Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aide
Anankastic neurosis obsessive-compulsive neurosis
Apprentice teacher
Arrange parent teacher conference
Arrange parent teacher conferences
Arranging parent teacher conferences
Develop instructional events for teachers
Education assistant
Learning support teacher
Offer teacher support
Plan parent teacher conference
Prepare training events for teachers
Provide teacher support
Provide training events for teachers
Provides teacher support
Providing teacher support
Pupil assistant
Supply training events for teachers
Task as teachers
Teacher aide
Teacher assistant
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teacher trainee
Teacher's aide
Teachers' aide
Teachers' assistant
Teaching assignment
Teaching assistant
Trainee teacher

Traduction de «task as teachers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
task as teachers | teaching assignment

mission d'enseignement


offer teacher support | providing teacher support | provide teacher support | provides teacher support

aider des professeurs | assister des enseignants


develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers

préparer des actions de formation pour des enseignants


arrange parent teacher conferences | plan parent teacher conference | arrange parent teacher conference | arranging parent teacher conferences

organiser une rencontre parents-enseignants | organiser une réunion parents-professeurs


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association wi ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


teacher aide [ teacher's aide | teachers' aide | teacher assistant | teachers' assistant | aide | education assistant | pupil assistant | teaching assistant | learning support teacher ]

aide-éducateur [ aide-enseignante | aide enseignant | aide enseignante | maître auxiliaire ]


teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

programme d'échange d'enseignants


apprentice teacher | teacher trainee | trainee teacher

élève-maître | étudiant en pédagogie


Definition: The essential feature is recurrent obsessional thoughts or compulsive acts. Obsessional thoughts are ideas, images, or impulses that enter the patient's mind again and again in a stereotyped form. They are almost invariably distressing and the patient often tries, unsuccessfully, to resist them. They are, however, recognized as his or her own thoughts, even though they are involuntary and often repugnant. Compulsive acts or rituals are stereotyped behaviours that are repeated again and again. They are not inherently enjoyable, nor do they result in the completion of inherently useful tasks ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé essentiellement par des idées obsédantes ou des comportements compulsifs récurrents. Les pensées obsédantes sont des idées, des représentations, ou des impulsions, faisant intrusion dans la conscience du sujet de façon répétitive et stéréotypée. En règle générale, elles gênent considérablement le sujet, lequel essaie souvent de leur résister, mais en vain. Le sujet reconnaît toutefois qu'il s'agit de ses propres pensées, même si celles-ci sont étrangères à sa volonté et souvent répugnantes. Les comportements et les rituels compulsifs sont des activités stéréotypées répétitives. Le sujet ne tire aucun plais ...[+++]


Definition: A syndrome that occurs following head trauma (usually sufficiently severe to result in loss of consciousness) and includes a number of disparate symptoms such as headache, dizziness, fatigue, irritability, difficulty in concentration and performing mental tasks, impairment of memory, insomnia, and reduced tolerance to stress, emotional excitement, or alcohol. | Postcontusional syndrome (encephalopathy) Post-traumatic brain syndrome, nonpsychotic

Définition: Syndrome survenant à la suite d'un traumatisme crânien (habituellement d'une gravité suffisante pour provoquer une perte de connaissance) et comportant de nombreux symptômes variés tels que maux de tête, vertiges, fatigue, irritabilité, difficultés de concentration, difficultés à accomplir des tâches mentales, altération de la mémoire, insomnie, et diminution de la tolérance au stress, aux émotions, ou à l'alcool. | Syndrome:cérébral post-traumatique, non psychotique | post-contusionnel (encéphalopathie)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Through this agreement, they have also supported initiatives, such as the International Teachers Task Force for Education for All, which helps countries recruit and train an adequate number of competent and motivated teachers.

Par cet accord, l’Unesco et l’UE ont également apporté leur soutien à plusieurs initiatives, dont l’Équipe spéciale internationale sur les enseignants pour l’éducation pour tous, qui aide les pays à recruter et à former des enseignants compétents et motivés en nombre suffisant.


Today's Memorandum of Understanding is based on long-standing cooperation between the EU and UNESCO, which include multistakeholder initiatives, such as the Global Partnership for Education to promote aid effectiveness and policy dialogue on education, supporting education in 48 partner countries; the International Task Force on Teachers for Education for All to help countries, especially in Africa, secure an adequate number of competent and motivated teachers; and the Global Learning Cities Network to promote adult and lifelong education.

Le mémorandum d’accord signé aujourd’hui s’appuie sur une coopération de longue date entre l’UE et l’UNESCO, fruit d’initiatives multipartites telles que le Partenariat mondial pour l’éducation, dont l’objet est d’améliorer l’efficacité de l’aide et le dialogue sur les politiques dans l’éducation, en apportant son soutien au secteur dans 48 pays, l'Équipe spéciale internationale sur les enseignants pour l'Éducation pour tous, qui vise à aider les pays, en particulier en Afrique, à s’assurer la collaboration d’enseignants compétents et ...[+++]


33. Is convinced that it is necessary to provide both high-quality initial teacher education based on theory and practice and a coherent process of continuous professional development and support in order to keep teachers up-to-date with the skills required in the knowledge-based society throughout their careers; believes that teacher education and recruitment policies should be designed to attract the most able recruits and that teachers should be offered levels of social recognition, status and remuneration corresponding with the importance of their tasks; ...[+++]

33. est convaincu qu'il est nécessaire de fournir à la fois une formation initiale des enseignants de grande qualité, fondée sur la théorie et la pratique, et un perfectionnement et un soutien professionnels continus et cohérents, pour tenir les enseignants informés des compétences exigées par la société de la connaissance, et ce tout au long de leur carrière; estime que la formation des enseignants et les politiques de recrutement devraient viser à attirer les candidats les plus compétents et que les enseignants devraient se voir offrir une reconnaissance sociale, un statut et une rémunération correspondant à l'importance de leurs tâches;


35. Is convinced that it is necessary to provide both high-quality initial teacher education based on theory and practice and a coherent process of continuous professional development and support in order to keep teachers up-to-date with the skills required in the knowledge-based society throughout their careers; believes that teacher education and recruitment policies should be designed to attract the most able recruits and that teachers should be offered levels of social recognition, status and remuneration corresponding with the importance of their tasks; ...[+++]

35. est convaincu qu'il est nécessaire de fournir à la fois une formation initiale des enseignants de grande qualité, fondée sur la théorie et la pratique, et un perfectionnement et un soutien professionnels continus et cohérents, pour tenir les enseignants informés des compétences exigées par la société de la connaissance, et ce tout au long de leur carrière; estime que la formation des enseignants et les politiques de recrutement devraient viser à attirer les candidats les plus compétents et que les enseignants devraient se voir offrir une reconnaissance sociale, un statut et une rémunération correspondant à l'importance de leurs tâches;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Is convinced that it is necessary to provide both high-quality initial teacher education based on theory and practice and a coherent process of continuous professional development and support in order to keep teachers up-to-date with the skills required in the knowledge-based society throughout their careers; believes that teacher education and recruitment policies should be designed to attract the most able recruits and that teachers should be offered levels of social recognition, status and remuneration corresponding with the importance of their tasks; ...[+++]

33. est convaincu qu'il est nécessaire de fournir à la fois une formation initiale des enseignants de grande qualité, fondée sur la théorie et la pratique, et un perfectionnement et un soutien professionnels continus et cohérents, pour tenir les enseignants informés des compétences exigées par la société de la connaissance, et ce tout au long de leur carrière; estime que la formation des enseignants et les politiques de recrutement devraient viser à attirer les candidats les plus compétents et que les enseignants devraient se voir offrir une reconnaissance sociale, un statut et une rémunération correspondant à l'importance de leurs tâches;


· Teacher training (increasing need for new competences, skills and tasks, which is partly related to growing school autonomy), upgrading of the teaching profession and continuing teacher training, including lifelong learning and professional development.

· La formation des enseignants (demande croissante de compétences, qualifications et tâches nouvelles, en partie liée à l'autonomie croissante des établissements scolaires), revalorisation de la profession d'enseignant et poursuite de la formation des enseignants, y inclus l'apprentissage tout au long de la vie et le développement professionnel.


It is all very well and very necessary to agree on targets, to set up task forces and to develop indicators and strategic visions, but what matters is action: action to create jobs and disseminate new skills, action to recruit and train teachers, action in national parliaments to cut red tape, action by governments and industry to invest in people.

Il est sans aucun doute utile et nécessaire de fixer des objectifs, d'instituer des task force, d'élaborer des indicateurs et des visions stratégiques, mais ce qui compte, ce sont les actes : des actes comme la création d'emplois, la diffusion de nouvelles compétences ; des actes comme l'embauche et la formation d'enseignants ; des actes tels que les mesures des parlements nationaux pour réduire la bureaucratie ; des actes tels que les interventions ...[+++]


In their view, public confidence in the impartiality of the judiciary requires that the perception of the judicial function as technical and non-political be maintained as a kind of Platonic " noble lie" it is surely not part of the task of scholars and teachers of political science to be co-conspirators in this project of public hoodwinking.

Selon eux, la confiance du public dans l'impartialité de la magistrature exige qu'on maintienne cette perception des fonctions du juge comme techniques et non politiques, qu'on fasse ce noble mensonge platonicien. [.] il n'incombe certes pas aux universitaires ni aux professeurs de sciences politiques de participer à cette conspiration qui consiste à tromper la population.


In the west, Hudson Bay chaplains and Catholic and Protestant missionaries began the task which was then taken over by settlement schoolmasters, and later by teachers and professors.

Dans l'Ouest, les aumôniers de la Baie d'Hudson et les missionnaires catholiques et protestants ont commencé la tâche, qui fut reprise par les maîtres d'école des colonies et plus tard par les enseignants et les professeurs.


In order to ensure that this task is accomplished, the proposal calls on the competent authorities of the Member States to give consideration to the basic aims of environmental education when drawing up curricula, make provision for practical activities, develop teachers' knowledge, encourage their further training and provide teachers and pupils with appropriate teaching materials.

En vue d'assurer la réalisation de cette tâche, la proposition de décision demande que les autorités compétentes des Etats membres prennent en considération les objectifs essentiels de l'éducation en matière d'environnemment dans l'élaboration des programmes d'enseignement, prévoient des activités pratiques, développent les connaissances des enseignants, favorisent leur perfectionnement et mettent à leur disposition ainsi qu'à celle des élèves le matériel pédagogique adéquat.


w