Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Capacity to legislate
Concurrent legislation
Concurrent legislative powers
Conference of European regions with legislative power
General power to legislate
Law making power
Legislative authority
Legislative competence
Legislative jurisdiction
Legislative power
Legislative rights
Power of legislation
Power of legislative initiative
Power to legislate
Powers and Legislation Section
REGLEG
Regions with Legislative Powers Interregional Group
Right to initiate legislation

Traduction de «power to legislate » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
power to legislate

compétence législative | pouvoir de légiférer


general power to legislate

compétence législative générale [ pouvoir général de légiférer ]


legislative jurisdiction [ legislative competence | law making power | legislative power | power to legislate | capacity to legislate | power of legislation | legislative rights ]

compétence législative [ faculté législative | juridiction législative | puissance législative | pouvoir législatif | pouvoir de légiférer | compétence à légiférer ]


power of legislative initiative | right to initiate legislation

droit d'initiative des lois


Powers and Legislation Section

Section de la législation et des pouvoirs


legislative power [ legislative authority(GEMET) ]

pouvoir législatif


Regions with Legislative Powers - REGLEG/CALRE Interregional Group | Regions with Legislative Powers Interregional Group

groupe interrégional «Régions avec pouvoir législatif» | groupe interrégional «Régions avec pouvoir législatif» (REGLEG/CALRE)


concurrent legislation | concurrent legislative powers

compétence législative concurrente


Conference of European regions with legislative power [ REGLEG ]

Conférence des régions européennes à pouvoirs législatifs | Conférence des présidents de régions à pouvoirs législatifs [ REGLEG ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There are three branches to the POGG power recognized in case law: the gap branch (the power to make laws on matters that are not enumerated in either section 91 [federal government power to legislate] or 92 [provincial government power to legislate]); the national concern branch (the power to make laws in relation to matters that go beyond local or provincial concerns or interests, and are, due to their inherent nature, concerns of the Dominion of Canada as a whole); and the emergency branch (the temporary and extraordinary need for national regulation of a particular subject matter).

91 (le pouvoir de légiférer du gouvernement fédéral) ou à l’art. 92 (le pouvoir de légiférer des gouvernements provinciaux)); l’intérêt national (le pouvoir d’adopter des lois relativement aux matières qui vont au-delà des intérêts locaux ou provinciaux et qui, par leur nature inhérente, intéressent l’ensemble du Dominion du Canada); et l’urgence (le besoin temporaire et extraordinaire d’établir une réglementation nationale dans un domaine en particulier).


Mr. Newman: My argument, such as it is, and it is not an argument as much as a series of propositions, is that there are the legal powers that Parliament has under the Constitution Act, and Parliament can exercise its authority absolutely as it wishes in terms of enacting legislation, but there is a web of constitutional conventions surrounding the exercise of legal power, both legislative and executive, and when those constitutional conventions are disturbed and the precepts upon which they are built — responsible government, separat ...[+++]

M. Newman : Mon argument, quelle qu'en soit la validité, mais ce n'est pas tant un argument qu'une série de propositions, est que le Parlement détient certains pouvoirs aux termes de la Loi constitutionnelle et qu'il peut exercer ses pouvoirs de façon absolue, comme il souhaite le faire lorsqu'il s'agit d'adopter des lois, mais il existe tout un ensemble de conventions constitutionnelles qui encadrent l'exercice d'un pouvoir, qu'il soit législatif ou exécutif, et lorsque ces conventions constitutionnelles ne jouent plus, ni les principes sur lesquels elles reposent — responsabilité parlementaire, séparations des pouvoirs — une fusion des ...[+++]


There are three branches to the POGG power recognized in case law: the gap branch (the power to make laws on matters that are not enumerated in either section 91 (federal government power to legislate) or 92 (provincial government power to legislate)); the national concern branch (the power to make laws in relation to matters that go beyond local or provincial concerns or interests, and are, due to their inherent nature, concerns of the Dominion of Canada as a whole); and the emergency branch (the temporary and extraordinary need for national regulation of a particular subject matter).

Trois champs d’application de ce pouvoir sont reconnus dans la jurisprudence : les lacunes (le pouvoir d’adopter des lois relativement aux matières qui ne sont pas énoncées à l’art. 91 (le pouvoir de légiférer du gouvernement fédéral) ou à l’art.


F. whereas Parliament should be on an equal footing with the Council with respect to all aspects of the power of legislative delegation,

F. considérant que le Parlement européen devrait être sur un pied d'égalité avec le Conseil en ce qui concerne tous les aspects du pouvoir de délégation législative,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There are three branches to the POGG power recognized in case law: the gap branch (the power to make laws on matters that are not enumerated in either section 91 (federal government power to legislate) or 92 (provincial government power to legislate)); the national concern branch (the power to make laws in relation to matters that go beyond local or provincial concerns or interests, and are, due to their inherent nature, concerns of the Dominion of Canada as a whole); and the emergency branch (the temporary and extraordinary need for national regulation of a particular subject matter).

91 (le pouvoir de légiférer du gouvernement fédéral) ou à l’art. 92 (le pouvoir de légiférer des gouvernements provinciaux)); l’intérêt national (le pouvoir d’adopter des lois relativement aux matières qui vont au-delà des intérêts locaux ou provinciaux et qui, par leur nature inhérente, intéressent l’ensemble du Dominion du Canada); et l’urgence (le besoin temporaire et extraordinaire d’établir une réglementation nationale dans un domaine en particulier).


As a result of this we are setting up separate governments for separate nations within the borders of this country, new governments with broad legislative powers, independent legislative powers of the rest of the country.

Nous nous trouvons ainsi à créer des gouvernements distincts pour des nations distinctes, à l'intérieur des frontières de notre pays. En effet, nous nous retrouverons avec de nouveaux gouvernements qui jouiront d'importants pouvoirs législatifs différents de ceux qui s'appliquent au reste du pays.


Parliaments decide legislation: that is a power we have to share with the Council of Ministers and we have no powers of legislative initiative.

Les parlements légifèrent : c'est un pouvoir que nous devons partager avec le Conseil de ministres et nous ne disposons pas du pouvoir d'initiative législative.


Parliaments decide legislation: that is a power we have to share with the Council of Ministers and we have no powers of legislative initiative.

Les parlements légifèrent : c'est un pouvoir que nous devons partager avec le Conseil de ministres et nous ne disposons pas du pouvoir d'initiative législative.


It confirms that politics is not a question of power where legislation serves to cover our embarrassment, but quite the opposite, that the central role of politics is to create legislation where power is of benefit.

Elle confirme que la politique n’est pas une question de pouvoir où le droit fait office de cache-sexe mais que la tâche centrale de la politique est bien la création du droit, le pouvoir n’étant que subalterne.


By the very nature of the Community, no single national concept of 'implementing powers' and 'legislative powers' can be applied as such in Community law.

De par la nature même de la Communauté, aucun concept national de "compétences d'exécution" et de "compétences législatives" ne peut être appliqué en tant que tel au droit communautaire.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'power to legislate' ->

Date index: 2021-10-10
w