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Additional climbing lane
Air corridor
Air lane
Air traffic control
Airway
BL
Bicycle lane
Bike and bus lane
Bike lane
Bike-bus lane
Bus and bike lane
Bus-bike lane
Carpool lane
Climbing lane
Crawler lane
Cycle lane
HOV lane
Heading control assist
High occupancy vehicle lane
High-occupancy lane
Lane by lane control
Lane change assist system
Lane change assistance
Lane change assistance system
Lane change assistant system
Lane control
Lane keeping
Lane keeping assist system
Lane keeping assistance
Lane keeping support
Lane-change warning system
Lane-keeping assist
Lane-keeping assistance system
Lane-keeping assistant
Lane-keeping system
Multi-occupancy lane
On-carriageway cycle lane
On-street cycle lane
Shared bike-bus lane
Shared bus-bike lane
Slow lane
Slow moving vehicle lane
Slow-moving traffic lane
Truck climbing lane

Translation of "lane by lane control " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




lane-keeping assistance system [ lane keeping assistance | lane-keeping system | lane-keeping assist | lane keeping assist system | lane-keeping assistant | lane keeping support | heading control assist ]

aide au suivi de voie [ suivi de voie automatique ]


climbing lane | crawler lane | truck climbing lane | slow-moving traffic lane | slow moving vehicle lane | additional climbing lane | slow lane

voie pour véhicules lents | voie réservée aux véhicules lents | voie supplémentaire en rampe | voie auxiliaire pour véhicules lents | voie à circulation lente | voie lente


bicycle lane | bike lane | cycle lane | on-carriageway cycle lane | on-street cycle lane | BL [Abbr.]

bande cyclable | voie cyclable


carpool lane | High occupancy vehicle lane | high-occupancy lane | HOV lane | multi-occupancy lane

bande réservée au covoiturage




shared bus-bike lane | shared bike-bus lane | bus and bike lane | bus-bike lane | bike and bus lane | bike-bus lane

voie mixte bus-vélo | voie partagée bus-vélo | voie bus-vélo | couloir mixte bus-vélo | couloir bus-vélo | couloir de bus ouvert aux vélos


lane change assistance system [ lane change assistance | lane change assist system | lane change assistant system | lane-change warning system ]

aide au changement de voie [ aide au changement de file ]


air traffic control [ air corridor | air lane | airway ]

contrôle aérien [ contrôle de la circulation aérienne | couloir aérien ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission has received numerous complaints from citizens pointing to the continued presence of obstacles to fluid traffic flow at certain road crossing-points at internal borders, in particular old infrastructure (e.g. buildings, control booths, roofs over the road or mobile equipment such as plastic cones, barriers, reduction of the number of lanes, traffic lights or road signs) and consequent considerable limitations on speed.

La Commission a reçu de nombreuses plaintes de la part de citoyens déplorant le maintien d'obstacles qui empêchent un trafic fluide aux points de passage routiers aux frontières intérieures, notamment d'anciennes infrastructures (par exemple, des bâtiments, des guérites de contrôle, et des toitures situées au-dessus de la route, ou des équipements mobiles tels que des cônes en plastique, des barrières, des feux et panneaux de signalisation, ou encore une réduction du nombre de voies de circulation), et les importantes limitations de v ...[+++]


[30] Such as speed limiting and warning devices, including Intelligent Speed Adaptation (ISA) systems; collision alert devices and lane support systems; Adaptive Cruise Control (ACC); intersection detection devices.

[30] tels que les limiteurs et avertisseurs de vitesse, y compris les systèmes d'adaptation de la vitesse -« Intelligent Speed Adaptation » ou ISA ; les dispositifs d'alerte de collision et ceux de maintien du véhicule en ligne ; les adaptateurs de vitesse de croisière -« Adaptive Cruise Control » ou ACC ; les dispositifs de détection des intersections.


The thing is that when we notify people well in advance of an accident, one mile, two miles up the freeway, with lane control signals telling everybody to get into the open lane, they still slow down at the accident because they want to take a look, but instead of going and creeping at one or two miles an hour, we're doing it at 30 or 40 miles an hour.

Mais lorsque nous avertissons les gens suffisamment à l'avance d'un accident, à un kilomètre et demi ou deux kilomètres de là, en les dirigeant, grâce aux signaux d'inversion de voie, sur celle qui est dégagée, ils continuent de ralentir au niveau de l'accident pour regarder, mais au lieu de conduire à trois ou quatre kilomètres à l'heure, ils passent maintenant à 50 ou 60 kilomètres à l'heure.


But what we were getting is a very high compliance rate of about 60% to 70%. When we diverted traffic around freeways, we were seeing a large number of people, around 60%, diverting to the proper routes; and when we had lane control signals up, you almost had a 90% compliance on people getting into the proper lane.

Mais en fait, nous avons obtenu un taux de conformité d'environ 60 à 70 p. 100. Lorsque nous avons réparti la circulation entre les diverses autoroutes, nous avons vu un grand nombre de gens, environ 60 p. 100, utiliser les itinéraires conseillés.


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That may change a hundred verbal-message signs, change the traffic signals, change the lane control signals over the roadway.

Grâce à ce système, on peut changer une centaine de panneaux de messages variables, changer les panneaux de circulation ou changer les signaux d'inversion de voie sur la route.


That is probably going to be the biggest advantage of ITS in the future for the simple reason that people who actually work and live in those areas where ITS exists benefit from ITS, including Canada where it is being deployed in Montreal and Toronto, because they see the information on the lane control signals, those types of things, and people depend upon that.

Ce sera probablement le plus grand avantage des STI à l'avenir, pour la simple raison que les gens qui travaillent et vivent dans les régions où existent des STI en bénéficient, y compris au Canada où ces systèmes sont déployés, à Montréal et à Toronto, car on peut voir l'information sur les signaux d'inversion de voie, par exemple, et les gens peuvent s'y fier.


Finally, a thing that really surprised us a little bit was we were looking for between 40% and 60% compliance to the messages that were on the verbal message signs, the lane control signals, because really you're not after 100% compliance because then you just create a problem elsewhere.

Enfin, ce qui nous a vraiment surpris, c'est le degré de conformité aux messages indiqués sur les panneaux de messages variables, les signaux d'inversion des voies. Nous visions entre 40 et 60 p. 100, car nous ne cherchions pas à atteindre une conformité de 100 p. 100, ce qui crée à son tour un autre problème ailleurs.


For tunnels with bi-directional traffic, with a traffic volume higher than 2 000 vehicles per lane, longer than 3 000 metres and with a control centre and transverse and/or semi-transverse ventilation, the following minimum measures shall be taken as regards ventilation:

Pour les tunnels à circulation bidirectionnelle de plus de 3 000 mètres dont le volume de trafic est supérieur à 2 000 véhicules par voie, et qui disposent d'un poste de contrôle-commande et d'une ventilation transversale et/ou semi-transversale, les mesures minimales décrites ci-après sont prises en ce qui concerne la ventilation:


A control centre shall be provided for all tunnels longer than 3 000 metres with a traffic volume higher than 2 000 vehicles per lane.

Tous les tunnels de plus de 3 000 mètres dont le volume de trafic est supérieur à 2 000 véhicules par voie sont pourvus d'un poste de contrôle-commande.


Inside all tunnels longer than 3 000 metres, with a control centre and a traffic volume higher than 2 000 vehicles per lane, equipment to stop vehicles in the event of an emergency is recommended at intervals not exceeding 1 000 metres.

À l'intérieur de tous les tunnels de plus de 3 000 mètres disposant d'un poste de contrôle-commande et dont le volume de trafic est supérieur à 2 000 véhicules par voie, il est recommandé de prévoir, à des intervalles ne dépassant pas 1 000 mètres, des équipements destinés à stopper les véhicules en cas d'urgence.


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