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Acetone-butylic fuel
Automotive engine oil
Compression ignition engine
Compression ignition oil engine
Crankcase oil
Dh motor oil
Diesel
Diesel engine
Diesel motor
Diesel oil engine
Engine oil
Heavy duty oil
Heavy-duty motor oil
Motor oil
Motor submersible in oil
Oil engine
Oil filled motor
Oil motor
Oil substitute
Oiling motor-pump for lubrification
Substitute fuel
Substitute motor fuel
Vessel crude oil motor

Traduction de «oil motor » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


crankcase oil | motor oil

huile de carter | huile moteur


engine oil [ motor oil | automotive engine oil ]

huile pour moteurs [ huile pour moteur | huile moteur | huile à moteur | huile de moteur ]


oiling motor-pump for lubrification

motopompe à huile pour lubrification


vessel crude oil motor

navire à moteur à l'huile crue


heavy duty oil | heavy-duty motor oil | Dh motor oil

huile inhibée détergente | huile de haute tenue | huile pour service sévère


diesel engine | Diesel engine | diesel motor | Diesel motor | diesel | diesel oil engine | compression ignition oil engine | compression ignition engine | oil engine

moteur diesel | moteur diésel | moteur Diesel | moteur à huile lourde à allumage par compression | moteur à allumage par compression | moteur à huile lourde | moteur à combustion par compression


substitute fuel [ acetone-butylic fuel | oil substitute | substitute motor fuel ]

combustible de remplacement [ carburant acétono-butylique | carburant de substitution | carburant non pétrolier | diester ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) and calculate the crude oil equivalent by multiplying the quantities by a factor of 1,2.

inclure les stocks des seuls produits suivants: essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence (carburéacteur type naphta ou JP4), carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel (fuel-oil distillé), fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre), et en établir l’équivalent en pétrole brut multipliant les quantités par 1,2.


Inland consumption is the sum of the aggregate ‘observed gross inland deliveries’, as defined in Section 3.2.1 of Annex C to Regulation (EC) No 1099/2008, of the following products only: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) as defined in Section 4 of Annex B to Regulation (EC) No 1099/2008.

La consommation intérieure est établie par addition des «livraisons intérieures brutes observées» agrégées, selon la définition figurant à l’annexe C, point 3.2.1., du règlement (CE) no 1099/2008, des seuls produits suivants: essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence (carburéacteur type naphta ou JP4), carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel (fuel-oil distillé) et fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre) tels que définis à l’annexe B, point 4, du règlement (CE) no 1099/2008.


Includes all finished grades of lubricating oil, from spindle oil to cylinder oil, and those used in greases, motor oils and all grades of lubricating oil base stocks.

Cette catégorie comprend toutes les qualités d'huiles lubrifiantes, depuis les huiles à broche jusqu'aux huiles à cylindres, y compris celles utilisées dans les graisses lubrifiantes, ainsi que les huiles moteur et toutes les qualités d'huiles de base pour lubrifiants.


Unless otherwise specified this data collection applies to all of the following energy products, for which the definitions in Annex B Chapter 4 apply: crude oil, NGL, refinery feedstocks, other hydrocarbons, refinery gas (not liquefied), ethane, LPG, naphtha, motor gasoline, aviation gasoline, gasoline type jet fuel (naphtha type jet fuel or JP4), kerosene type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil), transport diesel, heating and other gasoil, fuel oil (both low and high sulphur content), white spirit and SBP, ...[+++]

Sauf indication contraire, cette collecte de données couvre tous les produits énergétiques suivants, dont les définitions figurent à l'annexe B, chapitre 4: pétrole brut, LGN, produits d'alimentation des raffineries, autres hydrocarbures, gaz de raffinerie (non liquéfiés), éthane, GPL, naphta, essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence (carburéacteur type naphta ou JP4), carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel (fuel-oil distillé), diesel de transport, fioul domestique et autres gazoles, fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre), white spirit et essences spéciales, lubrifiants, bitume, ...[+++]


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on the proposal for a Council directive amending Directive 2003/96/EC as regards the adjustment of special tax arrangements for gas oil used as motor fuel for commercial purposes and the coordination of taxation of unleaded petrol and gas oil used as motor fuel

sur la proposition de directive du Conseil modifiant la directive 2003/96/CE en ce qui concerne l'ajustement du régime fiscal particulier pour le gazole utilisé comme carburant à des fins professionnelles ainsi que la coordination de la taxation de l'essence sans plomb et du gazole utilisé comme carburant


4. Member States which apply or introduce a system of road user charges to motor vehicles using commercial gas oil as defined in paragraph 3, may apply a reduced rate to such gas oil that goes below the national level of taxation in force on 1 January 2003, as long as the overall tax burden remains broadly equivalent, and provided that the Community minimum level applicable to gas oil is observed.

4. Les États membres qui appliquent ou introduisent un système de redevances routières pour les véhicules à moteur utilisant du gazole professionnel au sens du paragraphe 3, peuvent appliquer un taux réduit à ce gazole qui soit situé en dessous du niveau national de taxation en vigueur au 1janvier 2003, dès lors que la pression fiscale globale reste à peu près équivalente, et que le niveau minimal communautaire applicable au gazole professionnel soit respecté".


Report: Olle Schmidt (A6-0030/2008) - Taxation of unleaded petrol and gas oil on the proposal for a Council Directive amending Directive 2003/96/EC as regards the adjustment of special tax arrangements for gas oil used as motor fuel for commercial purposes and the coordination of taxation of unleaded petrol and gas oil used as motor fuel [COM(2007)0052 - C6-0109/2007 - 2007/0023(CNS)] Committee on Economic and Monetary Affairs

Rapport Olle Schmidt (A6-0030/2008) - Taxation de l'essence sans plomb et du gazole sur la proposition de directive du Conseil modifiant la directive 2003/96/CE en ce qui concerne l'ajustement du régime fiscal particulier pour le gazole utilisé comme carburant à des fins professionnelles ainsi que la coordination de la taxation de l'essence sans plomb et du gazole utilisé comme carburant [COM(2007)0052 - C6-0109/2007 - 2007/0023(CNS)] Commission des affaires économiques et monétaires


− The next item is the report (A6-0030/2008) by Olle Schmidt, on behalf of the Committee on Economic and Monetary Affairs, on the proposal for a Council Directive amending Directive 2003/96/EC as regards the adjustment of special tax arrangements for gas oil used as motor fuel for commercial purposes and the coordination of taxation of unleaded petrol and gas oil used as motor fuel [COM(2007)0052 - C6-0109/2007 - 2007/0023(CNS)].

− (EN) J’appelle le rapport (A6-0030/2008) d’Olle Schmidt, au nom de la commission des affaires économiques et monétaires, sur la proposition de directive du Conseil modifiant la directive 2003/96/CE en ce qui concerne l’ajustement du régime fiscal particulier pour le gazole utilisé comme carburant à des fins professionnelles ainsi que la coordination de la taxation de l’essence sans plomb et du gazole utilisé comme carburant [COM(2007)0052 - C6-0109/2007 - 2007/0023(CNS)].


4. Member States may apply or introduce a system of road user charges to motor vehicles using commercial gas oil as defined in paragraph 3, provided that the Community minimum level applicable to gas oil is observed.

4. Les États membres peuvent appliquer ou introduire un système de redevances routières pour les véhicules à moteur utilisant du gazole professionnel au sens du paragraphe 3, dès lors le niveau minimal communautaire applicable au gazole professionnel est respecté".


The calculation of the daily internal consumption is based on motor spirit and aviation fuel, gas oil, diesel oil, kerosene and jet-fuel of the kerosene type, as well as fuel oils.

Le calcul de la consommation intérieure journalière se base sur les essences auto et carburants pour avion, les gasoils, dieseloils, le pétrole lampant et carburéacteur de type kérosène ainsi que les fuel-oils.




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'oil motor' ->

Date index: 2022-05-18
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