Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Benefit from setbacks through learning process
CAI
CAL
CAT
CBE
Computer aided instruction
Computer aided teaching
Computer assisted instruction
Computer assisted learning
Computer assisted teaching
Computer augmented learning
Computer based education
Computer based learning
Deal with setbacks
Learn from setbacks
Learning
Learning process
Pupil-teacher interaction
Self-adapting process
Self-learning process
Take action on setbacks
Teacher-learner interaction
Teacher-pupil interaction
Teaching and learning methods
Teaching-learning process
Teaching-learning relationships
Teaching-learning transaction

Translation of "teaching-learning process " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
teaching-learning process

démarche d'enseignement et d'apprentissage


pupil-teacher interaction [ teacher-pupil interaction | teacher-learner interaction | teaching-learning relationships | teaching-learning transaction ]

communication élèves-professeur [ dialogue maître-élèves | dialogue élèves-professeur | relation pédagogique | relation maître-élève | relations maître-élèves | dialogue enseignant-enseigné | dialogue enseignant-enseignés | relation formateur-formé | relation formateur-formés | relation enseignant-apprenan ]


teaching/learning material

matériel d'enseignement et d'apprentissage


teaching/learning material

matériel d'enseignement/apprentissage


self-adapting process [ self-learning process ]

processus auto-adaptatif [ processus autodidacte ]




benefit from setbacks through learning process | learn from setbacks | deal with setbacks | take action on setbacks

gérer les contretemps




computer aided instruction | CAI | computer aided teaching | CAT | computer assisted instruction | computer assisted teaching | computer assisted learning | CAL | computer based education | CBE | computer based learning | computer augmented learning

enseignement assisté par ordinateur | EAO | enseignement automatisé


teaching and learning methods

méthodes d'enseignement et d'apprentissage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, mobility will always be limited to a relatively small percentage of the student and staff population: higher education policies must increasingly focus on the integration of a global dimension in the design and content of all curricula and teaching/learning processes (sometimes called “internationalisation at home"), to ensure that the large majority of learners, the 80-90% who are not internationally mobile for either degree or credit mobility, are nonetheless able to acquire the international skills required in a globalised world.

Cependant la mobilité sera toujours limitée à une proportion relativement faible d’étudiants et de membres du personnel: les politiques en matière d’enseignement supérieur doivent se focaliser de plus en plus sur l’intégration d’une composante mondiale dans la configuration et le contenu de tous les programmes de cours et processus d’enseignement/d’apprentissage (ce que l’on appelle parfois «l’internationalisation chez soi»), afin de garantir que la grande majorité des apprenants, c'est‑à‑dire les étudiants qui ne participent pas à la mobilité internationale, que ce soit la mobilité des diplômes ou celle des crédits d’enseignement, et qu ...[+++]


The core content of pedagogical studies consists of: ethical and social basis of teaching work; human relations, co-operation and interaction skills; understanding of learning processes; and prevention of learning difficulties and exclusion.

Les grands axes des études pédagogiques sont les suivants: base sociale et éthique du travail d'enseignement ; compétences en matière de relations humaines, de coopération et d'interaction ; compréhension des processus d'apprentissage ; et prévention des difficultés d'apprentissage et de l'exclusion.


on internationalisation ‘at home’ (integrating global elements into curriculum design and content and the teaching/learning process) and digital learning: capitalising on the international experience of HEI (higher education institution) staff in order to prepare international curricula that benefit both non-mobile and mobile students; offering students, researchers and staff the opportunity to develop their language skills, in particular by providing local language tuition to maximise the benefits of European linguistic diversity; promoting international collaboration through the use of ICTs and Open Education Resources;

en matière d'internationalisation «chez soi» (intégration de composantes de nature mondiale dans la configuration et le contenu des programmes de cours et dans le processus d'enseignement/apprentissage) et d'enseignement numérique, tirer parti de l'expérience et des compétences internationales du personnel des établissements d'enseignement supérieur afin d'élaborer des programmes et des cours internationaux dont bénéficient tant les élèves qui pratiquent la mobilité que ceux qui n'y ont pas recours; offrir aux élèves, aux chercheurs et aux enseignants la possibilité d'élargir leurs compétences linguistiques, en particulier en leur propo ...[+++]


While digital tools cannot be used to replace essential classroom activities, experiences and materials, the provision of such tools and their integration into the teaching and learning processes, where appropriate, can contribute to enhancing the latter's quality and effectiveness, as well as to increasing pupils' motivation, understanding and learning outcomes.

S’il est vrai que les outils numériques ne peuvent se substituer aux activités, aux expériences et aux matériels pédagogiques de base, la fourniture de ces outils et leur intégration dans les processus d’enseignement et d’apprentissage, le cas échéant, peut en revanche contribuer à améliorer la qualité et l’efficacité de ces derniers, ainsi qu’à renforcer la motivation, la compréhension et les acquis d’apprentissage des élèves.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
While digital tools cannot be used to replace essential classroom activities, experiences and materials, the provision of such tools and their integration into the teaching and learning processes, where appropriate, can contribute to enhancing the latter's quality and effectiveness, as well as to increasing pupils' motivation, understanding and learning outcomes.

S’il est vrai que les outils numériques ne peuvent se substituer aux activités, aux expériences et aux matériels pédagogiques de base, la fourniture de ces outils et leur intégration dans les processus d’enseignement et d’apprentissage, le cas échéant, peut en revanche contribuer à améliorer la qualité et l’efficacité de ces derniers, ainsi qu’à renforcer la motivation, la compréhension et les acquis d’apprentissage des élèves.


(d) to exploit the potential of e-learning in the context of innovation in teaching methods with a view to improving the quality of the learning process and fostering the autonomy of learners.

d) d'exploiter le potentiel de l'apprentissage en ligne dans le cadre de l'innovation en matière de méthodes d'enseignement pour améliorer la qualité des processus d'apprentissage et stimuler l'autonomie des apprenants.


The core content of pedagogical studies consists of: ethical and social basis of teaching work; human relations, co-operation and interaction skills; understanding of learning processes; and prevention of learning difficulties and exclusion.

Les grands axes des études pédagogiques sont les suivants: base sociale et éthique du travail d'enseignement ; compétences en matière de relations humaines, de coopération et d'interaction ; compréhension des processus d'apprentissage ; et prévention des difficultés d'apprentissage et de l'exclusion.


(d) to exploit the potential of e-learning in the context of innovation in teaching methods with a view to improving the quality of the learning process and fostering the autonomy of learners.

d) d'exploiter le potentiel de l'apprentissage en ligne dans le cadre de l'innovation en matière de méthodes d'enseignement pour améliorer la qualité des processus d'apprentissage et stimuler l'autonomie des apprenants.


All Member States perceive a need to increase the quality of their education and training systems. This applies to the quality of the learning process both for young people and for adults; to the quality of the teaching process, with the implications for initial and in-service teacher training and of support to teachers and trainers dealing with disadvantaged groups or with adults; and to the quality of the instruments and teaching materials available to help people learn.

Tous les États membres jugent nécessaire de relever la qualité de leurs systèmes d'éducation et de formation, à savoir: la qualité du processus d'apprentissage tant pour les jeunes que pour les adultes; la qualité du processus d'enseignement (avec ce que cela implique au niveau de la formation initiale et continue des enseignants, ainsi que du soutien à apporter aux enseignants et aux formateurs s'occupant des groupes défavorisés ou des adultes); et la qualité des outils et du matériel pédagogiques disponibles.


All Member States perceive a need to increase the quality of their education and training systems. This applies to the quality of the learning process both for young people and for adults; to the quality of the teaching process, with the implications for initial and in-service teacher training and of support to teachers and trainers dealing with disadvantaged groups or with adults; and to the quality of the instruments and teaching materials available to help people learn.

Tous les États membres jugent nécessaire de relever la qualité de leurs systèmes d'éducation et de formation, à savoir: la qualité du processus d'apprentissage tant pour les jeunes que pour les adultes; la qualité du processus d'enseignement (avec ce que cela implique au niveau de la formation initiale et continue des enseignants, ainsi que du soutien à apporter aux enseignants et aux formateurs s'occupant des groupes défavorisés ou des adultes); et la qualité des outils et du matériel pédagogiques disponibles.


w