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Auxiliary mine rescue worker
CERM
Co-ordinated Emergency Response Measures
Emergency Relief Co-ordinator
Emergency co-ordinating unit
Initiate mining emergency procedures
Initiate mining emergency response
Mine emergency officer
Mine emergency response co-ordinator
Mine rescue officer
Mining emergencies reaction
Participation Programme Unit
React to mining emergencies

Translation of "mine emergency response co-ordinator " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
auxiliary mine rescue worker | mine emergency response co-ordinator | mine emergency officer | mine rescue officer

spéléologue secouriste


initiate mining emergency procedures | mining emergencies reaction | initiate mining emergency response | react to mining emergencies

réagir en cas d’urgence minière


Emergency Relief Co-ordinator

Coordonnateur des secours d'urgence


Office of the Canadian Emergency Relief Co-ordinator for African Famine

Bureau du coordonnateur canadien de secours d'urgence/famine africaine


Participation Programme Unit [ BRX/PP | Participation Programme and Emergency Assistance Co-ordination Unit ]

Unité du Programme de participation [ BRX/PP | Unité de coordination du Programme de participation et de l'aide d'urgence ]


Co-ordinated Emergency Response Measures | CERM [Abbr.]

CERM [Abbr.]


emergency co-ordinating unit

groupe de la coordination en cas d'urgence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The scope of the foreseen instrument will include both immediate response (co-ordination and deployment of resources to combat a disaster as the event unfolds) and financial assistance to cope with emergency situations in the aftermath of an unforeseen crisis.

Le domaine d'action du dispositif prévu inclura à la fois la réaction immédiate (coordination et déploiement de ressources pour lutter contre un désastre au moment où l'événement survient) et une aide financière pour faire face aux situations d'urgence après une crise imprévue.


Where appropriate, support will be provided both in the country of origin and throughout the different migration routes, including prevention of and response to violence (including sexual violence), case management, registration and restoration of lost civil documentation, family tracing and reunification, psycho-social support, provision of information, education and emergency shelters for unaccompanied children For example in South Sudan, the United Nations International Children's Emergency Fund (UNICEF) has carried out child prote ...[+++]

Le cas échéant, une aide sera apportée dans le pays d’origine et tout au long des différentes routes migratoires: elle portera notamment sur la prévention de la violence (y compris la violence sexuelle) et la lutte contre celle-ci, la gestion des dossiers, l’enregistrement et la délivrance de nouveaux documents d’état civil en cas de perte, la localisation des familles et le regroupement familial, le soutien psychosocial, la fourniture d’informations, l’éducation et les abris d’urgence pour les enfants non accompagnés. Par exemple, au Soudan du Sud, le Fonds des Nations unies pour l’enfance (UNICEF) a mené des actions de protection de l’ ...[+++]


· Repeal of Emergency Ordinance no 38/2012 and Emergency Ordinance no 41/2012 and ensure that Constitutional Court rulings on the quorum for a referendum and the scope of the Court's responsibilities are respected.

· Abrogation de l’ordonnance d’urgence nº 38/2012 et de l’ordonnance d’urgence nº 41/2012 et respect des décisions de la Cour constitutionnelle sur le quorum pour un référendum et les compétences qui lui sont attribuées.


This represents the basis for co-ordinating an optimal response by the Community to all types of emergency.

C'est à partir de cette plate-forme que pourra être coordonnée la réponse optimale de la Communauté à tous les types d'urgence.


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EU financial support under the CBSD amendment of the IcSP could allow the military to perform development and human security-related tasks, when civilian actors cannot perform them, notably the reconstruction/rehabilitation of civil infrastructure (e.g. roads, bridges, schools, hospitals), mine clearing, the removal and disposal of explosive remnants of war and unexploded ordinance, disarmament and demobilisation of ex-combatants, the collection and destruction of small arms and light weapons ...[+++]

L'aide financière apportée par l'UE au titre de la modification de l'IcSP ayant trait au RCSD pourrait permettre à l'armée de s'acquitter de tâches liées au développement et à la sécurité humaine, lorsque les acteurs civils ne sont pas en mesure de les exécuter, notamment de tâches de reconstruction/remise en état d'infrastructures civiles (telles que routes, ponts, écoles et hôpitaux), de déminage, d'enlèvement et d'élimination de restes explosifs de guerre et d'engins non explosés, de désarmement et de démobilisation d'anciens comba ...[+++]


(c) puts in place arrangements for co-ordinating on-site activities and co-operating with authorities and agencies responsible for emergency response throughout all phases of an emergency, that should be regularly exercised;

mette en place les dispositifs de coordination des activités sur site et de coopération avec les autorités et agences responsables des interventions d'urgence pendant toutes les phases d'une situation d'urgence, avec des exercices réguliers;


(c) puts in place arrangements for co-ordinating on-site activities and co-operating with authorities and agencies responsible for emergency response throughout all phases of an emergency, that should be regularly exercised;

(c) mette en place les dispositifs de coordination des activités sur site et de coopération avec les autorités et agences responsables des interventions d'urgence pendant toutes les phases d'une situation d'urgence, avec des exercices réguliers;


28. Believes that the CA must be rooted in a vision shared by all EU actors of the evolving strategic context in which EU action takes place; calls, therefore, for more regular and transparent information-sharing, policy co-ordination and teamwork between EU actors through all phases of EU action; calls, further, for the development of formal structures in which those exchanges could take place and where early warning, situation analysis and crisis and post-crisis monitoring could be conducted, potentially integrating existing struc ...[+++]

28. estime que l'approche globale doit s'enraciner dans une vision partagée par tous les acteurs européens du contexte stratégique évolutif dans lequel l'Union intervient; demande par conséquent plus de régularité et de transparence dans le partage d'informations, la coordination des politiques et le travail d'équipe entre les acteurs concernés à toutes les étapes de l'action de l'Union européenne; appelle également de ses vœux la création de structures formelles facilitant ces échanges, la diffusion des alertes précoces et des analyses situationnelles, ainsi que la surveillance efficace des situations de crise et d'après-crise, éventu ...[+++]


28. Believes that the CA must be rooted in a vision shared by all EU actors of the evolving strategic context in which EU action takes place; calls, therefore, for more regular and transparent information-sharing, policy co-ordination and teamwork between EU actors through all phases of EU action; calls, further, for the development of formal structures in which those exchanges could take place and where early warning, situation analysis and crisis and post-crisis monitoring could be conducted, potentially integrating existing struc ...[+++]

28. estime que l'approche globale doit s'enraciner dans une vision partagée par tous les acteurs européens du contexte stratégique évolutif dans lequel l'Union intervient; demande par conséquent plus de régularité et de transparence dans le partage d'informations, la coordination des politiques et le travail d'équipe entre les acteurs concernés à toutes les étapes de l'action de l'Union européenne; appelle également de ses vœux la création de structures formelles facilitant ces échanges, la diffusion des alertes précoces et des analyses situationnelles, ainsi que la surveillance efficace des situations de crise et d'après-crise, éventu ...[+++]


Support for emergency response operations, including capacity building by EU Aid Volunteers and activities in logistics and transport, co-ordination, project management, finances and administration, communication and advocacy– : 10 % +/- 8 percentage points;

soutien aux opérations de réaction d'urgence, y compris la mise en place de capacités par des volontaires de l'aide de l'UE et des activités dans le secteur de la logistique et du transport, de la coordination, de la gestion de projets, des finances et de l'administration, de la communication et de la sensibilisation: 10 % +/- 8 points de pourcentage;




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'mine emergency response co-ordinator' ->

Date index: 2024-02-27
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