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Stalking flight
Support flight check activities
Support flight checks to ensure safety of aircraft
Terrain flight

Traduction de «flight program » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


computer operational flight program [ computer operational flight programme ]

programme de vol opérationnel du calculateur


Familiarization Flights Program

Programme de vols de familiarisation


operational flight program [ OFP ]

programme opérationnel de vol


pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


support flight check activities | support flight checks to ensure safety of aircraft | assist in the conducting of flight checks | assist in the performance of in-flight and pre-flight checks

prêter assistance pendant l’exécution de contrôles aériens


capital development program | capital development programme | capital expenditure program | capital expenditure programme | capital investment program | capital investment programme | capital program | capital programme | investment plan | investment program | investment programme

programme d'investissements


draw up flight dispatch release | draw up official flight authorisation documentation | complete official flight authorisation documentation | prepare flight dispatch release

préparer l'autorisation de régulation des vols


nap-of-the-earth flight | stalking flight | contour flight | contour flying | low-level flight | terrain flight

vol fugitif (1) | vol rampant (2)


contour flight | contour flying | low-level flight | terrain flight | nap-of-the-earth flight | stalking flight

vol à couvert
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
By amending the Aeronautics Act, the Government of Canada is taking the necessary steps to ensure that Canadian air carriers can comply with the U.S. secure flight program, which requires U.S. and international air carriers to share passenger information with the U.S. government for flights that fly into and overfly the continental U.S. en route to a third country.

En modifiant la Loi sur l'aéronautique, le gouvernement du Canada prend les mesures nécessaires pour permettre aux transporteurs aériens du Canada de respecter le programme américain pour la sûreté des vols, en vertu duquel les transporteurs américains et internationaux doivent communiquer au gouvernement américain des informations sur les passagers des avions à destination des États-Unis ou survolant les États-Unis continentaux pour se rendre dans un tiers pays.


In the interests of ensuring we continue to work towards a safe, efficient, and cost-effective air transportation system, TIAC supports Bill C-42, which will put Canada in compliance with the U.S. Secure Flight program by transmitting passenger information to the U.S. prior to the departure from Canada of any aircraft that will traverse U.S. airspace in the course of its flight to a destination outside the U.S. That deals with outbound flights as much as it deals with inbound flights coming into Canada.

En vue d'assurer le maintien d'un système de transport aérien à la fois sécuritaire, efficace et rentable, l'AITC est en faveur du projet de loi C-42, qui mettra le Canada en conformité avec le programme Secure Flight américain en autorisant la communication, avant le départ de tout vol traversant l'espace aérien des États-Unis à destination d'un autre pays, des renseignements sur les passagers. Dans ce contexte, l'AITC accueille favorablement la négociation d'une dérogation applicable aux vols intérieurs devant traverser l'espace aérien des États-Unis.


It should also make Canadians aware of the U.S. secure flight program and our passenger protect program to minimize the confusion that may result from the operation of the two programs.

Le gouvernement devrait aussi informer la population canadienne du programme Secure Flight et de notre programme de protection des passagers pour atténuer la confusion qui pourrait découler de I'application des deux programmes.


One important difference between the U.S. secure flight program and the Canadian program is that under the U.S. program the responsibility for checking passengers against the no-fly list rests with the Department of Homeland Security, not with the airlines as in Canada.

Une différence majeure entre le programme américain Secure Flight et le programme canadien est qu'aux États-Unis, il incombe au département de la Sécurité intérieure de vérifier si les passagers figurent sur la liste des personnes interdites de vol, et non pas aux transporteurs aériens comme c'est le cas au Canada.


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The U.S. government has taken a number of years to develop the Secure Flight program—I would say it's been a minimum of five to seven years—and given the timing of the program in its implementation, there would have been insufficient time for Canada to proceed with the development of such a program, if a decision had been made to do so.

Il a fallu un certain nombre d'années au gouvernement des États-Unis pour élaborer le programme Secure Flight — de cinq à sept ans, au bas mot — et, compte tenu du choix du moment pour la mise en oeuvre du programme, le Canada aurait manqué de temps pour l'élaborer, s'il avait voulu.


'programmed non-scheduled air service' shall mean a series of flights flight which do does not meet all the conditions of Article 2(16) of Regulation (EC) No 1008/2008, but which operate so regularly or frequently that they constitute a recognisably systematic series ; [Am. 75]

«service aérien non-régulier programmé », une série de vols un vol qui ne remplit pas toutes les conditions de l'article 2, point 16, du règlement (CE) n° 1008/2008, mais qui s'opère avec une régularité ou une fréquence telle qu'il fait partie d'une série systématique évidente ; [Am. 75]


'programmed non-scheduled air service' shall mean a series of flights flight which do does not meet all the conditions of Article 2(16) of Regulation (EC) No 1008/2008, but which operate so regularly or frequently that they constitute a recognisably systematic series ; [Am. 75]

«service aérien non-régulier programmé », une série de vols un vol qui ne remplit pas toutes les conditions de l'article 2, point 16, du règlement (CE) n° 1008/2008, mais qui s'opère avec une régularité ou une fréquence telle qu'il fait partie d'une série systématique évidente ; [Am. 75]


Consistent with this right, neither Party shall unilaterally limit the volume of traffic, frequency or regularity of service, or the aircraft type or types operated by the airlines of the other Party, nor shall it require the filing of schedules, programs for charter flights, or operational plans by airlines of the other Party, except as may be required for customs, technical, operational, or environmental (consistent with Article 15) reasons under uniform conditions consistent with Article 15 of the Convention.

En vertu de ce droit, aucune des deux parties ne limite unilatéralement le volume du trafic, la fréquence ou la régularité des services, le ou les types d'aéronefs exploités par les transporteurs aériens de l'autre partie ni n'exige de leur part le dépôt de leurs programmes de vols réguliers ou affrétés ou de plans d'exploitation, sauf pour des motifs douaniers, techniques, d'exploitation ou d'environnement (en application de l'article 15), et ceci dans des conditions uniformes conformes aux dispositions de l'article 15 de la convention.


Consistent with this right, neither Party shall unilaterally limit the volume of traffic, frequency or regularity of service, or the aircraft type or types operated by the airlines of the other Party, nor shall it require the filing of schedules, programs for charter flights, or operational plans by airlines of the other Party, except as may be required for customs, technical, operational, or environmental (consistent with Article 15) reasons under uniform conditions consistent with Article 15 of the Convention.

En vertu de ce droit, aucune des deux parties ne limite unilatéralement le volume du trafic, la fréquence ou la régularité des services, le ou les types d'aéronefs exploités par les transporteurs aériens de l'autre partie ni n'exige de leur part le dépôt de leurs programmes de vols réguliers ou affrétés ou de plans d'exploitation, sauf pour des motifs douaniers, techniques, d'exploitation ou d'environnement (en application de l'article 15), et ceci dans des conditions uniformes conformes aux dispositions de l'article 15 de la convention.


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