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DTUL
Deflection temperature of plastics under load
Deflection temperature under load
Deflection under load
Heat deflection temperature
Heat deflection temperature under load
Heat distorsion temperature
Heat distortion temperature
Maximum deflection under the action of live loads
Temperature of bending under load

Translation of "deflection temperature under load " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
deflection temperature under load [ DTUL | heat deflection temperature under load | heat deflection temperature | heat distortion temperature ]

température de fléchissement sous charge [ température de déformation à chaud ]


deflection temperature under load

température de fléchissement sous charge


deflection temperature of plastics under load | heat distorsion temperature | deflection under load

température de distorsion à chaud sous une charge | distorsion à la chaleur




temperature of bending under load

température de fléchissement sous charge


maximum deflection under the action of live loads

flèche maximum sous l'action des surcharges
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This temperature variation shall be checked under stabilized conditions at a speed of 120 km/h and the load setting of the type 1 test.

Cette variation de température est contrôlée dans des conditions stables à une vitesse de 120 km/h et avec un réglage de freins correspondant à l’essai du type 1.


The side guard shall be considered suitable if it is capable of withstanding a horizontal static force of 1 kN applied perpendicularly to any part of its external surface by the centre of a ram the face of which is circular and flat, with a diameter of 220 mm ± 10 mm, and if the deflection of the guard under load is then not more than:

Le protecteur latéral doit être considéré comme approprié s’il peut supporter une force statique horizontale de 1 kN appliquée perpendiculairement à toute partie de sa face externe par le centre d’un vérin de section circulaire et plate, d’un diamètre de 220 ± 10 mm, et si la déformation du protecteur en charge ne dépasse pas alors:


4.5. The rate of deflection under loading by the vertical force shall not exceed 5 mm/s.

4.5. La vitesse de déformation sous charge par la force verticale ne doit pas dépasser 5 mm/s.


2.2.2. The assembly shall be secured to the bedplate so that the members connecting the assembly and the bedplate do not deflect significantly in relation to the protection structure under loading.

2.2.2. L’ensemble doit être fixé au banc d’essai de telle sorte que, sous la charge, les éléments reliant l’ensemble au banc d’essai ne soient l’objet que de déformations minimales par rapport à la structure de protection.


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(3) Frozen fish, while under the control of a carrier, shall be kept refrigerated in such a manner that, when it is delivered to its destination, the temperature of such fish will not have increased more than 5.5°C from the temperature at the time it was loaded.

(3) Le poisson congelé, tant qu’il est sous la surveillance d’un transporteur, doit être réfrigéré de manière que, lorsqu’il est livré à destination, la température du poisson n’ait pas augmenté de plus de 5,5 °C par rapport à sa température au moment du chargement.


(6) Hatchway covers in Position 1 or Position 2 shall be so designed as to limit deflection to not more than 0.0028 times the span under the loads referred to in subsection (4).

(6) Les panneaux d’écoutille situés dans un emplacement de la catégorie 1 ou dans un emplacement de la catégorie 2 sont conçus de sorte que le fléchissement n’est pas supérieur à 0,0028 fois leur portée sous les charges visées au paragraphe (4).


We have also been informed by Transport Canada that the load bearing surface capability of Runway 13-31 is suitable for heavy jet transport category aircraft under summer temperature conditions.

Nous avons également appris de Transports Canada que la surface portante de la piste 13-31 ne convient pas aux avions à réaction lourds, dans les conditions qui règnent en été.


When the strap has been kept under load for 30 minutes in the same low-temperature chamber, the mass shall be removed and the breaking load shall be measured within 5 minutes after removal of the strap from the low-temperature chamber.

Après avoir maintenu la sangle sous charge pendant 30 minutes dans cette même chambre froide, on enlève la masse et on mesure la charge de rupture dans les cinq minutes qui suivent la sortie de la sangle de la chambre froide.


‘defeat device’ means any element of design which senses temperature, vehicle speed, engine speed and/or load, transmission gear, manifold vacuum or any other parameter for the purpose of activating, modulating, delaying or deactivating the operation of any part of the emission control and exhaust after-treatment system and which reduces the effectiveness of the emission control system under conditions which may reasonably be expec ...[+++]

37) «dispositif d'invalidation»: tout élément de conception qui détecte la température, la vitesse du véhicule, le régime et/ou la charge du moteur, le rapport de transmission, une dépression à l'admission ou tout autre paramètre aux fins d'activer, de moduler, de retarder ou de désactiver le fonctionnement de toute partie du système de contrôle des émissions ou de post-traitement des gaz d'échappement et qui réduit l'efficacité du système de contrôle des émissions dans des conditions dont on peut raisonnablement attendre qu'elles se produisent dans des circonstances normales de fonctionnement et d'utilisation du véhicule.


When the strap has been kept under load for 30 ± 5 minutes in the same low-temperature chamber, the weight shall be removed and the breaking load shall be measured within five minutes after removal of the strap from the low-temperature chamber.

Après avoir laissé la sangle sous charge pendant 30 ± 5 minutes dans la chambre froide, on enlèvera le poids et on mesurera la charge de rupture dans les 5 minutes qui suivent l’instant où la sangle est extraite de la chambre froide.




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'deflection temperature under load' ->

Date index: 2023-05-09
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