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Absence from school
Attendance at school
Cerebral palsy pre-school
Class attendance
Early childhood intervention program
Educational institution
Nursery school
Pre-primary education
Pre-school Boehm
Pre-school age child
Pre-school child
Pre-school education
Pre-school nursery
Preschool child
Preschooler
School
School absence
School attendance
Teaching institution
Truancy
Wechsler pre-school and primary scale of intelligence

Translation of "pre-school " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Wechsler pre-school and primary scale of intelligence

échelle d'intelligence préscolaire et primaire de Wechsler pour enfants






preschool child | pre-school child | preschooler | pre-school age child

enfant d'âge préscolaire | enfant du second âge


Measles, mumps and rubella II pre-school booster vaccination

vaccination de rappel contre la rougeole, les oreillons et la rubéole en milieu préscolaire


pre-primary education | pre-school education

éducation pprimaire | enseignement préprimaire | enseignement préscolaire




cerebral palsy pre-school | early childhood intervention program

maternelle pour paralysés cérébraux


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Examples in the field of education Bulgaria and Hungary - Two-year obligatory pre-school has been introduced in Bulgaria; obligatory pre-school from the age of three will be introduced in Hungary from the 2014-2015 school year.

Exemples dans le domaine de l’éducation Bulgarie et Hongrie - deux années d’enseignement préscolaire obligatoire ont été introduites en Bulgarie; la Hongrie, elle, rendra obligatoire l’enseignement préscolaire dès l’âge de trois ans à partir de l’année scolaire 2014-2015.


· by promoting a combination of measures to achieve a work-life balance consisting of flexible working methods, a family leave system and the availability of affordable, quality care services for pre-school children as well as for pre-adolescent children outside school hours and for other dependants.

· En promouvant une combinaison de mesures pour la conciliation formées par les modalités de travail flexibles, un système de congés familiaux et la mise à disposition de services d'accueil abordables et de qualité pour les enfants en âge préscolaire mais aussi pour les enfants et pré-adolescents scolarisés en dehors des horaires scolaires et pour les autres personnes dépendantes.


In 2006, Ministers stated that ECEC can bring the highest rates of return over the lifelong learning cycle, especially for the disadvantaged.[8] In 2008 they agreed a series of priorities for cooperation at EU level on school policy issues, including how to ensure accessible, high-quality pre-school provision,[9] and in 2009 they adopted a strategic framework for cooperation in education and training until 2020, which included among the priorities for the period 2009-2011 'to promote generalised equitable access and reinforce the quality of the provision and teacher support' in pre-primary education'.[10]

En 2006, les ministres ont déclaré que les structures d’éducation et d’accueil de la petite enfance pouvaient donner les meilleurs résultats pour l’ensemble du processus d’éducation et de formation tout au long de la vie, surtout pour les personnes issues de milieux défavorisés[8]. En 2008, ils ont convenu d’une série de priorités de coopération à l’échelle de l’Union en matière de politique scolaire, dont la garantie d’un enseignement préprimaire qui soit de grande qualité et accessible[9], et, en 2009, ils ont adopté un cadre stratégique de coopération dans le domaine de l’éducation et de la formation à l’horizon 2020, l’une des priori ...[+++]


Education: There has been good progress in ensuring that all Roma children complete at least their primary school education, including an increase in pre-school participation in Finland from 2% to 60%; a new law in Hungary to make two years of pre-school compulsory for all children; a similar two-year obligatory pre-school period in Bulgaria; and ‘travelling teachers’ who move with Traveller communities in Ireland.

Éducation: des progrès satisfaisants ont été accomplis s’agissant de faire en sorte que tous les enfants roms terminent au moins l’école primaire. En Finlande, par exemple, la participation à l’enseignement préscolaire est passée de 2 % à 60 %; une nouvelle loi en Hongrie rend obligatoire, pendant deux ans, l’enseignement préscolaire pour tous les enfants; un enseignement préscolaire d’une durée de deux ans est également obligatoire en Bulgarie; et des «enseignants itinérants» se déplacent avec des gens du voyage en Irlande.


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A series of legislative measures, such as compulsory pre-school years (in Hungary or Bulgaria) or in-cash incentives (Hungary) have been implemented to raise the number of Roma children attending pre-school.

Une série de mesures législatives, telles que les années préscolaires obligatoires (en Hongrie ou en Bulgarie) ou les incitations en espèces (Hongrie), ont été mises en œuvre afin d'augmenter la fréquentation des enfants roms dans les structures préscolaires.


The same applies to Hungary, where the enrolment rate of Roma children in pre-school reached 79% and is likely to further improve as a new law is making two years of pre-school compulsory.

Il en va de même pour la Hongrie, où le taux d’inscription des enfants roms dans les établissements d'enseignement préscolaire a atteint 79 % et devrait encore s’améliorer grâce à une nouvelle loi rendant obligatoire la fréquentation d'une structure préscolaire pendant deux ans.


The Commission's proposals, which include a call for universal access to quality pre-school education, will also contribute to two of the headline targets of the Commission's 'Europe 2020' strategy – reducing the share of early school leavers to under 10% and to lift at least 20 million people out of the risk of poverty and social exclusion.

Les propositions de la Commission, qui plaident en faveur de l’accès universel à une éducation préscolaire de qualité, contribueront également à deux grands objectifs de la stratégie de la Commission «Europe 2020»: ramener le taux d’abandon scolaire à moins de 10 % et prémunir au moins 20 millions de personnes du risque de pauvreté et d’exclusion sociale.


For the purposes of these conclusions, the term ‘early childhood education and care’ refers to any arrangements providing education and care for children aged 0 to compulsory school age — regardless of the setting, funding, opening hours, or programme content — and includes pre-school and pre-primary provision (Source: OECD Starting Strong I (2006), p. 7).

Aux fins des présentes conclusions, on entend par «éducation et accueil de la petite enfance» tout dispositif assurant l'éducation et l'accueil des enfants de la naissance à l'âge de la scolarité obligatoire, quels que soient son cadre, son mode de financement, ses heures d'ouverture ou le contenu des programmes, y compris aux niveaux préscolaire et pré-primaire [sources: OCDE, «Petite enfance, grands défis I» (2006), p. 7].


ensuring an adequate supply of attractive, accessible and high quality education and training provision at all levels, including the improvement of staff competences and qualification, promoting flexible learning pathways and new options starting as early as the school and preschool stage, actions to achieve a significant decline in early school-leaving and higher completion rates of upper secondary education and improved access to pre-school and school education,

assurer l'existence d'une offre d'éducation et de formation adéquate, attractive, accessible et de haute qualité à tous les niveaux, y compris l'amélioration des compétences et des qualifications du personnel, la promotion de parcours de formation flexibles et de nouvelles solutions dès l'âge scolaire et préscolaire, des actions visant à réduire de manière significative l'abandon scolaire précoce et à augmenter les taux d'achèvement du cycle secondaire supérieur, ainsi qu'un meilleur accès à l'enseignement scolaire et préscolaire,


before entry into the non-compulsory pre-school system (during the day); in the non-compulsory or equivalent pre-school system (outside pre-school hours);

- avant l'entrée dans le système périscolaire non obligatoire (durant la journée) ;




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'pre-school' ->

Date index: 2021-06-20
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