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Caution ticket
Cautious running order
Double reduction speed reducer
Failure to reduce speed
Form I
Operate at reduced speed
Order to run at reduced speed
Reduced speed
Relief from Reduced Speed
Signal to reduce speed
Slow order
Speed reducer
Speed-increasing gear
Speed-reducing attachment
Speed-reduction gear
Speed-restriction signal
Speed-transforming gear
Speed-transforming transmission

Translation of "failure to reduce speed " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


speed reducer | speed-increasing gear | speed-reduction gear | speed-transforming gear | speed-transforming transmission

mécanisme de transformation de vitesse


signal to reduce speed | speed-restriction signal

ralentissement | signal de ralentissement


caution ticket | cautious running order | order to run at reduced speed | slow order

ordre de marche prudente




Relief from Reduced Speed [ Form I ]

Dispense de la marche à vitesse réduite [ Modèle I ]




double reduction speed reducer

réducteur de vitesse à double réduction


speed-reducing attachment

accessoire à réduction de vitesse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Yvan Hardy: Mr. Canuel, we have two full years left before we make the assessment of the model forest program, as we always do for the five-year programs, after which we decide to continue at the same speed, at a reduced speed or at an increased speed.

M. Yvan Hardy: Monsieur Canuel, il reste encore deux bonnes années avant que nous ne procédions à l'évaluation du programme des forêts modèles, comme nous le faisons toujours pour les programmes d'une durée de cinq ans, après quoi nous décidons de continuer à la même vitesse, au ralenti ou de façon accélérée.


We reduce speeds to 10 miles an hour, but we should require the railways to upgrade rails and restore trains to what is considered a normal speed.

On diminue la vitesse à 10 milles à l'heure, mais il faudrait obliger les compagnies à mettre les rails à niveau et à ramener les trains à une vitesse dite normale.


At the Pittsburgh summit on 25 September 2009, they committed to act together to ".create more powerful tools to hold large global firms to account for the risks they take".and, more specifically, to ".develop resolution tools and frameworks for the effective resolution of financial groups to help mitigate the disruption of financial institution failures and reduce moral hazard in the future".

Lors du sommet de Pittsburgh le 25 septembre 2009, ils se sont engagés à agir ensemble pour «.créer des instruments puissants pour assurer que les grandes sociétés multinationales assument la responsabilité des risques qu’elles prennent» et, plus spécifiquement, pour «développer des outils et des cadres pour un règlement efficace des faillites des groupes financiers afin d’atténuer les perturbations résultant des faillites d’institutions financières et de réduire l’aléa moral à l’avenir»


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness plans i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


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Taking into account the need for action at Union level to provide better broadband coverage, including by reducing the cost of high-speed broadband infrastructure as reflected by the Conclusions of the European Council of 13/14 December 2012, the Communication from the Commission entitled ‘Single Market Act II’ stresses the need for additional efforts in order to achieve quickly the objectives laid down in the Digital Agenda by, inter alia, addressing the high-speed networ ...[+++]

Tenant compte de la nécessité d'une action au niveau de l'Union pour améliorer la couverture à haut débit, y compris par la réduction des coûts des infrastructures à haut débit, telle qu'elle apparait dans les conclusions du Conseil européen des 13 et 14 décembre 2012, la communication de la Commission intitulée «Acte pour le marché unique II» souligne que des efforts supplémentaires sont nécessaires pour atteindre rapidement les objectifs énoncés dans la stratégie numérique, entre autres en relevant le défi de l'investissement dans les réseaux à haut débit.


Directive 2014/61/EU of the European Parliament and of the Council of 15 May 2014 on measures to reduce the cost of deploying high-speed electronic communications networks Text with EEA relevance

Directive 2014/61/UE du Parlement européen et du Conseil du 15 mai 2014 relative à des mesures visant à réduire le coût du déploiement de réseaux de communications électroniques à haut débit Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014L0061 - EN - Directive 2014/61/EU of the European Parliament and of the Council of 15 May 2014 on measures to reduce the cost of deploying high-speed electronic communications networks Text with EEA relevance // DIRECTIVE 2014/61/EU OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014L0061 - EN - Directive 2014/61/UE du Parlement européen et du Conseil du 15 mai 2014 relative à des mesures visant à réduire le coût du déploiement de réseaux de communications électroniques à haut débit Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // DIRECTIVE 2014/61/UE DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


This can be done either by closing the line, reducing speed or by correction of track geometry.

Cette mesure peut consister soit à fermer la ligne soit à réduire la vitesse ou à rectifier la géométrie de la voie.


Fisheries: Commissioner Fischler "alarmed" by failure to reduce anarchic catches of blue whiting

Pêche: Le Commissaire Fischler «s'alarme» de la non-réduction des captures anarchiques de merlan bleu


Are we still flying a reduced number of hours and reduced speed and altitude because of the ongoing problem that has gone on ever since we acquired these helicopters?

Le nombre d'heures de vol de ces appareils, leur vitesse et leur altitude ont-ils été réduits à cause du problème récurrent qui existe depuis que nous avons acheté ces hélicoptères?




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'failure to reduce speed' ->

Date index: 2023-07-07
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