et de la protection des données.


It should be noted that the existing exceptional circumstances in which information can be disclosed without consent under PIPEDA upon request (and under lawful authority) already include national security, defence and international affairs; enforcement of any laws of Canada, a province or a foreign country; intelligence-gathering related to enforcement of any laws of Canada, a province or a foreign country; and administration of any laws of Canada or a province.

Il convient de noter que les cas exceptionnels où les renseignements personnels peuvent être communiqués sans le consentement de l’intéressé aux termes de la LPRPDE englobent actuellement les demandes (présentées conformément à une autorité légitime) qui touchent la sécurité nationale, la défense du Canada et la conduite des affaires internationales; le contrôle d’application du droit canadien, provincial ou étranger; la collecte de renseignements liée au contrôle d’application du droit canadien, provincial ou étranger; l’applicati ...[+++]


2. Member States shall ensure that evidence falling within one of the categories listed in Article 6, paragraph 2 which is obtained by a natural or legal person solely through access to the file of a competition authority in exercise of his rights of defence under Article 27 of Regulation No 1/2003 or corresponding provisions of national law is not admissible in actions for damages until that competition authority has closed its proceedings or taken a decision referred to in Article 5 of Regulation No 1/2003 or in Chapter III of Regulation No 1/2003.

2. Les États membres veillent à ce que les preuves relevant d'une des catégories énumérées à l'article 6, paragraphe 2, obtenues par une personne physique ou morale uniquement grâce à l'accès au dossier d’une autorité de concurrence dans l'exercice de ses droits de la défense en vertu de l'article 27 du règlement nº 1/2003 ou des dispositions correspondantes du droit national, ne soient pas recevables dans le cadre d’une action en dommages et intérêts aussi longtemps que l’autorité de concurrence n'a pas clos sa procédure ou adopté un ...[+++]


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3.1. Coordination between NIS competent authorities/CERTs, law enforcement and defence

3.1. Coordination entre autorités compétentes en matière de SRI/CERT, maintien de l'ordre et défense


It confirmed that the authority for Canada's presence and the operations of the Canadian Forces in Afghanistan rest upon three interrelated bases in international law: the right to individual and collective self-defence, the authority granted by the resolutions of the United Nations Security Council, and the consent of the Government of Afghanistan.

Ces fondements confirment qu'en ce qui concerne la présence canadienne et les opérations des Forces canadiennes en Afghanistan, l'autorité repose sur trois fondements étroitement liés provenant du droit international: le droit naturel de défense légitime individuelle ou collective, l'autorité émanant des résolutions du Conseil de sécurité et le consentement du gouvernement de l'Afghanistan.


3. Contracting authorities/entities may decide to withhold certain information on the contract award or the conclusion of the framework agreements referred to in paragraph 1 where release of such information would impede law enforcement or otherwise be contrary to the public interest, in particular defence and/or security interests, would prejudice the legitimate commercial interests of economic operators, whether public or private, or might prejudice fair competition between them.

3. Les pouvoirs adjudicateurs ou les entités adjudicatrices peuvent décider de ne pas communiquer certains renseignements concernant l’adjudication des marchés ou la conclusion d’accords-cadres, visés au paragraphe 1, lorsque leur divulgation ferait obstacle à l’application des lois ou serait contraire à l’intérêt public en particulier les intérêts en matière de défense et/ou de sécurité, ou porterait préjudice aux intérêts commerciaux légitimes d’opérateurs économiques publics ou privés ou pourrait nuire à une concurrence loyale entre ceux-ci.


Although common law defences could encompass activities authorized by statutes, such as the slaughter of animals for food, laws authorizing animal use in research only applies to six of the thirteen provinces and territories, and there is no federal legislation authorizing this kind of activity.

Bien que les moyens de défense prévus par la common law puissent comprendre des activités autorisées par les lois, notamment l'abattage d'animaux à des fins alimentaires, la législation autorisant l'utilisation des animaux pour la recherche ne s'applique que dans six des treize provinces et territoires et aucune loi fédérale ne sanctionne ce genre d'activité.


3. For the pursuit of activities relating to the representation or defence of a client in legal proceedings and insofar as the law of the host Member State reserves such activities to lawyers practising under the professional title of that State, the latter may require lawyers practising under their home-country professional titles to work in conjunction with a lawyer who practises before the judicial authority in question and who ...[+++]

3. Pour l'exercice des activités relatives à la représentation et à la défense d'un client en justice et dans la mesure où le droit de l'État membre d'accueil réserve ces activités aux avocats exerçant sous le titre professionnel de cet État, ce dernier peut imposer aux avocats exerçant sous leur titre professionnel d'origine d'agir de concert soit avec un avocat exerçant auprès de la juridiction saisie et qui serait responsable, s'il y a lieu, à l'égard de cette juridiction, soit avec un «avoué» exerçant auprès d'elle.


It is open to people charged with criminal offences to say, " I might theoretically fit within this crime, but I did have a lawful authority to do what I did, " and so that is a common law defence.

Les gens accusés d'infractions criminelles ont la possibilité de dire : « Je remplis théoriquement les critères qui définissent ce crime, mais j'étais légalement autorisé à agir ainsi». Il s'agit là d'un moyen de défense prévu par la common law.


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