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Acidizer helper
Carbon dioxide-truck operator
Chemical-truck operator
Concrete mixer truck driving
Container equipment assembly line senior operator
Container equipment assembly line supervisor
Container equipment assembly supervisor
Container equipment manufacturing assembler supervisor
Fork lift truck operator
Fork-lift truck driver
Fork-lift truck operator
Forklift operator
Forklift truck operator
Formation fracturing-operator helper
Iron-truck helper
Lift truck driver
Lift truck operator
Lift-truck operator
Lifting-truck operator
Line truck driver
Line truck operator
Line-haul driver
Lorry-driver
Mechanical truck operator
Motor truck operator
Off line crypto-operation
Off line encryption
Off-line crypto
Off-line crypto-operation
Off-line encipherment
Offline crypto-operation
Operate concrete mixer truck
Operate dump truck
Operate haul truck
Operate truck
Operating concrete mixer truck
Operating dump truck
Operation of concrete mixer truck
Truck driver
Truck operated in the free ranging mode
Truck operator
Trucker
Well-treatment helper

Translation of "line truck operator " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
line-haul driver [ line truck driver | line truck operator ]

conducteur routier [ conductrice routière ]


operate haul truck | operate truck | operate dump truck | operating dump truck

conduire un camion-benne


operating concrete mixer truck | operation of concrete mixer truck | concrete mixer truck driving | operate concrete mixer truck

conduire un camion malaxeur à béton | conduire une bétonnière


forklift truck operator | fork lift truck operator | fork-lift truck operator | forklift operator | lift truck operator | lift-truck operator | lifting-truck operator | mechanical truck operator | lift truck driver | fork-lift truck driver

cariste | conducteur de chariot élévateur | conductrice de chariot élévateur | opérateur de chariot élévateur | opératrice de chariot élévateur


lift truck operator [ lifting-truck operator | lift truck driver | forklift truck operator | fork lift truck operator ]

cariste [ conducteur de chariot élévateur | conductrice de chariot élévateur | opérateur de chariot élévateur | opératrice de chariot élévateur ]


well-treatment helper | formation fracturing-operator helper | iron-truck helper | carbon dioxide-truck operator | chemical-truck operator | acidizer helper

aide-ouvrier au traitement de puits | aide-ouvrière au traitement de puits


off-line crypto-operation [ off line crypto-operation | off line encryption | off-line encipherment | off-line crypto | offline crypto-operation ]

opération cryptographique hors ligne [ chiffrement hors ligne | chiffrement hors transmission | chiffrement local | chiffrement autonome ]


truck operator | motor truck operator | truck driver | lorry-driver | trucker

conducteur de camion | conductrice de camion | camionneur | camionneuse | chauffeur de camion | chauffeuse de camion


container equipment assembly line senior operator | container equipment assembly line supervisor | container equipment assembly supervisor | container equipment manufacturing assembler supervisor

superviseuse assemblage en équipement de réservoirs | superviseur assemblage en équipement de réservoirs | superviseur assemblage en équipement de réservoirs/superviseuse assemblage en équipement de réservoirs


truck operated in the free ranging mode

chariot travaillant en circulation libre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Blending biodiesel with mineral diesel is a relatively simple operation which may be accomplished for instance by mixing in tanks at the manufacturing point prior to delivery to a tanker truck or by a splash mixing in the tanker truck adding the desired percentages of biodiesel and mineral diesel or in-line mixing with the two components arriving at the tanker truck simultaneously.

Mélanger du biodiésel à du diesel minéral est une opération relativement simple que l'on peut accomplir, par exemple, dans des réservoirs sur le site de fabrication avant de charger le produit dans un camion-citerne, par barbotage dans le camion-citerne en introduisant les pourcentages souhaités de biodiésel et de diesel minéral, ou par injection en ligne des deux composants arrivant simultanément dans le camion-citerne.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]


I'm not sure if you're familiar with the culture of the trucking business as a profit-oriented operation, but if you are, what is driving the trucking industry to get more out of its drivers and to push the envelope to the point we're talking about, which was referred to as the red line?

Je ne sais pas si vous connaissez la culture du monde du transport routier en tant que gestion visant le profit, mais si oui, qu'est ce qui pousse l'industrie du transport routier à tirer plus de ses chauffeurs et à pousser les choses au point, désigné comme la ligne rouge?


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As the federal government gets more involved in the safety aspects of interprovincial trucking operations the question of where the line is drawn between local matters and federal matters will become more blurred.

Comme le gouvernement fédéral s'intéresse davantage à la sécurité du camionnage interprovincial, la ligne de démarcation entre les questions locales et les questions fédérales va devenir plus floue.


6. In clause 13: (a) on page 5, by replacing line 32 with the following: " (2) Paragraphs 19(9)(a) and (b) of the Act are" ; and (b) on page 6: (i) by adding the following after line 4: " (b) where the investigator believes on reasonable grounds that the medical examination of a person who is directly or indirectly involved in the operation of an aircraft, a ship, a rolling stock, a pipeline or a truck is, or may be, relevant to t ...[+++]

« b) obliger toute personne participant, directement ou non, à l'exploitation d'un aéronef, d'un navire, de matériel roulant, d'un camion ou d'un pipeline à subir un examen médical si, à son avis, celui-ci est utile à son enquête ou susceptible de l'être; »; b) à la page 6, par adjonction, après la ligne 10, de ce qui suit : « (3.1) Le paragraphe 19(14) de la même loi est remplacé par ce qui suit :


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