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Angle of brush lag
Angle of lag
Coach screw
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Delay
Dragging
Hunting
In-plane motion
Jet lag
Lag
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Lag phase
Lag screw
Lag structure
Lag-bolt
Lag-lead
Laggard region
Lagging
Lagging motion
Lead-lag
Leading and lagging
One thousand hour timelag fuel
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Response
Structurally backward region
Structurally lagging region
Time lag
Time-lag

Traduction de «lag structure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


dragging | hunting | in-plane motion | lagging | lagging motion | lag-lead | lag motion | lead-lag | leading and lagging

mouvement de traînée | mouvement de recul | recul | traînée


time-lag | time lag | lag | response | delay

décalage | retard


lag screw [ lag bolt | coach screw | lag-bolt | coach-screw ]

tire-fond [ tirefond ]


laggard region | structurally backward region | structurally lagging region

région en retard structurel


angle of brush lag | angle of lag

angle de décalage | angle de retard






1,000-hour timelag fuel [ 1000-hour timelag fuel | 1000-hour time lag fuel | one thousand hour timelag fuel | one-thousand hour timelag fuel | one-thousand hour time lag fuel ]

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TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Six major aspects of Community cohesion policy are examined below: first, the contribution of structural policies to supporting growth in lagging regions and to strengthening their performance while helping to bring about closer economic and social integration; secondly, the effects of these policies outside of Objective 1 regions; thirdly, the specific role of the European Social Fund (ESF) in promoting employment, education and training; fourthly, the role of structural polices in terms of encouraging cooperation and networking, not least at the local level; fifthly, the methods used to implement the Structural Funds and their cont ...[+++]

Six grands aspects de la politique de cohésion communautaire sont examinés ci-dessous : en premier lieu, la contribution apportée par les politiques structurelles au soutien de la croissance dans les régions en retard de développement et au renforcement de leurs résultats, ainsi qu'à une plus grande intégration économique et sociale; en deuxième lieu, les effets de ces politiques en dehors des régions d'Objectif 1 ; en troisième lieu, le rôle spécifique du Fonds social européen en ce qui concerne la promotion de l'emploi, de l'éducation et de la formation ; en quatrième lieu, le rôle des politiques structurelles dans la promotion de la coopération et de la formation de réseaux, notamment au niveau local ; en cinquième lieu, les méthodes ...[+++]


3. Considers culture- and creativity-based projects capable not only of improving the structural conditions of less developed regions, thus contributing to territorial cohesion in the EU and the structural conditions of lagging regions, but also of directly sustaining competitiveness and employment creation in all regions by offering a huge potential for new growth and jobs through innovation, especially for SMEs; hence calls on the Commission, Member States, regions and local authorities to use, and make the most of, existing EU support programmes such as the Cohesion and Structural Policy, rural development within the Common Agricultu ...[+++]

3. estime que les projets culturels et créatifs sont non seulement en mesure d'améliorer les conditions structurelles des régions peu développées, contribuant ainsi à la cohésion territoriale au sein de l'UE, les conditions structurelles des régions accusant un certain retard de développement, mais aussi de soutenir directement la compétitivité et la création d'emploi dans toutes les régions en offrant un potentiel considérable en matière de croissance et d'emplois nouveaux grâce à l'innovation, notamment pour les PME; invite par conséquent la Commission, les États membres, les régions et les autorités locales à utiliser au maximum les ...[+++]


28. Supports the line as taken by the Commission in its Annual Growth Survey, considers that structural reforms will be key to restoring the competitiveness in those Member states that are presently lagging behind, welcomes the dedication to achieve balanced budgets and to reduce the overall indebtedness to less than 60% of GDP, supports the efforts to provide those Member states with an impaired access to the capital markets to be provided with liquidity whilst they are undergoing structural reforms, urges structural imbalances to be corrected, underlines the necessity to create an environment conducive to sustainable growth in order to ...[+++]

28. approuve l'orientation définie par la Commission dans son examen annuel de la croissance; estime que les réformes structurelles contribueront puissamment à restaurer la compétitivité des États membres accusant un retard; approuve l'engagement de parvenir à l'équilibre budgétaire et de ramener l'endettement global à moins de 60 % du PIB; soutient les efforts visant à assurer un accès aisé de ces États membres aux marchés des capitaux de sorte qu'ils disposent de liquidités durant la mise en œuvre des réformes structurelles; demande instamment que soient corrigés les déséquilibres structurels; souligne la nécessité d'instaurer un ...[+++]


10. Supports the line as taken by the Commission in its Annual Growth Survey; considers that structural reforms will be key to restoring the competitiveness in those Member States that are presently lagging behind; welcomes the dedication to achieve balanced budgets and to reduce the overall indebtedness to less than 60% of GDP; supports the efforts to provide those Member States with an impaired access to the capital markets to be provided with liquidity whilst they are undergoing structural reforms; urges structural imbalances to be corrected;

10. approuve l'orientation définie par la Commission dans son Examen annuel de la croissance; estime que les réformes structurelles contribueront puissamment à restaurer la compétitivité des États membres accusant un retard; approuve l'engagement de parvenir à l'équilibre budgétaire et de ramener l'endettement global à moins de 60 % du PIB; soutient les efforts visant à assurer un accès aisé de ces États membres aux marchés des capitaux de sorte qu'ils disposent de liquidités durant la mise en œuvre des réformes structurelles; demande instamment que soient corrigés les déséquilibres structurels;


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35. Points out that, in all areas, as a consequence of the delays, financial implementation is lagging well behind the figures in the financial perspective and in general does not exceed the flat-rate advance of 7% of financing and that consequently Member States and regions will inevitably face greater pressure from the point of view of absorbing funds during the remaining years of the programming period; warns that, under the n+2 rule, a huge loss of Structural Fund financing is likely if the capacity of Member States to absorb funds proves inadequate;

35. fait observer qu'en raison des retards dans tous les secteurs, l'état d'exécution financière demeure bien en deçà de ce que prévoient les perspectives financières et n'excède, pas en règle générale, l'avance forfaitaire de 7 % des crédits , par conséquent, les États membres et les régions seront inévitablement exposés au cours du reste de la période de programmation à des pressions accrues en termes d'absorption; constate que dans le contexte de l'application de la règle "n+2", il faut escompter une perte massive de crédits des Fonds structurels si la capacité d'absorption des États membres se révèle insuffisante;


14. Proposes that there be an improvement in the process introduced to simplify the Structural Funds, objectives and Community initiatives, in order to increasingly concentrate assistance in areas whose development is lagging behind and prevent further delays, of the kind observed to date, in the implementation of appropriations;

14. propose d'améliorer le processus mis en place relatif à la simplification des Fonds structurels, des objectifs et des initiatives communautaires, afin de concentrer de plus en plus les interventions dans les zones ayant un retard de développement et afin d'éviter de nouveaux retards dans l'exécution des crédits tels qu'observés jusqu'ici;


(1) Article 1(3) of Council Regulation (EC) No 1257/1999 of 17 May 1999 on support for rural development from the European Agricultural Guidance and Guarantee Fund (EAGGF) and amending and repealing certain Regulations(2) specifies that rural development measures which are integrated into the measures promoting the development and structural adjustment of regions whose development is lagging behind (Objective 1) or which accompany the measures supporting the economic and social conversion of areas facing structural difficulties (Objective 2) in the regions concerned, shall take into account the specific targets of Community support under ...[+++]

(1) L'article 1er, paragraphe 3, du règlement (CE) n° 1257/1999 du Conseil du 17 mai 1999 concernant le soutien au développement rural par le Fonds européen d'orientation et de garantie agricole (FEOGA) et modifiant et abrogeant certains règlements(2) précise que les mesures de développement rural qui sont intégrées aux mesures visant à promouvoir le développement et l'ajustement structurels des régions en retard de développement (objectif n° 1) ou qui accompagnent les mesures de soutien en faveur de la reconversion économique et sociale des zones confrontées à des difficultés d'ordre structurel (objectif n° 2) dans les régions concernée ...[+++]


the European Agricultural Guidance and Guarantee Fund (EAGGF) Guidance Section helps in both the development and the structural adjustment of rural areas whose development is lagging behind by improving the efficiency of their structures for producing, processing and marketing agricultural and forest products.

le Fonds Européen d'Orientation et de Garantie Agricole (FEOGA) section "orientation" contribue au développement et à l'ajustement structurel des zones rurales en retard de développement en améliorant l'efficacité des structures de production, de transformation et de commercialisation des produits agricoles et sylvicoles.


Objective 1 promotes the development and structural adjustment of regions whose development is lagging behind, i.e. whose average per capita GDP is less than 75 % of the European Union average.

L' Objectif 1 vise à promouvoir le développement et l'ajustement structurel des régions en retard de développement dont le PIB moyen par habitant est inférieur à 75 % de la moyenne de l'Union européenne.


The European Regional Development Fund (ERDF) contributes mainly to assisting the regions whose development is lagging behind and those undergoing economic conversion or experiencing structural difficulties.

le Fonds Européen de Développement Régional (FEDER) contribue essentiellement à aider les régions en retard de développement, celles en reconversion économique et en difficultés structurelles.




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Date index: 2023-06-13
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