Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
In-service teacher training
Initial teacher education
Initial teacher training
Institute of In-service Teacher Training
MIFL
Moscow Institute of Foreign Languages
PTT
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Teacher training college
Teacher training institute
Teacher training institution
WBZ CPS

Traduction de «institute in-service teacher training » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
in-service teacher training

formation continue des enseignants


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


teacher training college | teacher training institute

institut de formation des enseignants du secondaire


Institute of In-service Teacher Training

Institut de formation pédagogique permanente


teacher training institution

Institut universitaire de formation des maîtres | IUFM [Abbr.]


Moscow Institute of Foreign Languages [ MIFL | Moscow Teachers Training Institute of Foreign Languages ]

L'Institut des langues étrangères de Moscou [ Institut pédagogique des langues étrangères de Moscou ]


Swiss Office for In-service Training of Upper Secondary Teachers [ WBZ CPS ]

Centre suisse de formation continue des professeurs de l'enseignement secondaire (1) | Centre pour le perfectionnement des professeurs de l'enseignement secondaire (2) [ CPS | WBZ CPS ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Lingua has permitted fruitful cooperation between language teacher training institutes and the creation and dissemination of a wide range of language learning and training course methods which can help teachers to cope with new demand.

Lingua a permis une coopération fructueuse entre institutions de formation de professeurs de langues et la création et la diffusion d'une large gamme de méthodes d'apprentissage des langues et de cours de formation, pouvant aider les professeurs à faire face à de nouvelles demandes.


Encourages Member States to adapt their initial teacher training and continuous in-service development programmes, to make better use of peer-learning activities between Member States, and to promote cooperation and partnerships between teacher training colleges and schools.

incite les États membres à adapter la formation initiale des enseignants et les programmes de formation continue, afin de mieux exploiter les activités d'apprentissage en équipe entre États membres et de promouvoir la coopération et les partenariats entre les établissements de formation des enseignants et les écoles.


Currently the following language learning oriented activities may be supported by the LLP, either as a component among others of a project or as its main theme: partnerships between schools and regions (in sub programme Comenius) or between adult education organisations (sub programme Grundtvig); assistantships for future teachers and in-service teacher training (Comenius); linguistic preparation for mobility in Europe (Erasmus and Leonardo); student placements (Erasmus); language learning adult workshops (Grundtvig); multilateral projects, networks and conferences (Comenius, Erasmus, Leonar ...[+++]

À l’heure actuelle, les activités suivantes orientées sur l’apprentissage des langues peuvent être financées par l’EFTLV, soit comme éléments parmi d’autres d’un projet soit à titre principal: partenariats entre écoles et régions (dans le sous-programme Comenius) ou entre organisations d’éducation pour adultes (sous-programme Grundtvig); assistanats pour futurs enseignants et formation d’enseignants sur place (Comenius); préparation linguistique pour la mobilité en Europe (Erasmus et Leonardo); placements d’étudiants (Erasmus); ateliers d’apprentissage de langues pour adultes (Grundtvig); projets, réseaux et conférences multilatérau ...[+++]


We should also ensure that schools have adequate resources, by which I mean quantitative resources in terms of teaching staff and also financial resources, and we need to take responsibility for the development of teacher training and, furthermore, in-service teacher training.

Nous devons également nous assurer que les écoles disposent de ressources adéquates, j’entends par là les ressources quantitatives en termes de personnel enseignant et également les ressources financières, et nous devons endosser la responsabilité du perfectionnement de la formation des enseignants et, en plus, la formation des enseignants sur place.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Deputy Prime Minister and Minister for Education, Roman Giertych, sacked the director of the National In-Service Teacher Training Centre because of its publication of an official Council of Europe guide entitled Compass: A manual on human rights education with young people.

Le vice-Premier ministre et ministre en charge de l’éducation, Roman Giertych, a licencié le directeur du centre public de formation des enseignants pour avoir publié un guide officiel du Conseil de l’Europe intitulé Repères - Manuel pour la pratique de l’éducation aux droits de l’homme avec les jeunes.


The Deputy Prime Minister and Minister for Education, Roman Giertych, sacked the director of the National In-Service Teacher Training Centre because of its publication of an official Council of Europe guide entitled Compass: A manual on human rights education with young people .

Le vice-Premier ministre et ministre en charge de l’éducation, Roman Giertych, a licencié le directeur du centre public de formation des enseignants pour avoir publié un guide officiel du Conseil de l’Europe intitulé Repères - Manuel pour la pratique de l’éducation aux droits de l’homme avec les jeunes .


(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European law professionals and ...[+++]

(7) Le Collège d'Europe, qui dispense des cours de troisième cycle de droit, d'économie, de sciences politiques, de sciences sociales et de sciences humaines comportant une dimension européenne, l'Institut universitaire européen, qui contribue au développement du patrimoine culturel et scientifique européen par l'enseignement supérieur et la recherche, l'Institut européen d'administration publique, qui forme les fonctionnaires nationaux et européens dans le domaine de l'intégration européenne, l'Académie de droit européen de Trèves, qui assure une formation de niveau universitaire à l'intention des usagers et des professionnels du droit ...[+++]


All Member States perceive a need to increase the quality of their education and training systems. This applies to the quality of the learning process both for young people and for adults; to the quality of the teaching process, with the implications for initial and in-service teacher training and of support to teachers and trainers dealing with disadvantaged groups or with adults; and to the quality of the instruments and teaching materials available to help people learn.

Tous les États membres jugent nécessaire de relever la qualité de leurs systèmes d'éducation et de formation, à savoir: la qualité du processus d'apprentissage tant pour les jeunes que pour les adultes; la qualité du processus d'enseignement (avec ce que cela implique au niveau de la formation initiale et continue des enseignants, ainsi que du soutien à apporter aux enseignants et aux formateurs s'occupant des groupes défavorisés ou des adultes); et la qualité des outils et du matériel pédagogiques disponibles.


To what extent were the COMENIUS programmes for in-service teacher training utilised and what are the results thereof in quantitative and qualitative terms?

Dans quelle mesure les programmes européens COMENIUS concernant la formation continue du personnel enseignant ont-ils été mis en valeur ? Quels sont, quantitativement et qualitativement, les éléments d'appréciation de cette mise en valeur ?


Policies to promote specific hardware platforms got nowhere in the 1980s and priority was switched to services, teacher training, exchanges and the testing of innovative teaching practices.

Avec l'abandon des politiques de promotion de plates-formes matérielles spécifiques qui avaient conduit à des impasses dans les années 80, se fait jour le souci de privilégier les services, la formation des enseignants, les échanges ainsi que l'expérimentation de pratiques pédagogiques innovantes.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'institute in-service teacher training' ->

Date index: 2022-10-03
w