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Combination carrier
Combined carrier
Combined ore and oil carrier
O.B.O.
O.B.O. carrier
O.B.O. ship
O.O. ship
OBO
OBO carrier
OBO ship
OBO vessel
Obo ship
Oil bulk ore
Oil ore
Oil-bulk-ore
Oil-bulk-ore carrier
Oil-bulk-ore ship
Ore or oil carrier
Ore-bulk-oil carrier
Ore-bulk-oil ship
Ore-bulk-oil vessel
Ore-oil carrier

Translation of "oil-bulk-ore ship " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
oil-bulk-ore ship | O.B.O. ship | O.B.O. | OBO | combination carrier | combined carrier | ore/ bulk/oil | ore/oiler | O/O

pétro-vracquier | transporteur mixte | O. B. O. transporteur mixte | obo


obo ship | OBO vessel | oil-bulk-ore | ore-bulk-oil ship

vraquier-mineralier-petrolier


OBO ship | OBO vessel | oil bulk ore | ore-bulk-oil ship | OBO [Abbr.]

pétrolier-vraquier-minéralier


oil bulk ore | oil-bulk-ore | ore/bulk/oil | OBO [Abbr.]

oil / bulk / ore | o/b/o [Abbr.]


oil-bulk-ore carrier | OBO carrier

pétrolier-vraquier-minéralier


oil-bulk-ore carrier | OBO carrier

pétrolier-vraquier-minéralier


combined ore and oil carrier [ combined ore/oil carrier | ore or oil carrier | ore/oil carrier | O/O | ore-oil carrier | oil ore | O.O. ship ]

minéralier-pétrolier [ pétrolier-minéralier | O.O. | OO | O-O | transporteur mixte du type O/O | navire combiné OO | pétrominéralier ]


ore-bulk-oil carrier [ OBO carrier | ore-bulk-oil ship | OBO ship | ore-bulk-oil vessel | OBO vessel ]

vraquier-pétrolier [ minéralier-pétrolier-vraquier | navire OBO | navire combiné OBO ]


ore/bulk/oil carrier | O.B.O. carrier

pétrovraquier | pétrolier-vraquier-minéralier


Interim Ship Safety Standards and Guidelines for the Construction, Inspection and Operation of Barges that Carry Oil in Bulk

Norme et principes directeurs provisoires de la sécurité des navires sur la construction, l'inspection et l'exploitation des chalands de transport d'hydrocarbures en vrac
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
31 (1) In addition to any other fees payable, the fee payable for the inspection of a ship, other than an oil tanker or a barge that carries oil in bulk, leading to the issuance of an International Oil Pollution Prevention Certificate, a Canadian Oil Pollution Prevention Certificate or a Certificate of Compliance (Oil), for a ship of the gross tonnage set out in column I of an item of the table to this subsection, is the applicable fee set out in column II, III or IV of the item.

31 (1) En plus des autres droits exigibles, le droit exigible pour l’inspection d’un navire autre qu’un pétrolier ou un chaland transportant des hydrocarbures en vrac, en vue de la délivrance d’un certificat international de prévention de la pollution par les hydrocarbures, d’un certificat canadien de prévention de la pollution par les hydrocarbures ou d’un certificat de conformité (hydrocarbures), à l’égard d’un navire d’une jauge brute visée à la colonne I du tableau du présent paragraphe, est le droit applicable indiqué aux colonnes II, III ou IV.


Under the heading “Payments into the Ship-source Oil Pollution Fund”, sections 93 and following require shipowners to pay a levy of 40 cents per metric ton in excess of 300 metric tons for shipments of oil imported by ship into Canada as bulk cargo or shipped by ship from any place in Canada in bulk as cargo.

Sous la rubrique «Contribution à la caisse d'indemnisation», les articles 93 et suivants obligent les propriétaires de navires et les armateurs à verser une somme de 40¢ par tonne métrique, au-delà de 300 tonnes métriques d'une cargaison en vrac d'hydrocarbures importés au Canada sur un navire ou expédié par un navire d'un endroit au Canada.


(2) In addition to any other fees payable, the fee payable for the inspection of an oil tanker or a barge that carries oil in bulk under Annex I of the Pollution Convention, leading to the issuance of an International Oil Pollution Prevention Certificate, a Canadian Oil Pollution Prevention Certificate or a Certificate of Compliance (Oil), for a ship having the gross tonnage set out in column I of an item of the table to this subsection, is the applicable fee set out in column II, III or IV of the item.

(2) En plus des autres droits exigibles, le droit exigible pour l’inspection d’un pétrolier ou d’un chaland transportant des hydrocarbures en vrac en application de l’annexe I de la Convention sur la pollution des mers, en vue de la délivrance d’un certificat international de prévention de la pollution par les hydrocarbures, d’un certificat canadien de prévention de la pollution par les hydrocarbures ou d’un certificat de conformité (hydrocarbures), à l’égard d’un navire d’une jauge brute visée à la colonne I du tableau du présent paragraphe, est le droit applicable indiqué aux colonnes II, III ou IV.


(8) No ship that is an Arctic class 3, 2, 1A, or 1 ship or any Type A ship or any B, C, D or E ship shall navigate in zone 6 after November 15 in any year or in zone 13 after December 15 in any year when carrying oil or ore as a cargo.

(8) Il est interdit à un navire de cote arctique 3, 2, 1A ou 1 ou à un navire de type A ou à un navire de type B, C, D ou E de naviguer dans la zone 6 après le 15 novembre ou dans la zone 13 après le 15 décembre, lorsqu’il transporte une cargaison d’hydrocarbure ou de minerai.


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In addition, ships carrying oil or oil fuel, as defined in Annex I of Marpol, in bulk or bunkering oil fuel are required, before loading, to be provided with a “material safety data sheet” in accordance with the IMO's Maritime Safety Committee (MSC) resolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for Marpol Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” (MSC.286(86)).

En outre, les navires transportant du pétrole ou du mazout, tel que défini à l'annexe I de la convention Marpol, en vrac ou du mazout en soute sont tenus de disposer, avant le chargement, d'une “fiche de données de sécurité” en conformité avec la résolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for MARPOL Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” du comité de la sécurité maritime de l'OMI (MSC) [MSC.286(86)].


Expanded inspections are reserved for high-risk profile vessels, passenger ships and oil, gas, chemical and bulk carriers over 12 years of age.

Les inspections renforcées sont réservées aux navires présentant un profil de risque élevé, aux navires à passagers, pétroliers, navires-citernes pour gaz ou produits chimiques ou les vraquiers, de plus de douze ans.


2. Where the decision to send a ship to a repair yard is due to a lack of compliance with IMO Resolution A. 744(18), on Guidelines on the Enhanced Programme of Inspections during Surveys of Bulk Carriers and Oil Tankers , either with respect to a ship's documentation or with respect to a ship's structural failures and deficiencies, the competent authority may require that the necessary thickness measurements be ensured in the port of detention before the ship is allowed to sail.

2. Lorsque la décision d'envoyer un navire dans un chantier de réparation est motivée par la non-conformité à la résolution A.744(18) de l'OMI relative aux directives sur un programme renforcé d'inspections à l'occasion des visites des vraquiers et des pétroliers, en ce qui concerne soit les documents du navire soit des défaillances et anomalies structurelles du navire, l'autorité compétente peut exiger que les mesures d'épaisseur nécessaires soient effectuées dans le port d'immobilisation avant que le navire soit autorisé à prendre la mer.


Any ship other than a passenger ship, an oil tanker, a gas or chemical tanker or a bulk carrier, older than 12 years of age, with a standard risk profile not inspected in the last 12 months.

tout navire autre qu'un navire à passagers, un pétrolier, un navire-citerne pour gaz ou produits chimiques ou un vraquier, de plus de douze ans, qui présente un profil de risque normal et qui n'a pas été inspecté au cours des douze derniers mois.


Ships with a high-risk profile or passenger ships, oil tankers, gas or chemical tankers or bulk carriers, older than 12 years of age, presenting overriding or unexpected factors,

les navires qui présentent un profil de risque élevé ou les navires à passagers, les pétroliers, les navires-citerne pour gaz ou produits chimiques ou les vraquiers, de plus de douze ans, présentant des facteurs prépondérants ou imprévus ║,


This normally gives Korean shipping companies sole rights to carry imports of the principal bulk cargoes such as crude oil, iron ore, fertilisers and grain and exports of cement, iron and steel.

La Corée accorde, en effet, aux compagnies maritimes nationales des droits exclusifs de transport pour les importations des principales marchandises en vrac telles que le pétrole brut, le minerai de fer, les engrais et les céréales, ainsi que pour les exportations de ciment, de fer et d'acier.




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Date index: 2023-04-16
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