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3-second area
3-second lane
Carpool lane
Exclusive lane
Exclusive way
Free-throw lane
HOV lane
Handout lane
Heading control assist
High occupancy vehicle lane
High-occupancy lane
Key
Key-hole
Lane
Lane change assist system
Lane change assistance
Lane change assistance system
Lane change assistant system
Lane keeping assist system
Lane keeping assistance
Lane keeping support
Lane-change warning system
Lane-keeping assist
Lane-keeping assistance system
Lane-keeping assistant
Lane-keeping system
Multi-occupancy lane
Paint
Preferential lane
Reserved lane
Reserved traffic lane
Restricted area
Supply lane

Translation of "exclusive lane " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
exclusive lane | preferential lane | reserved traffic lane

voie résere








reserved lane [ preferential lane | exclusive lane | reserved traffic lane ]

voie réservée [ couloir réservé | voie de circulation réservée | voie exclusive ]


carpool lane | High occupancy vehicle lane | high-occupancy lane | HOV lane | multi-occupancy lane

bande réservée au covoiturage


lane-keeping assistance system [ lane keeping assistance | lane-keeping system | lane-keeping assist | lane keeping assist system | lane-keeping assistant | lane keeping support | heading control assist ]

aide au suivi de voie [ suivi de voie automatique ]


lane change assistance system [ lane change assistance | lane change assist system | lane change assistant system | lane-change warning system ]

aide au changement de voie [ aide au changement de file ]


free-throw lane | key | key-hole | lane | paint | restricted area | 3-second area | 3-second lane

bouteille | couloir de lancers-francs | raquette | zone des 3 secondes | zone restrictive


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For this Exclusive Lane Public Transport (ELPT) operation, the loan will go towards the construction of the first 14.5 km tram line (east-west) serving 31 stations, the acquisition of 19 trams with a capacity of 132 passengers (calculated at four passengers/m²) and the construction of a maintenance/sidings centre and five park-and-ride facilities to encourage a modal shift away from private cars.

S’inscrivant dans le cadre d’une opération de Transport Collectif en Site Propre (« TCSP »), ce financement permet concrètement la construction de la première ligne de tramway (est-ouest) sur 14,5 km avec la desserte de 31 stations, l’acquisition de 19 rames de 132 places voyageurs (calculés à 4p/m²), ainsi que la construction d’un centre de maintenance/remisage et de 5 parcs relais favorisant le transfert modal.


Given the possibility provided to the Member States concerned, under Article 15 of the Regulation, to introduce measures aiming at easing the border crossing for holders of local border traffic permits, the Rapporteur strongly encourages Poland to take concrete actions, such as the establishment of specific border crossings or lanes dedicated exclusively to holders of local border traffic permits, to ensure the facilitation of movement and avoid unnecessary delays or other routine complications which would de facto hinder this movement and introduce new barriers.

Compte tenu de la possibilité offerte aux États membres concernés, en vertu de l'article 15 du règlement, d’introduire des mesures visant à faciliter le franchissement des frontières pour les détenteurs de permis de franchissement local de la frontière, votre Rapporteur encourage fortement la Pologne à prendre des mesures concrètes, telles que la création, aux frontières, de passages ou de voies réservés exclusivement aux détenteurs de permis de petit trafic frontalier, ce afin de garantir la facilitation de la circulation et d’éviter toute attente inutile ou autres complications de routine qui entraveraient de facto la circulation et cr ...[+++]


In France, the EIB has provided funding of EUR 1.5 billion over the past five years for numerous exclusive lane public transport projects, notably in Lyon, Montpellier, Mulhouse, Nancy, Nantes, Orléans, Rennes, St Etienne, Strasbourg, Toulouse and Valenciennes (For further information, go to www.eib.org)

En France, la BEI a apporté son concours à de nombreux projets de transports collectifs en site propre, notamment ceux de Lyon, Montpellier, Mulhouse, Nancy, Nantes, Orléans, Rennes, St Etienne, Strasbourg, Toulouse et Valenciennes, avec un soutien financier de 1,5 milliard d’euros sur les 5 dernières années (Plus d’information sur www.bei.org ).


In France, the EIB has provided funding of nearly EUR 2.2 billion over ten years for urban transport projects, in particular exclusive lane transport systems in Lyon, Montpellier, Mulhouse, Nancy, Nantes, Orléans, Rennes, St Etienne, Strasbourg, Toulouse and Valenciennes (For further information, see www.eib.org)

En France, la BEI a apporté son concours aux projets de transport urbain – près de 2,2 milliards d’euros sur 10 ans – notamment pour les transports collectifs en site propre de Lyon, Montpellier, Mulhouse, Nancy, Nantes, Orléans, Rennes, St Etienne, Strasbourg, Toulouse et Valenciennes (Plus d’information sur [http ...]


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The EIB sees its lending in favour of exclusive lane public transport as part of its priority action to promote sustainable urban development, with the emphasis on reducing pollution and improving the quality of life in urban areas while at the same time encouraging economic expansion in towns.

La BEI inscrit ses financements pour les transports collectifs en site propre dans le cadre de son action prioritaire en faveur d’un développement urbain durable visant une réduction des nuisances et une amélioration de la qualité de vie en milieu urbain, tout en favorisant l’essor économique des villes.


The extension of the Greater Toulouse metro forms part of the Urban Transport Plan, which lays down the guidelines for transport policy up until 2015. The aim is to enhance the appeal of Toulouse on a European scale, attaining the twofold objective of sustainability and quality through the development of key transport arteries and a lighter, exclusive-lane network in a multimodal approach.

L’extension du métro de l’agglomération toulousaine fait partie du Plan de Déplacements Urbains (PDU) qui fixe les orientations de la politique des déplacements à l’horizon 2015.Son ambition est de renforcer son attractivité à l’échelle européenne, avec un double objectif de durabilité et de qualité par le développement d’axes structurants performants complétés par un réseau en site propre plus léger favorisant la multimodalité.




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'exclusive lane' ->

Date index: 2022-11-01
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