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Debt ratio
Debt-to-GDP ratio
Domestic debt
External debt
General government debt ratio
Government debt
Government debt ratio
Government or government-guaranteed debt
Increase in public debt
Internal debt
Internal public debt
International debt
National debt
Public debt
Public debt increase
Public debt ratio
Public or publicly guaranteed debt
Redemption of public debt
Short-term internal national debt
State debt
Sub-committee on Public Debt Audit
Sub-committee on the Audit of Public Debt

Translation of "internal public debt " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
internal debt [ internal public debt | domestic debt ]

dette publique intérieure [ dette intérieure | dette interne ]


short-term internal national debt

dette publique intérieure à court terme


public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


external debt [ international debt ]

dette extérieure [ dette internationale ]


government debt | national debt | public debt | state debt

dette de l'Etat | dette officielle | dette publique


redemption of public debt

amortissement de la dette [ dette amortissable ]


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


increase in public debt [ public debt increase ]

augmentation de la dette publique [ gonflement de la dette publique ]


Sub-committee on Public Debt Audit [ Sub-committee on the Audit of Public Debt ]

Sous-comité de la vérification de la dette publique


public or publicly guaranteed debt | government or government-guaranteed debt

dette contractée ou garantie par l'État | dette contractée ou avalisée par l'État
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Public International Bodies/debt Securities guaranteed by a Member State of the OECD

Organismes publics internationaux/titres d’emprunt garantis par un État membre de l’OCDE


The scoreboard includes 11 main indicators, accompanied by a broader set of secondary indicators, broadly covering the scope of imbalances. This includes external imbalances (current account, external debt, export performance and competitiveness indicators), internal imbalances (housing markets, private debt, public debt, financial sector aspect indicators) as well as adjustments aspects (unemployment).

Le tableau de bord comprend 11 grands indicateurs, accompagnés d’une série plus large d’indicateurs secondaires couvrant toute la gamme des déséquilibres, y compris les déséquilibres externes (indicateurs relatifs aux comptes courants, à la dette extérieure, aux résultats à l’exportation et à la compétitivité) et internes (indicateurs ayant trait aux marchés du logement, à la dette privée, à la dette publique et aux aspects relatif ...[+++]


The scoreboard includes 11 main indicators, accompanied by a broader set of secondary indicators, broadly covering the scope of imbalances. This includes external imbalances (current account, external debt, export performance and competitiveness indicators), internal imbalances (housing markets, private debt, public debt, financial sector aspect indicators) as well as adjustments aspects (unemployment).

Le tableau de bord comprend 11 grands indicateurs, accompagnés d’une série plus large d’indicateurs secondaires couvrant toute la gamme des déséquilibres, y compris les déséquilibres externes (indicateurs relatifs aux comptes courants, à la dette extérieure, aux résultats à l’exportation et à la compétitivité) et internes (indicateurs ayant trait aux marchés du logement, à la dette privée, à la dette publique et aux aspects relatif ...[+++]


(3) National and regional governments, public bodies that manage public debt, Central Banks, international and supranational institutions such as the World Bank, the IMF, the ECB, the EIB and other similar international organisations.

3. Les gouvernements nationaux et régionaux, les organismes publics qui gèrent la dette publique, les banques centrales, les institutions internationales et supranationales comme la Banque mondiale, le FMI, la BCE, la BEI et les autres organisations internationales analogues.


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(3)National and regional governments, public bodies that manage public debt, Central Banks, international and supranational institutions such as the World Bank, the IMF, the ECB, the EIB and other similar international organisations.

Les gouvernements nationaux et régionaux, les organismes publics qui gèrent la dette publique, les banques centrales, les institutions internationales et supranationales comme la Banque mondiale, le FMI, la BCE, la BEI et les autres organisations internationales analogues.


If a further issue is made on or after 1 March 2002 of an aforementioned negotiable debt security issued by a Government or a related entity acting as a public authority or whose role is recognised by an international treaty, as defined in the Annex, the entire issue of such security, consisting of the original issue and any further issue, shall be considered a debt claim within the meaning of Article 6(1)(a).

Si une nouvelle émission d'un des titres de créance négociables susmentionnés émis par un gouvernement ou une entité assimilée, agissant en tant qu'autorité publique ou dont le rôle est reconnu par un traité international, telle qu'elle est définie à l'annexe, est réalisée à compter du 1er mars 2002, l'ensemble de l'émission de ce titre, à savoir l'émission d'origine et toute émission ultérieure, est considéré comme l'émission d'un titre de créance au sens de l'article 6, paragraphe 1, point a ...[+++]


(aa) for infrastructure projects by commercially-run public entities, that are prerequisites for private sector development in countries subject to restrictive borrowing conditions under the Heavily Indebted Poor Countries (HIPC) initiative or another internationally agreed debt sustainability framework.

aa) pour des projets d'infrastructure menés par des organismes du secteur public gérés commercialement, qui sont indispensables au développement du secteur privé dans les pays soumis à des conditions d'emprunt restrictives dans le cadre de l'initiative "pays pauvres très endettés" (PPTE) ou d'autres mesures concernant la viabilité de la dette approuvées au niveau international.


If a further issue is made on or after 1 March 2002 of an aforementioned negotiable debt security issued by a Government or a related entity acting as a public authority or whose role is recognised by an international treaty, as defined in the Annex, the entire issue of such security, consisting of the original issue and any further issue, shall be considered a debt claim within the meaning of Article 6(1)(a).

Si une nouvelle émission d'un des titres de créance négociables susmentionnés émis par un gouvernement ou une entité assimilée, agissant en tant qu'autorité publique ou dont le rôle est reconnu par un traité international, telle qu'elle est définie à l'annexe, est réalisée à compter du 1er mars 2002, l'ensemble de l'émission de ce titre, à savoir l'émission d'origine et toute émission ultérieure, est considéré comme l'émission d'un titre de créance au sens de l'article 6, paragraphe 1, point a ...[+++]


4. Commitments III to VIII: Untying, Debt Relief, Trade Related Assistance, Global Public Goods, Reform of the International Financial System and Debt Relief

4. Engagements III à VIII: déliement de l'aide, aide liée au commerce, biens publics mondiaux, sources de financement novatrices, réforme du système financier international et allègement de la dette


Hungary: In March 2014, the Commission concluded that Hungary was experiencing macroeconomic in need of monitoring and decisive policy action, in particular involving the continued adjustment of its very negative net international investment position (NIIP) and its relatively high public debt.[37] In the updated scoreboard, several indicators are beyond the indicative threshold, namely, the NIIP, losses in the market share of exports, government debt, and the unemployment rate.

Hongrie: En mars 2014, la Commission a conclu que la Hongrie connaissait des déséquilibres macroéconomiques qui appelaient un suivi et des mesures décisives concernant, en particulier, la poursuite de la correction de sa position extérieure globale nette (PEGN), très négative, et le niveau relativement élevé de sa dette publique.[37] Dans le tableau de bord actualisé, plusieurs indicateurs dépassent le seuil indicatif, à savoir la PEGN, les pertes de parts de marché à l’exportation, la dette p ...[+++]




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'internal public debt' ->

Date index: 2024-04-12
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