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Cargo vehicle driver
Dispatch and schedule drivers
Driver and Vehicle Licensing
Driver and vehicle licensing office
Driver's license structure
Drivers Ordinance
Drivers and Vehicles License Issuing Office
Driving license structure
EV driver
EV motorist
Electric vehicle driver
Electric vehicle motorist
Freight driver
Motor Vehicle Branch
Motor vehicle licence fee
Motor vehicle license fee
Motor vehicle registration fee
Schedule and dispatch drivers
Structure of driver's license
TDLO
Transport Driver Licensing Ordinance
Truckie
Van driver
WHRPO 1

Traduction de «driver and vehicle licensing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Driver and Vehicle Licensing [ Motor Vehicle Branch ]

Permis et immatriculations [ Direction des véhicules automobiles ]


driver and vehicle licensing office

service des automobiles


Drivers and Vehicles License Issuing Office

Bureau de l'immatriculation et des permis de conduire


ensure drivers and vehicles are dispatched to required locations | perform actions to organise and dispatch drivers and vehicles to required locations | dispatch and schedule drivers | schedule and dispatch drivers

planifier et affecter des chauffeurs


freight driver | van driver | cargo vehicle driver | truckie

camionneur | routier/routière | conducteur de poids lourd/conductrice de poids lourd | conducteur routier de transport de marchandises/conductrice routière de transport de marchandises


electric vehicle driver | EV driver | electric vehicle motorist | EV motorist

conducteur de véhicule électrique | conductrice de véhicule électrique | électromobiliste | véiste


motor vehicle registration fee [ motor vehicle licence fee | motor vehicle license fee ]

droit d'immatriculation


Ordinance of 15 June 2007 on the Licensing of Vehicle Drivers for the Road Transport of Passengers and Goods | Transport Driver Licensing Ordinance [ TDLO ]

Ordonnance du 15 juin 2007 réglant l'admission des conducteurs au transport de personnes et de marchandises par route | Ordonnance réglant l'admission des chauffeurs [ OACP ]


driving license structure | driver's license structure | structure of driver's license

gestion des permis de conduire


Ordinance of 19 June 1995 on Working Hours and Rest Periods for Professional Vehicle Drivers | Drivers Ordinance [ WHRPO 1 ]

Ordonnance du 19 juin 1995 sur la durée du travail et du repos des conducteurs professionnels de véhicules automobiles | Ordonnance sur les chauffeurs [ OTR 1 ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This problem requires in-vehicle technology to help detect and warn drivers of vehicles in adjacent lanes or when the vehicle is about to unintentionally depart from the lane.

Pour lutter contre ce problème, il faut des technologies embarquées capables de détecter les véhicules qui circulent sur les bandes adjacentes et d'avertir leurs conducteurs, ou de réagir quand un véhicule est sur le point de quitter involontairement sa bande de circulation.


These intelligent systems address the interaction between the driver, the vehicle and the road environment, in an integrated approach where the autonomous on-board systems are complemented with vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure co-operative technologies and improved traffic network management.

Ces systèmes intelligents interviennent au niveau des interactions entre le conducteur, le véhicule et l’environnement routier dans une approche intégrée. Les systèmes autonomes embarqués sont alors complétés par la coopération véhicule/véhicule et entre le véhicule et l’infrastructure, le tout améliorant la gestion du réseau routier.


The report concludes that the greatest potential in the application of ICT in solving road transport safety problems is offered by the Intelligent Vehicle Safety Systems, which use advanced ICT for providing new, intelligent solutions which address together the involvement of and interaction between the driver, the vehicle and the road environment.

Les conclusions du rapport indiquent que les meilleures perspectives d'application des TIC pour résoudre le problème de la sécurité des transports routiers résident dans les systèmes de sécurité automobile intelligents, qui utilisent les TIC de pointe pour élaborer de nouvelles solutions intelligentes basées sur une vision globale des fonctions et de l'interaction du conducteur, du véhicule et de l'environnement routier.


meets legal requirements regarding the standards for drivers and vehicles as laid down, in particular, in Council Directive 92/6/EEC of 10 February 1992 on the installation and use of speed limitation devices for certain categories of motor vehicles in the Community , Council Directive 96/53/EC of 25 July 1996 laying down for certain road vehicles circulating within the Community the maximum authorised dimensions in national and int ...[+++]

de satisfaire aux réglementations en matière de normes applicables aux conducteurs et aux véhicules telles qu’établies, en particulier, dans la directive 92/6/CEE du Conseildu 10 février 1992 relative à l’installation et à l’utilisation, dans la Communauté, de limiteurs de vitesse sur certaines catégories de véhicules à moteur , la directive 96/53/CE du Conseil du 25 juillet 1996 fixant, pour certains véhicules routiers circulant dans la Communauté, les dimensions maximales autorisée ...[+++]


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meets legal requirements regarding the standards for drivers and vehicles as laid down, in particular, in Council Directive 92/6/EEC of 10 February 1992 on the installation and use of speed limitation devices for certain categories of motor vehicles in the Community (9), Council Directive 96/53/EC of 25 July 1996 laying down for certain road vehicles circulating within the Community the maximum authorised dimensions in national and int ...[+++]

de satisfaire aux réglementations en matière de normes applicables aux conducteurs et aux véhicules telles qu’établies, en particulier, dans la directive 92/6/CEE du Conseildu 10 février 1992 relative à l’installation et à l’utilisation, dans la Communauté, de limiteurs de vitesse sur certaines catégories de véhicules à moteur (9), la directive 96/53/CE du Conseil du 25 juillet 1996 fixant, pour certains véhicules routiers circulant dans la Communauté, les dimensions maximales autorisée ...[+++]


meets legal requirements regarding the standards for drivers and vehicles as laid down, in particular, in Council Directive 92/6/EEC of 10 February 1992 on the installation and use of speed limitation devices for certain categories of motor vehicles in the Community (11), Council Directive 96/53/EC of 25 July 1996 laying down for certain road vehicles circulating within the Community the maximum authorized dimensions in national and int ...[+++]

de satisfaire aux réglementations en matière de normes applicables aux conducteurs et aux véhicules telles qu'établies, en particulier, dans la directive 92/6/CEE du Conseil du 10 février 1992 relative à l'installation et à l'utilisation, dans la Communauté, de limiteurs de vitesse sur certaines catégories de véhicules à moteur (11) , la directive 96/53/CE du Conseil du 25 juillet 1996 fixant, pour certains véhicules routiers circulant dans la Communauté, les dimensions maximales autorisée ...[+++]


motor vehicles with a maximum authorised mass not exceeding 3 500 kg and designed and constructed for the carriage of no more than eight passengers in addition to the driver; motor vehicles in this category may be combined with a trailer having a maximum authorised mass which does not exceed 750 kg.

Les automobiles dont la masse maximale autorisée n'excède pas 3 500 kg et conçues et construites pour le transport de huit passagers au maximum, outre le conducteur; une remorque dont la masse maximale autorisée ne dépasse pas 750 kg peut être attelée aux automobiles de cette catégorie.


These intelligent systems address the interaction between the driver, the vehicle and the road environment, in an integrated approach where the autonomous on-board systems are complemented with vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure co-operative technologies and improved traffic network management.

Ces systèmes intelligents interviennent au niveau des interactions entre le conducteur, le véhicule et l’environnement routier dans une approche intégrée. Les systèmes autonomes embarqués sont alors complétés par la coopération véhicule/véhicule et entre le véhicule et l’infrastructure, le tout améliorant la gestion du réseau routier.


Whereas under Article 5 (1) (b), second indent, of Regulation (EEC) No 543/69, the driver of a vehicle intended for the transport of goods having an authorized maximum weight of over 7.5 metric tons and to which this Regulation applies, if he has not reached the age of 21 years, must hold a certificate of professional competence recognized by one of the Member States confirming that he has completed a training course for drivers of vehicles intended for the carriage of goods by road;

considérant que, en vertu de l'article 5 paragraphe 1 sous b) deuxième tiret du règlement (CEE) nº 543/69, le conducteur d'un véhicule affecté aux transports de marchandises, dont le poids maximal autorisé dépasse 7,5 tonnes et auquel s'applique ce règlement, doit, lorsqu'il n'a pas atteint l'âge de 21 ans, être porteur d'un certificat d'aptitude professionnelle, reconnu par un des États membres, constatant l'achèvement d'une formation de conducteur de véhicules de transports de marchandises par route;


1. Any person who possesses the appropriate national driving licence and who has completed a course of vocational training covering at least the subjects listed in the Annex to this Directive shall be recognized as having the minimum level of training for drivers of vehicles intended for the carriage of goods by road, referred to in the second indent of Article 5 (1) (b) of Regulation (EEC) No 543/69 or for drivers of vehicles intended for the ca ...[+++]

1. Le niveau minimal de formation visé à l'article 5 paragraphe 1 sous b) deuxième tiret du règlement (CEE) nº 543/69 pour le conducteur de véhicules de transport de marchandises par route et au paragraphe 2 sous c) dudit article pour le conducteur de véhicules de transport de voyageurs par route est reconnu à toute personne qui est titulaire du permis de conduire national approprié et a acquis une formation professionnelle portant au moins sur les matières visées dans l'annexe à la présente directive.




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Date index: 2021-07-29
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