Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AIOSP
AIPA
Association internationale de bibliothéconomie scolaire
Association internationale de psychologie analytique
Association internationale de psychologie appliquée
Association internationale de psychologie scolaire
Association internationale de psychotechnique
Comité international de psychologie scolaire
ISPA

Traduction de «association internationale de psychologie scolaire » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Association internationale de psychologie scolaire [ ISPA | Comité international de psychologie scolaire ]

International School Psychology Association [ ISPA | International School Psychology Committee ]


Association internationale des bibliothécaires scolaires [ Association internationale de bibliothéconomie scolaire ]

International Association of School Librarianship


Association internationale de psychologie appliquée | AIPA [Abbr.]

International Association of Applied Psychology | IAAP [Abbr.]


Association internationale de psychologie analytique | AIPA [Abbr.]

International Association for Analytical Psychology | IAAP [Abbr.]


Association internationale de psychologie appliquée [ AIPA | Association internationale de psychotechnique ]

International Association of Applied Psychology [ IAAP | International Association of Psychotechnics ]


Association internationale d'orientation scolaire et professionnelle | AIOSP [Abbr.]

International Association for Educational and Vocational Guidance | IAEVG [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ce rapport combine des données et informations fournies par le réseau Eurydice, Eurostat, et les données provenant d’enquêtes internationales telles que l’Enquête internationale de l’OCDE sur l'enseignement et l'acquisition de connaissances (TALIS 2008), le programme international pour le suivi des acquis des élèves (PISA 2009), et les tendances dans l’étude des mathématiques et des sciences (TIMSS 2011, Association internationale pour l'évaluation du rendement scolaire).

The report combines data and information supplied by the Eurydice network, Eurostat and evidence from international surveys including the OECD's Teaching and Learning International Survey (TALIS 2008) and Programme for International Student Assessment (PISA 2009), and the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2011, International Association for the Evaluation of Educational Achievement).


Cette question a également été examinée dans le cadre du dialogue structuré entre les ministres des sports de l'UE de la troïka étendue, la Commission et des représentants des mouvements sportifs issus de l'Association internationale pour le sport et la culture (ISCA), de l'Association européenne pour la santé et le fitness (EHFA), de l'UEFA, de la Plate-forme européenne pour le sport, de l'Association européenne de l'éducation physique (EUPEA), de l'Association pour le Sport pour Tous international (TAFISA), de la Fédération internationale du sport scolaire ...[+++]t de la Fédération de l'industrie européenne des articles de sport (FESI).

This issue was also discussed at the structured dialogue between EU Sports Ministers from the extended Troika , the Commission and sports movement representatives from the International Sport and Culture Association (ISCA), the European Health and Fitness Association (EHFA), UEFA, the EU Sports Platform, the European Physical Education Association (EUPEA), the Association For International Sport for All (TAFISA), the International School Sport Federation (ISF) and the Federation of the European Sporting goods Industry (FESI).


20. souligne que la pénurie de main-d'œuvre qualifiée devrait également être combattue au moyen d'une éducation, d'une formation professionnelle et d'une formation tout au long de la vie ciblées dans les États membres ainsi que dans les entreprises; propose, à cette fin, d'élargir la dimension internationale des programmes de mobilité pour l'apprentissage et la formation tout au long de la vie de l'Union; souligne, en outre, que les mauvais résultats scolaires et les t ...[+++]

20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the ...[+++]


Notre pays héberge aussi sept des 63 organes consultatifs; l'Association francophone internationale des directeurs d'établissements scolaires, située à Montréal, l'Association internationale francophone des aînés, à Québec, l'Association internationale de la presse universitaire, à Québec, le Secrétariat international des infirmières, à Montréal, la FCFA à Ottawa et la Société nationale de l'Acadie, à Dieppe, au Nouveau-Brunswick.

Our country also has seven of the 63 advisory bodies: the Association francophone internationale des directeurs d'établissements scolaires, based in Montreal; the Association internationale francophone des aînés, based in Quebec City; the Association internationale de la presse universitaire in Quebec City; the Secrétariat international des infirmières in Montreal; the FCFA in Ottawa, and the Société nationale de l'Acadie, base ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. exhorte les États membres à se conformer à leurs obligations internationales en assurant l'égalité des droits et de traitement des enfants vivant avec leur parent détenu ainsi qu'à créer des conditions de vie adaptées à leurs besoins dans des unités totalement indépendantes et aussi éloignées que possible du milieu carcéral ordinaire, en leur permettant d'intégrer les systèmes de garde ou les établissements scolaires classiques et en prévoyant un régime de sorties large et souple en compagnie de membres de la famille ou du pe ...[+++]

25. Urges Member States to fulfil their international obligations by ensuring equal rights and treatment for children residing with the imprisoned parent and to create living conditions adapted to their needs through the provision of separate cells removed, where possible, from the ordinary prison environment, through their attendance at local nurseries or schools and through flexible and generous arrangements for outings with other family members or with child protection officials, enabling their healthy physical, mental, emotional and social development, and with suitable facilities and qualified staff to assist prisoners who are mothe ...[+++]


36. recommande à la Commission, au Conseil et aux États membres de promouvoir l'introduction de l'éducation à la paix, au respect de la dignité de la personne humaine et de l'égalité des genres dans tous les programmes scolaires et de formation des pays en conflit, ceci afin de développer un esprit pacifique et soucieux des droits des femmes au sein de la société et au sein des forces de maintien de la paix et d'interposition, chez les fonctionnaires de l'Union et d'autres organisations d'aide internationales en mission; suggère d'as ...[+++]

36. Recommends the Commission, the Council and the Member States to promote the introduction of education for peace, respect for the dignity of the individual and gender equality in all the educational and training programmes of the countries which are in conflict, so as to foment a spirit of peace and an awareness of women's rights within society there and among peace-keeping and peace-making troops, posted EU officials and other international aid organisations; suggests that local women's organisations, mothers' associations, youth camp educato ...[+++]


37. recommande à la Commission, au Conseil et aux États membres de promouvoir l'introduction de l'éducation à la paix, au respect de la dignité de la personne humaine et de l'égalité des genres dans tous les programmes scolaires et de formation des pays en conflit, ceci afin de développer un esprit pacifique et soucieux des droits des femmes au sein de la société et au sein des forces de maintien de la paix et d'interposition, chez les fonctionnaires de l'Union et d'autres organisations d'aide internationales en mission; suggère d'as ...[+++]

37. Recommends the Commission, the Council and the Member States to promote the introduction of education for peace, respect for the dignity of the individual and gender equality in all the educational and training programmes of the countries which are in conflict, so as to foment a spirit of peace and an awareness of women's rights within society there and among peace-keeping and peace-making troops, posted EU officials and other international aid organisations; suggests that local women's organisations, mothers' associations, youth camp educato ...[+++]


37. recommande à la Commission, au Conseil et aux États membres de promouvoir l'introduction de l'éducation à la paix, au respect de la dignité de la personne humaine et de l'égalité des genres dans tous les programmes scolaires et de formation des pays en conflit, ceci afin de développer un esprit pacifique et soucieux des droits des femmes au sein de la société et au sein des forces de maintien de la paix et d'interposition, chez les fonctionnaires de l'Union et d'autres organisations d'aide internationales en mission; suggère d'as ...[+++]

37. Recommends the Commission, the Council and the Member States to promote the introduction of education for peace, respect for the dignity of the individual and gender equality in all the educational and training programmes of the countries which are in conflict, so as to foment a spirit of peace and an awareness of women's rights within society there and among peace-keeping and peace-making troops, posted EU officials and other international aid organisations; suggests that local women's organisations, mothers' associations, youth camp educato ...[+++]


Je vous présente ma compagne, Mme Jean Morse-Chevrier, mère de quatre enfants et docteur en psychologie scolaire, qui est notre experte à l'association.

I would like to introduce my companion, Dr. Jean Morse-Chevrier, mother of four children and doctor of educational psychology, who is our expert at the association.


L'étude PIRLS est une évaluation internationale menée par l'International Study Centre (ISC) du Boston College et par l'Association internationale pour l'évaluation du rendement scolaire (IEA).

PIRLS is an international assessment exercise being conducted by the International Study Centre at Boston College (ISC) and the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).


w