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Court case
Declaration of an EC failure to fulfil an obligation
Declaration of an EC failure to take action
Disciplinary action
Disciplinary hearing
Disciplinary investigation
Disciplinary law
Disciplinary measures
Disciplinary procedure
Disciplinary proceedings
EC infringement procedure
EC infringement proceedings
Infringement procedure
Initiation of legal action
Legal action
Procedure
Quick action chamber
Quick action coupling
Quick action procedure
Quick coupling
Quick release coupling
Quick search procedure
Quick-action coupling
Quick-action fastener
Quick-connect coupling
Quick-coupler
Quick-disconnect fastener
Quick-fit feering
Quick-opening fastener
Quick-release coupling
Quick-release fastener

Translation of "quick action procedure " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




quick-connect coupling [ quick release coupling | quick-release coupling | quick action coupling | quick-action coupling | quick coupling | quick-coupler ]

raccord rapide [ connecteur rapide | raccord instantané ]


quick-release fastener [ quick-disconnect fastener | quick-opening fastener | quick-action fastener | quick-fit feering ]

fixation rapide [ attache rapide ]


legal action [ court case | initiation of legal action | procedure (law)(UNBIS) ]

action en justice [ affaire judiciaire | instance judiciaire | recours juridictionnel ]


quick search procedure

méthode de recherche rapide | procédure de recherche rapide






infringement procedure (EU) [ declaration of an EC failure to fulfil an obligation | declaration of an EC failure to take action | EC infringement procedure | EC infringement proceedings ]

procédure d'infraction (UE) [ constatation du manquement | procédure CE d'infraction | procédure pré-contentieuse (UE) ]


disciplinary proceedings [ disciplinary action | disciplinary hearing | disciplinary investigation | disciplinary law | disciplinary measures | disciplinary procedure ]

procédure disciplinaire [ action disciplinaire | droit disciplinaire | enquête disciplinaire | mesure disciplinaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
20. Stresses that imposing fines is a dissuasive tool, which plays an important role in competition policy and that quick action is needed for the success of investigations; believes that legal certainty, the simplification of procedures and the possibility of early termination by means of suitable agreements, are crucial, and therefore reiterates its call on the Commission to incorporate the rules on fines into Regulation (EC) No 1/2003; at the same time, considers that the Commission should increase unannounce ...[+++]

20. souligne que l'imposition d'amendes est un outil dissuasif qui joue un rôle important pour la politique de concurrence, et qu'une action rapide est nécessaire à la réussite des enquêtes; estime que la sécurité juridique, la simplification des procédures et la possibilité de résiliation anticipée grâce à des accords appropriés sont indispensables, et demande donc une nouvelle fois à la Commission d'intégrer les règles relatives aux amendes dans le règlement (CE) n° 1/2003; estime en parallèle que la Commission devrait multiplier ...[+++]


20. Stresses that imposing fines is a dissuasive tool, which plays an important role in competition policy and that quick action is needed for the success of investigations; believes that legal certainty, the simplification of procedures and the possibility of early termination by means of suitable agreements, are crucial, and therefore reiterates its call on the Commission to incorporate the rules on fines into Regulation (EC) No 1/2003; at the same time, considers that the Commission should increase unannounce ...[+++]

20. souligne que l'imposition d'amendes est un outil dissuasif qui joue un rôle important pour la politique de concurrence, et qu'une action rapide est nécessaire à la réussite des enquêtes; estime que la sécurité juridique, la simplification des procédures et la possibilité de résiliation anticipée grâce à des accords appropriés sont indispensables, et demande donc une nouvelle fois à la Commission d'intégrer les règles relatives aux amendes dans le règlement (CE) n° 1/2003; estime en parallèle que la Commission devrait multiplier ...[+++]


Military discipline is important for two reasons, not only for maintaining discipline so that when someone violates the law there is quick action and a speedy response to breaches of disciplines, but also because there may well need to be procedural differences available in the military context.

La discipline militaire est importante pour deux raisons. Il ne s'agit pas simplement de sévir rapidement contre une personne qui enfreint la loi ou les règles de discipline, mais également de permettre le recours à des règles de procédure différentes dans le contexte militaire.


We see that it as important for two reasons, not only for maintaining discipline so that when someone violates the law there is quick action and a speedy response to breaches of discipline but also that there may well need to be procedural differences available in the military context.

L'existence du système de justice militaire nous apparaît importante pour deux raisons. Il ne s'agit pas simplement de sévir rapidement contre une personne qui viole la loi ou les règles de discipline, mais également de permettre le recours à des règles de procédure différente dans le contexte militaire.


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It is not by setting longer time frames for hearings, or establishing procedures, notices or studies, or increasing the number of hearings that we will ensure that the young person is quickly aware of the impact of his actions.

Ce n'est pas en fixant des délais d'audition plus longs, en prévoyant une procédure, des préavis ou des études, ou en multipliant les auditions qu'on fera en sorte que le jeune prendra conscience rapidement des répercussions de son geste.


Question No. 397 Ms. Kirsty Duncan: With respect to initiatives and programs run by the Department of National Defence (DND) and Veterans Affairs Canada (VAC) in relation to veterans’ health and welfare: (a) what are the issues affecting (i) Canada’s traditional war veteran population, (ii) Canadian Forces (CF) veterans; (b) for each group of veterans in (a), how many cases were there per identified issue, per year, over the last five years; (c) for each group of veterans in (a), what changes have occurred in the issues over the last five years; (d) for CF veterans, what key issues are anticipated following the withdrawal from Afghanistan in 2011, and for each anticipated issue, what are the (i) challenges, (ii) changes necessary to V ...[+++]

Question n 397 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les initiatives et les programmes gérés par le ministère de la Défense nationale (MDN) et Anciens Combattants Canada (ACC) à l'égard de la santé et du bien-être des anciens combattants: a) quels sont les problèmes (i) des anciens combattants ayant fait du service de guerre, (ii) des anciens combattants des Forces canadiennes (FC); b) pour chaque groupe d’anciens combattants en a), combien y a-t-il eu de cas par an au cours des cinq dernières années, par problème relevé; c) pour chaque groupe d’anciens combattants en a), quels changements a-t-on observés dans les problèmes rencontrés ...[+++]


The advantage of such procedures is that quick action can be undertaken in order to restore the situation.

Ces procédures ont l'avantage de permettre d'engager une action rapide en vue de rétablir la situation.


– (DE) In response to Mrs Schierhuber’s question on improved access to justice for consumers in Europe, I should like to say that, in the field of judicial cooperation in civil and commercial matters, the Council is currently pursuing the projects envisaged by the Hague Programme of 2004 and the Action Plan 2005 implementing this. These include creating new procedures to enable EU citizens to obtain a judicial decision more quickly and more easily in ...[+++]

- (DE) En réponse à la question de Mme Schierhuber concernant l’amélioration de l’accès au droit pour les consommateurs européens, je tiens à dire, dans le domaine de la coopération judiciaire en matière civile et commerciale, que le Conseil s’attelle actuellement aux projets envisagés par le programme de La Haye de 2004 et par le plan d’action 2005 qui en assure la mise en œuvre, qui visent notamment à créer de nouvelles procédures permettant aux citoyens de l’Union d’obtenir une décision judiciaire plus rapidement et plus aisément e ...[+++]


amendment of the European Refugee Fund so that Member States can access funds quickly and with a minimum of bureaucratic process for emergency actions, streamlining of the procedure for accessing more rapidly the funding for urgent actions contained in the ARGO programme, setting up of expert teams to address reception and processing issues for sudden arrivals of large numbers at the external border of the EU.

modification du Fonds européen pour les réfugiés afin de permettre aux États membres d'obtenir des fonds rapidement et avec un minimum de tracasseries administratives en cas d'urgence; simplification de la procédure prévue dans le programme ARGO afin d'obtenir plus rapidement un financement en cas d'actions urgentes; constitution d'équipes d'experts chargées de traiter les problèmes d'accueil et de traitement en cas d'arrivée soudaine d'un grand nombre de personnes à la frontière extérieure de l'UE.


15. Calls on the Commission to take as a matter of urgency all the measures required to bring an end to the culture of secrecy and indifference surrounding financial control instruments, so that in future all illegal actions can quickly be detected and dealt with; calls on the Commission to submit, by 15 January 2004, detailed proposals regarding ways of establishing OLAF’s full independence vis-à-vis the Commission in its operational activities and to take immediate steps to meet the need for effective communication between Commissioners and their directorates-general, to implement the existing provisions (such as the Code of Conduct f ...[+++]

15. exige que la Commission prenne de façon urgente toutes les mesures nécessaires pour mettre fin à la culture du secret et de l'indifférence à l'égard des instruments de contrôle financier, afin que tous les agissements illicites puissent être à l'avenir rapidement détectés et réglés; invite la Commission à soumettre des propositions précises d'ici au 15 janvier 2004 quant à l'instauration de l'indépendance totale de l'OLAF par rapport à la Commission dans ses activités opérationnelles et à prendre des mesures immédiates pour répondre au besoin d'une communication efficace entre les commissaires et leurs directions générales, pour met ...[+++]


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