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B.O.P. Certificate
Blowout Prevention
Blowout Prevention Certificate
Budget airline
Budget carrier
Carrier concentration
Carrier density
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Carrier-frequency separation
Carrier-frequency spacing
Charge-carrier concentration
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Colour subcarrier
Combination carrier
Combined carrier
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No frills airline
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O.B.O.
O.B.O. carrier
O.B.O. ship
O.O. ship
OBO
Oil ore
Oil-bulk-ore ship
Oil-ore carrier
Ore or oil carrier
Ore-oil carrier
Separation between the carrier frequencies
Subcarrier

Traduction de «o b o carrier » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
oil-bulk-ore ship | O.B.O. ship | O.B.O. | OBO | combination carrier | combined carrier | ore/ bulk/oil | ore/oiler | O/O

pétro-vracquier | transporteur mixte | O. B. O. transporteur mixte | obo


combined ore and oil carrier [ combined ore/oil carrier | ore or oil carrier | ore/oil carrier | O/O | ore-oil carrier | oil ore | O.O. ship ]

minéralier-pétrolier [ pétrolier-minéralier | O.O. | OO | O-O | transporteur mixte du type O/O | navire combiné OO | pétrominéralier ]


F.O.B. Seller's Plant [ F.O.B. Origin | free on board at seller's plant ]

franco origine


chrominance carrier | chrominance subcarrier | color carrier | color subcarrier | color sub-carrier | colour carrier | colour subcarrier | colour sub-carrier | subcarrier

porteuse couleur | sous-porteuse couleur


low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

compagnie aérienne à bas prix [ compagnie aérienne à bas coûts | compagnie aérienne low-cost | transporteur aérien à bas coûts | transporteur aérien à bas prix | transporteur aérien à bas tarifs ]


carrier spacing | carrier-frequency separation | carrier-frequency spacing | separation between the carrier frequencies

écartement des porteuses


carrier concentration | carrier density | charge-carrier concentration | charge-carrier density

densité des porteurs de charge


ore/bulk/oil carrier | O.B.O. carrier

pétrovraquier | pétrolier-vraquier-minéralier


Blowout Prevention Certificate [ Blowout Prevention (B.O.P.) Certificate | B.O.P. Certificate ]

Certificat de prévention des éruptions


oil-ore carrier | O/O | oil ore

minéralier-pétrolier | O. O. | pétrolier-minéralier | pétrominéralier | navire oil/ore | navire O/O
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Where the flight is code-shared between one or more air carriers the obligation to transfer the PNR data of all passengers on the flight shall be on the air carrier and the non-carrier economic operator that operates the flight. Where the flight has one or more stop-overs at the airports of the Member States, air carriers and non-carrier economic operators shall transfer the PNR data to the Passenger Information Units of all the Member States concerned.

Lorsqu'il s'agit d'un vol en partage de code entre un ou plusieurs transporteurs aériens, l'obligation de transférer les données PNR de tous les passagers du vol incombe au transporteur aérien, ou à l'opérateur économique autre que le transporteur aérien, qui assure le vol. Si le vol comporte une ou plusieurs escales dans les aéroports des États membres, les transporteurs aériens et les opérateurs économiques autres que les transporteurs aériens transfèrent les données PNR aux unités de renseignements passagers de tous les États membres concernés.


(c) to the extent that any part of the particular amount is paid by one of the several carriers (in this paragraph referred to as the “first carrier”) to another of the several carriers, the first carrier shall be deemed to be the recipient of freight transportation services supplied by the other carriers in relation to the continuous freight movement and, to the same extent, the other carriers shall be deemed to have supplied those freight transportation services to the first carrier and not to the shipper or consignee.

c) dans la mesure où l’un des transporteurs — appelé « premier transporteur » au présent alinéa — paie une partie du montant à un autre des transporteurs, le premier transporteur est réputé être l’acquéreur des services de transport de marchandises fournis par les autres transporteurs dans le cadre du service continu de transport de marchandises et ces transporteurs, dans cette même mesure, sont réputés avoir fourni ces services de transport de marchandises au premier transporteur et non à l’expéditeur ou au consignataire.


(3) Where a tariff in which an adopted carrier is named as a participant is published by other air carriers or agents, the tariff shall be amended to substitute for the name of that carrier, in the first supplement published by those air carriers or agents after the adoption takes effect, the name of the adopting carrier, and the supplement of the amended tariff shall include a provision to the effect that the adopting carrier, by its adoption notice, indicated by a CTA(A) number in that provision, has taken over the tariffs of that participant and that the name of the adopting carrier is substituted for the name of that participant, whe ...[+++]

(3) Lorsque le tarif dans lequel le transporteur adopté est nommé comme partie est publié par d’autres transporteurs aériens ou agents, il doit être modifié par remplacement du nom du transporteur adopté par celui du transporteur adoptant dans le premier supplément qui est publié par les autres transporteurs aériens ou agents après l’entrée en vigueur de l’adoption. Ce supplément doit contenir une clause précisant que le transporteur adoptant, par l’avis d’adoption OTC(A) dont le numéro est indiqué, a fait sien le tarif du transporteur adopté et, en conséquence, le nom du transporteur adoptant est substitué à celui du transporteur adopté ...[+++]


Where the use of plastic carrier bags provides important benefits, namely where very lightweight plastic carrier bags are used for dry loose, unpackaged foods such as fruits, vegetables and confectionery, those conventional very lightweight plastic carrier bags should be gradually replaced by carrier bags made of recycled paper, or by very lightweight plastic carrier bags that are biodegradable and compostable.

Dans le cas où l'utilisation de sacs en plastique à poignées s'accompagne d'avantages importants, à savoir lorsqu'il s'agit de sacs en plastique très légers à poignées servant à emballer des aliments secs, en vrac ou non emballés, tels que les fruits, les légumes ou la confiserie, il convient de remplacer progressivement ces sacs en plastique traditionnel très légers par des sacs à poignées fabriqués à partir de papier recyclé ou par des sacs en plastique biodégradable et compostable très légers.


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Where the use of plastic carrier bags provides important benefits, namely where very lightweight plastic carrier bags are used for dry loose, unpackaged foods such as fruits, vegetables and confectionery, those conventional very lightweight plastic carrier bags should be gradually replaced by carrier bags made of recycled paper, or by very lightweight plastic carrier bags that are biodegradable and compostable.

Dans le cas où l'utilisation de sacs en plastique à poignées s'accompagne d'avantages importants, à savoir lorsqu'il s'agit de sacs en plastique très légers à poignées servant à emballer des aliments secs, en vrac ou non emballés, tels que les fruits, les légumes ou la confiserie, il convient de remplacer progressivement ces sacs en plastique traditionnel très légers par des sacs à poignées fabriqués à partir de papier recyclé ou par des sacs en plastique biodégradable et compostable très légers.


The updated European list includes all carriers certified in 19 States, accounting for 276 known air carriers, whose operations are fully banned in the European Union: Afghanistan, Angola, Benin, Republic of Congo, the Democratic Republic of Congo, Djibouti, Equatorial Guinea, Gabon (with the exception of three carriers which operate under restrictions and conditions), Indonesia (with the exception of six carriers), Kazakhstan (with the exception of one carrier which operates under restrictions and conditions), the Kyrgyz Republic, Liberia, Mauritania, Philippines, Sierra Leone, Sao Tome and Principe, Sudan, Swaziland and Zambia.

La liste européenne inclut avec cette mise à jour l'ensemble des transporteurs aériens de 19 États, soit 276 transporteurs aériens connus, dont les opérations sont entièrement interdites dans l'Union européenne : Afghanistan, Angola, Bénin, République du Congo, République Démocratique du Congo, Djibouti, Guinée équatoriale, Gabon (à l'exception de trois transporteurs soumis à des restrictions d'exploitation dans l'UE), l'Indonésie (à l'exception de six transporteurs), Kazakhstan (à l'exception d'un transporteur soumis à des restrictions d'exploitation dans l'UE), Kirghizstan, Liberia, Mauritanie, Philippines, Sierra Leone, Sao Tomé-et-Pr ...[+++]


All carriers from 17 countries – 278 companies in total – are banned: Angola, Benin, the Democratic Republic of Congo, Djibouti, Equatorial Guinea, Gabon, (with the exception of three carriers which operate under restrictions and conditions), Indonesia (with the exception of six carriers from which the restrictions have been fully removed), Kazakhstan (with the exception of one carrier which operates under restrictions and conditions), the Kyrgyz Republic, Liberia, Philippines, Republic of Congo, Sierra Leone, Sao Tome and Principe, Sudan, Swaziland and Zambia.

Sont frappés d'interdiction tous les transporteurs, soit 278 compagnies au total, des 17 pays suivants: Angola, Bénin, République démocratique du Congo, Djibouti, Guinée équatoriale, Gabon (à l'exception de trois transporteurs soumis à des restrictions d'exploitation et à des conditions), Indonésie (à l'exception de six transporteurs dont les restrictions d'exploitation ont été entièrement levées), Kazakhstan (à l'exception d'un transporteur soumis à des restrictions d'exploitation et à des conditions), République kirghize, Liberia, Philippines, République du Congo, Sierra Leone, São Tomé e Príncipe, Soudan, Swaziland et Zambie.


2. Where the identity of the operating air carrier or carriers is not yet known at the time of reservation, the air carriage contractor shall ensure that the passenger is informed of the name or names of the air carrier or carriers that is or are likely to act as operating air carrier or carriers on the flight or flights concerned.

2. Si l'identité du ou des transporteurs aériens effectifs n'est pas encore connue lors de la réservation, le contractant du transport aérien veille à ce que le passager soit informé du nom du ou des transporteurs aériens susceptibles d'assurer effectivement le ou les vols concernés.


(7e) Arrangements need to be made to compensate air transport passengers where it transpires that the operating carrier is subject to an operating ban published on the basis of common publication criteria. This can occur when a passenger has already made a reservation with a carrier which subsequently appears on a list of carriers subject to an operating ban or to traffic rights restrictions. It can also occur where, after the reservation is made, the initial carrier is replaced by a carrier appearing on the list.

(7 sexies) Il convient de prévoir des modalités de compensation pour les passagers du transport aérien lorsqu'il s'avère que le transporteur effectif fait l'objet d'une interdiction d'exploitation publiée sur la base des critères communs de publication; il en va ainsi lorsqu'un passager a déjà effectué une réservation auprès d'un transporteur qui est par la suite identifié sur une liste de compagnies faisant l'objet d'une mesure d'interdiction d'exploitation ou de restriction des droits de trafic; il en va de même lorsque le transporteur initial est substitué par un transporteur figurant sur cette liste après la réservation.


The infringement proceedings concern incomplete transposition of the Numbering Directive in France (lack of carrier pre-selection for local calls and calls to mobiles) and Italy (nature of the provision of carrier pre-selection for local calls) and incorrect application of the Numbering Directive in Belgium (lack of carrier pre-selection for local calls and calls to mobiles), The Netherlands (lack of carrier pre-selection for local calls) and Austria (lack of carrier pre-selection and operator number portability).

Les procédures d'infraction portent sur la transposition incomplète de la directive "numérotation" en France (absence de préselection de l'opérateur pour les communications locales et les communications vers des téléphones mobiles) et en Italie (nature de la fourniture du service de présélection de l'opérateur pour les communications locales) et sur l'application incorrecte de la directive "numérotation" en Belgique (absence de présélection de l'opérateur pour les communications locales et les communications vers des téléphones mobile ...[+++]


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