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Bowser
Diesel fuelled vehicle
Diesel vehicle
Diesel-fuelled vehicle
FFV
Flex-fuel vehicle
Flex-fuel vehicle
Flexible Fuel Vehicle
Flexible-fuelled vehicle
Fueling vehicle
Fuelling cart
Fuelling vehicle
Gasoline fuelled vehicle
Gasoline vehicle
Gasoline-fuelled vehicle
LPG-fuelled vehicle
Mono-fuel vehicle
Mono-fuelled vehicle
Natural gas fuelled vehicle
Natural gas powered vehicle
Servicer
Single fuel vehicle

Translation of "mono-fuelled vehicle " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
mono-fuel vehicle | mono-fuelled vehicle | single fuel vehicle

véhicule à carburant unique | véhicule monocarburant


diesel-fuelled vehicle | diesel fuelled vehicle | diesel vehicle

véhicule à gazole


gasoline fuelled vehicle | gasoline-fuelled vehicle | gasoline vehicle

véhicule à essence


bowser | fueling vehicle | fuelling vehicle | servicer

avitailleur


Bowser | Fuelling cart | Fuelling vehicle | Servicer

avitailleur


flex-fuel vehicle (1) | Flexible Fuel Vehicle (2) [ FFV | flexible-fuelled vehicle ]

véhicule polycarburant (1) | véhicule à carburant modulable (2) | véhicule à carburant mixte (3)


FFV | Flex-fuel vehicle | Flexible-fuelled vehicle

véhicule à carburant modulable | VCM


flex-fuel vehicle | FFV | flexible-fuelled vehicle | FFV

véhicule polycarburant


natural gas fuelled vehicle | natural gas powered vehicle

véhicule à gaz naturel


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In general, all the OBD requirements applying to a mono-fuelled vehicle apply to bi-fuelled gas vehicles for each of the fuel types (petrol and (NG/biomethane)/LPG)).

De manière générale, les prescriptions relatives au système OBD qui s’appliquent à un véhicule monocarburant s’appliquent aux véhicules à gaz bicarburant pour chacun des types de carburant (essence et [gaz naturel/biométhane]/GPL).


For flex fuel or mono/bi fuel gas vehicles during 1 minute after re-fuelling to allow for the recognition of fuel quality and composition by the ECU.

en ce qui concerne les véhicules à carburant modulable, à monocarburation/bicarburation pendant 1 minute après le plein de carburant pour permettre la reconnaissance de la qualité et de la composition du carburant par l’ECU.


(2) Directive 70/220/EEC, as amended by Directive 2002/80/EC, introduced specific requirements relating to the type-approval of bi-fuelled and mono-fuelled gas vehicles with respect to on-board diagnostic (OBD) systems.

(2) La directive 70/220/CEE, telle que modifiée par la directive 2002/80/CE, a introduit des prescriptions spécifiques relatives aux systèmes de diagnostic embarqués (OBD) pour la réception des véhicules à monocarburation et à bicarburation.


- evaluation of one set of diagnostic signals for both fuel types (corresponding to the evaluation on mono-fuelled gas vehicles, and independent of the fuel currently in use),

- évaluation d'une série de signaux de diagnostic pour les deux types de carburants (correspondant à l'évaluation des véhicules à monocarburation, quel que soit le carburant utilisé),


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(2) Directive 70/220/EEC, as amended by Directive 2002/80/EC, introduced specific requirements relating to the type-approval of bi-fuelled and mono-fuelled gas vehicles with respect to on-board diagnostic (OBD) systems.

(2) La directive 70/220/CEE, telle que modifiée par la directive 2002/80/CE, a introduit des prescriptions spécifiques relatives aux systèmes de diagnostic embarqués (OBD) pour la réception des véhicules à monocarburation et à bicarburation.


- evaluation of one set of diagnostic signals for both fuel types (corresponding to the evaluation on mono-fuelled gas vehicles, and independent of the fuel currently in use),

- évaluation d'une série de signaux de diagnostic pour les deux types de carburants (correspondant à l'évaluation des véhicules à monocarburation, quel que soit le carburant utilisé),


The fuel type for each failure mode to be tested (described in section 6.3 of this Appendix) may be selected by the type-approval authority from the reference fuels described in Annex IXa in the case of the testing of a mono-fuelled gas vehicle and from the reference fuels described in Annex IX or Annex IXa in the case of the testing of a bi-fuelled gas vehicle.

Le type de carburant à utiliser pour les essais de chaque mode de défaillance (voir point 6.3 du présent appendice) peut être choisi par l'autorité chargée de la réception parmi les carburants de référence spécifiés à l'annexe IX a pour les véhicules à monocarburation et parmi les carburants de référence spécifiés à l'annexe IX ou à l'annexe IX a pour les véhicules à bicarburation.


The fuel type for each failure mode to be tested (described in section 6.3 of this Appendix) may be selected by the type-approval authority from the reference fuels described in Annex IXa in the case of the testing of a mono-fuelled gas vehicle and from the reference fuels described in Annex IX or Annex IXa in the case of the testing of a bi-fuelled gas vehicle.

Le type de carburant à utiliser pour les essais de chaque mode de défaillance (voir point 6.3 du présent appendice) peut être choisi par l'autorité chargée de la réception parmi les carburants de référence spécifiés à l'annexe IX a pour les véhicules à monocarburation et parmi les carburants de référence spécifiés à l'annexe IX ou à l'annexe IX a pour les véhicules à bicarburation.


5.2.2. Positive-ignition engine powered vehicle fuelled with LPG or NG (mono or bi-fuel) shall be subjected to the following tests:

5.2.2. Les véhicules équipés d'un moteur à allumage commandé et fonctionnant au GPL ou au GN (en monocarburation ou en bicarburation) doivent être soumis aux essais suivants:


5.2.2. Positive-ignition engine powered vehicle fuelled with LPG or NG (mono or bi-fuel) shall be subjected to the following tests:

5.2.2. Les véhicules équipés d'un moteur à allumage commandé et fonctionnant au GPL ou au GN (en monocarburation ou en bicarburation) doivent être soumis aux essais suivants:




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'mono-fuelled vehicle' ->

Date index: 2021-12-20
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