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Accommodate cargo in freight transport vehicle
Control freight-related financial documentation
Cost of shipment
Delivery free at destination
Develop and maintain freight rate databases
Freight area
Freight at destination
Freight at risk
Freight collect
Freight forward
Freight paid at destination
Freight payable at destination
Freight rail transport
Freight rail transportation
Freight rate
Freight tariff rate
Freight terminal
Goods depot
Goods station
Keep and update freight rate databases
Keep databases of freight rates
Maintain freight rate databases
Manage freight-related financial documentation
Marine freight
Maritime freight
Ocean freight
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Position cargo in freight transport vehicle
Rail freight transport
Rail freight transportation
Sea freight
Transport rate

Traduction de «freight area » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
freight area | freight terminal | goods depot | goods station

gare de marchandises






manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret


develop and maintain freight rate databases | keep and update freight rate databases | keep databases of freight rates | maintain freight rate databases

tenir à jour des bases de données sur le tarif des cargaisons


ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

loger des marchandises dans un véhicule de transport de fret


marine freight | maritime freight | ocean freight | sea freight

fret maritime


freight at destination [ freight paid at destination | freight payable at destination | freight at risk | freight forward | freight collect ]

fret payable à destination


freight rail transportation [ freight rail transport | rail freight transport | rail freight transportation ]

transport ferroviaire de marchandises


freight rate [ cost of shipment | delivery free at destination | freight tariff rate | transport rate ]

fret [ frais d'acheminement | frais de livraison | frais de transport | livraison rendu destination | tarif marchandise ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
port facilities, freight terminals, logistics platforms and freight villages located outside the port area but associated with the port operations, information and communication technologies (ICT) such as electronic logistics management systems, and safety and security and administrative and customs procedures in at least one Member State.

les équipements portuaires, les terminaux de marchandises, les plateformes logistiques et les chantiers terminaux situés en dehors de la zone portuaire mais liés aux opérations portuaires, les technologies d'information et de communication (TIC) telles que les systèmes électroniques de gestion logistique, les procédures de sécurité et de sûreté et les procédures administratives et douanières dans au moins un État membre.


AV. whereas a Single European Transport Area should ease the movements of citizens and freight, reduce costs and enhance the sustainability of European transport, through the completion of interoperable and sustainable trans-European transport networks, and by eliminating all residual barriers between modes and national systems while facilitating the emergence of multinational and multimodal operators; whereas, for the completion of the Single European Transport Area, rail services, maritime transport, road freight transport as well ...[+++]

AV. considérant que l'espace européen unique des transports devrait faciliter les déplacements des citoyens et le transport des marchandises, réduire les coûts et rendre les transports plus durables, par la réalisation de réseaux transeuropéens interopérables et durables dans le secteur des transports, et en supprimant les entraves restantes entre modes et entre systèmes nationaux, tout en facilitant l'émergence d'opérateurs multinationaux et multimodaux; considérant que les services ferroviaires, le transport routier de marchandises ainsi que le Ciel unique européen et l'interprétation uniforme des droits des passagers jouent un rôle c ...[+++]


The ports, marshalling yards, freight terminals and freight transport areas listed in 7.3.5 shall be linked to at least one of the six corridors specified in 7.3.4 at the date and under the conditions specified in 7.3.5.

Les ports, gares de triage, terminaux de marchandises et zones de transport de marchandises énumérés au point 7.3.5 doivent être reliés à au moins un des six corridors mentionnés au point 7.3.4 à la date et selon les conditions prévues au point 7.3.5.


Main European ports, marshalling yards, freight terminals and freight transport areas

Principaux ports, gares de triage, terminaux de marchandises et zones de transport de marchandises en Europe


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Connection to the main European ports, marshalling yards, freight terminals and freight transport areas

Connexion aux principaux ports, gares de triage, terminaux de marchandises et zones de transport de marchandises en Europe


It also lists priority areas in which work is to be further pursued: optimal use of road, traffic and travel data (priority area I); continuity of traffic and freight management ITS services (priority area II), ITS road safety and security applications (priority area III), linking the vehicle with the transport infrastructure (priority area IV).

Elle définit aussi des domaines prioritaires pour la poursuite des travaux: l'utilisation optimale des données relatives aux routes, à la circulation et aux déplacements (domaine prioritaire I); la continuité des services STI de gestion de la circulation et du fret (domaine prioritaire II), les applications de STI à la sécurité et à la sûreté routières (domaine prioritaire III), et le lien entre le véhicule et les infrastructures de transport (domaine prioritaire IV).


7. Stresses that the rail freight network should be based on the most "market-relevant" freight corridors taking into account the existing ERTMS (European Rail Traffic Management System) corridors and TEN-T (Trans-European Transport) network, (i.e. extended as necessary to include specific areas generating heavy volumes of traffic, e.g. ports); considers that "high level corridor coordinators" should be appointed, wherever this has not yet been done; calls upon the European Railway Agency, as the ERTMS authority, to ensure that thes ...[+++]

7. souligne que les réseaux de fret ferroviaire devraient se fonder sur les corridors de transport de marchandises les plus "pertinents pour le marché", en tenant compte des corridors ERTMS existants (système européen de gestion du trafic ferroviaire) ainsi que du réseau RTE-T (réseau transeuropéen de transport) – devant, au besoin, être élargis pour couvrir des zones spécifiques qui génèrent de forts volumes de trafic, tels que les ports; estime que des "coordinateurs des corridors de haut niveau" devraient être nommés lorsque cela n'a pas encore été fait; invite l'Agence ferroviaire européenne, en tant qu'autorit ...[+++]


7. Stresses that the rail freight network should be based on the most "market-relevant" freight corridors taking into account the existing ERTMS (European Rail Traffic Management System) corridors and TEN-T (Trans-European Transport) network, (i.e. extended as necessary to include specific areas generating heavy volumes of traffic, e.g. ports); considers that "high level corridor coordinators" should be appointed, wherever this has not yet been done; calls upon the European Railway Agency, as the ERTMS system authority, to ensure th ...[+++]

7. souligne que les réseaux de fret ferroviaire doivent se fonder sur les corridors de transport de marchandises les plus "pertinents pour le marché", en tenant compte des corridors ERTMS existants (système européen de gestion du trafic ferroviaire) ainsi que du RTE-T (réseau transeuropéen de transport) –devant, au besoin, être élargis pour couvrir des zones spécifiques qui génèrent de forts volumes de trafic, tels que les ports; estime que des "coordinateurs des corridors à haut niveau" devraient être nommés lorsque cela n'a pas encore été fait; invite l'Agence ferroviaire européenne, en tant qu'autorité du systèm ...[+++]


27. Notes that, as regards the security of freight transport loadings, protection against theft, robbery and hijacking is unlikely to be adequately addressed by the Action Plan; insists that action should be taken to fight organised crime, especially in cross-border areas and in international freight transport involving third countries;

27. fait remarquer qu'en ce qui concerne la sécurité des chargements dans le transport de marchandises, la protection contre les vols et les détournements n'est probablement pas assurée comme il se doit dans le plan d'action; insiste pour que des mesures soient arrêtées afin de combattre la criminalité organisée, notamment dans les zones transfrontalières et dans le transport international de marchandises mettant en jeu des pays tiers;


The objective of reducing international road transport, especially that of freight, implies pushing to the fore projects located in sensitive areas, such as urban areas in which traffic is mainly concentrated.

L’objectif de réduction du transport routier international, en particulier de marchandises, implique de privilégier les projets situés dans des régions sensibles, comme les zones urbaines où le trafic est essentiellement concentré.


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