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Traduction de «Marché des contenus numériques » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
marché des contenus numériques

digital content market | market for digital content


marché unique numérique [ marché unique des contenus numériques | marché unique du numérique | marché unique électronique | marché unique en ligne | stratégie numérique ]

digital single market [ digital agenda | DSM | e-single market | online single market | single market for digital content ]


marché unique des contenus numériques | marché unique du numérique

digital single market | single market for digital content


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création de contenus numériques

content created by ICT software | content creation with ICT software | digital content creation | ICT software content-creation


Collections sans frontières : Pérenniser les contenus numériques dans les établissements culturels

Collections without Borders: Sustaining Digital Content at Cultural Institutions


Stratégie canadienne sur les contenus numériques

Canadian Digital Content Strategy


marché unique de l'informatique en nuage | marché unique numérique fondé sur l'informatique en nuage | marché unique numérique pour l'informatique en nuage

digital single market for cloud computing | single market for cloud computing
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Cela vaut également pour le marché des contenus numériques, dont la fragmentation rend malaisé l’accès des Européens à toute la richesse et à la diversité culturelle de l’offre en ligne disponible à travers l’UE.

This applies also to the market for digital content where fragmentation makes it difficult for European citizens to access the full span of rich and culturally diverse online offer available across the EU


La proposition pour le programme cadre 2002-2006 pour la recherche et le développement a retenu parmi les priorités proposées pour l'action communautaire « les technologies dans la société de l'information » (avec des références spécifiques à la societé de la connaissance et aux technologies de l'éducation et de la formation) et « les citoyens et la gouvernance dans la société européenne de la connaissance »(avec des références spécifiques a l'éducation et à la formation). Les programmes pour le développement technologique et la compétitivité : TEN-Telecom, pour le déploiement de services trans-européens basés sur des réseaux de télécommunications avancés ; eContent, pour le support au développement du ...[+++]

- The proposal for the framework programme 2002-2006 on research and development identifies amongst the proposed priorities for community action "information society technologies" (with specific references to the knowledge based society and technologies for learning ) and "citizens and governance in the European knowledge society" (with specific references to education and training).Programmes to foster technological development and competitiveness: TEN-Telecom, promoting the deployment of trans-European services based on advanced telecommunications networks; eContent, supporting for the development of the digital content market and, mo ...[+++]


Les résultats de l'enquête sectorielle confirment que la disponibilité de licences auprès de titulaires de droits d'auteur portant sur des contenus numériques est essentielle pour les fournisseurs de contenus numériques et un facteur de concurrence déterminant sur le marché.

The results of the sector inquiry confirm that the availability of licences from contentcopyright holders is essential for digital content providers and a key factor that determines the level of competition in the market.


La disponibilité de licences auprès de titulaires de droits d’auteur portant sur des contenus numériques est essentielle pour les fournisseurs de contenus numériques et un facteur de concurrence déterminant sur le marché.

The availability of licences from the holders of copyrights in content is essential for digital content providers and a key determinant of competition in the market.


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Eurobaromètre Flash n° 396 «Retailers’ attitudes towards cross-border trade and consumer protection» (2015). Eurobaromètre Flash nº 413 «Companies engaged in online activities» (2015), Q.11 Eurostat Survey on Internet purchases by individuals (2015), Eurobaromètre Flash nº 397 «Consumer attitudes towards cross-border trade and consumer protection» (2014). « Consumer surveys identifying the main cross-border obstacles to the Digital Single Market and where they matter most », GfK, 2015 «Economic Study on Consumer Digital Content Products», ICF International, 2015 Eurobaromètre Flash n° 411 «Cross-Border access to digital content» (Accès transfrontière aux contenus numérique ...[+++]

Flash Eurobarometer 396 "Retailers' attitudes towards cross-border trade and consumer protection" (2015) Flash Eurobarometer 413 "Companies engaged in online activities" (2015), Q.11 Eurostat Survey on Internet purchases by individuals (2015), Flash Eurobarometer 397, “Consumer attitudes towards cross-border trade and consumer protection” (2014) "Consumer surveys identifying the main cross-border obstacles to the Digital Single Market and where they matter most", GfK, 2015 "Economic Study on Consumer Digital Content Products", ICF International, 2015 (to be published shortly) Flash Eurobarometer 411, "Cross-border access to online content" (2015) JRC Technica ...[+++]


Concrétisant sa Stratégie pour un marché unique du numérique, la Commission européenne fait aujourd'hui une proposition qui permettra aux Européens de voyager avec leurs contenus en ligne. Elle présente aussi un plan d'action visant à moderniser les règles européennes du droit d'auteur.

Delivering on its Digital Single Market strategy, the Commission today presents a proposal to allow Europeans to travel with their online content and an action plan to modernise EU copyright rules.


Elles viendront donc étayer d'autres mesures visant à promouvoir les ambitieux objectifs définis en matière de haut débit dans la stratégie numérique pour l’Europe ainsi que la mise en place d’un véritable marché unique du numérique au sein duquel les contenus, applications et autres services numériques pourront circuler librement.

It will thus underpin other measures taken to promote the ambitious broadband targets set out in the Digital Agenda for Europe as well as the establishment of a genuine Digital Single Market where content, application and other digital services can freely circulate.


Le marché mondial des contenus numériques devrait atteindre 113 milliards d'euros cette année.

The global digital content market is predicted to reach € 113 billion this year.


En juillet 2005, des chefs d’entreprises du secteur des TIC et des médias ont accepté de travailler en collaboration avec la Commission sur un «programme pour ouvrir l’économie numérique de l’Europe», qui donne la priorité à la promotion des marchés des contenus par une protection effective des droits, des dispositions en matière de licences et par l’encouragement à une utilisation licite des contenus (voir IP/05/900).

In July 2005, industry leaders from the ICT and media sector had agreed to work with the Commission on an “Agenda for Unlocking Europe’s Digital Economy”, in which the promotion of media content markets through effective rights protection, licensing arrangements and encouraging legitimate use of content was given priority (see IP/05/900).


Cet amendement, qui résulte d'un compromis avec le Conseil, fixe à 149 millions d'euros le budget du programme pour la période 2005-2008 et ouvre la voie à l'adoption rapide du programme. eContentplus permettra d'atténuer la fragmentation du marché du contenu numérique européen et d'améliorer l'accessibilité et la facilité d'utilisation des informations géographiques, des contenus culturels et du matériel éducatif.

The amendment, which is the result of a compromise with the Council, sets the budget of the programme at 149 MEUR for the period 2005-2008, and paves the way for a rapid adoption of the programme. eContentplus will tackle the fragmentation of the European digital content market and will improve the accessibility and usability of geographical information, cultural content and educational material.


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