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Air freight operations officer
Aircraft cargo operations coordinator
Aircraft dispersal
Aircraft fueling
Aircraft reference point
Aircraft servicing
Aircraft servicing platform
Aircraft servicing point
Bay layout
Co-ordinator of aircraft cargo operations
Conduct aviation fuel servicing operations
Conduct fuel servicing operations in aviation
DSCP
DiffServ code point
Differentiated services code point
Diffserv code point
Ground support point identification
Hardstanding
POS
Parking area
Point of service
Service counter
Servicing point markings
Support aviation refuelling functions
Undertake aircraft refuelling activities

Translation of "Aircraft servicing point " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
aircraft servicing point

point d'avitaillement d'aéronef


aircraft fueling | aircraft servicing

avitaillement des aéronefs


aircraft dispersal | aircraft servicing platform | bay layout | hardstanding | parking area

aire de stationnement


ground support point identification | servicing point markings

repérage des points de servitude au sol




air freight operations officer | aircraft cargo operations and ramp services coordinator | aircraft cargo operations coordinator | co-ordinator of aircraft cargo operations

coordinateur des opérations de fret aérien | coordinateur des opérations de fret aérien/coordinatrice des opérations de fret aérien | chef avion | coordinatrice des opérations de fret aérien


Symbol marking of aircraft servicing and safety/hazards points

Marquage des points d'alimentation au sol et des points danger/sécurité à bord des aéronefs


support aviation refuelling functions | undertake aircraft refuelling activities | conduct aviation fuel servicing operations | conduct fuel servicing operations in aviation

effectuer des opérations d'entretien liées au carburant d’avions


differentiated services code point | DSCP | DiffServ code point | Diffserv code point

code d'accès aux services différenciés | étiquette DSCP | étiquette DS | champ DSCP | champ DS


point of service | POS | service counter

point de service | comptoir de service
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(5) The pilot-in-command of a VFR aircraft shall revise the estimated time and point of ADIZ entry and inform an air traffic control unit, a flight service station or a community aerodrome radio station, when the aircraft is not expected to arrive

(5) Le commandant de bord d’un aéronef VFR doit réviser l’heure et le point d’entrée prévus dans l’ADIZ en informant une unité de contrôle de la circulation aérienne, une station d’information de vol ou une station radio d’aérodrome communautaire, lorsqu’il a des raisons de croire que l’aéronef n’atteindra pas :


(c) in the case of a VFR aircraft where the point of departure is within the ADIZ, as soon as possible after take-off, communicate by radio to an air traffic control unit, a flight service station or a community aerodrome radio station a position report of the aircraft’s location, altitude and aerodrome of departure.

c) dans le cas d’un aéronef VFR, lorsque le point de départ est situé dans l’ADIZ, aussitôt que possible après le décollage, communiquer par radiocommunications à une unité de contrôle de la circulation aérienne, une station d’information de vol ou une station radio d’aérodrome communautaire un compte rendu de position comprenant l’emplacement de l’aéronef, l’altitude et l’aérodrome de départ.


The authorised release certificate identified as EASA Form 1 constitutes the component certificate of release to service, except when such maintenance on aircraft components has been performed in accordance with point M.A.502(b), point M.A.502(d) or point M.A.502(e) in which case the maintenance is subject to aircraft release procedures in accordance with point M.A.801’.

Le certificat d'autorisation de remise en service, identifié comme étant le formulaire 1 de l'AESA, constitue le certificat de remise en service d'éléments d'aéronef, sauf lorsqu'un tel entretien d'éléments d'aéronef a été effectué conformément au point M.A.502, paragraphe b), d), ou e), auquel cas l'entretien est soumis à des procédures de remise en service d'aéronef conformément au point M.A.801».


At the completion of any maintenance, the certificate of release to service required by point M.A.801 or point 145.A.50 shall be entered in the aircraft continuing airworthiness records.

À l'issue de tout entretien, le certificat de remise en service requis par le point M.A.801 ou le point 145.A.50 doit être incorporé parmi les enregistrements du maintien de navigabilité des aéronefs.


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The authorised release certificate identified as EASA Form 1 constitutes the component certificate of release to service, except when such maintenance on aircraft components has been performed in accordance with point M.A.502(b) or point M.A.502(d), in which case the maintenance is subject to aircraft release procedures in accordance with point M.A.801’.

Le certificat d’autorisation de remise en service identifié comme étant le formulaire 1 de l’EASA constitue le certificat de remise en service des éléments d’aéronef, sauf lorsqu’un tel entretien d’éléments d’aéronef a été effectué conformément au point M.A.502(b) ou M.A.502(d), auquel cas l’entretien est soumis à des procédures de remise en service d’aéronef conformément au point M.A.801».


These aircraft have been in existence for some time now, and there are service points throughout the world, including in a few places in the U.S. When the maintenance of these aircraft is done in the United States, the work will be done by people living in the U.S., and hired by the American Air Force.

Ces avions existent depuis longtemps, les services d'entretien existent déjà, et ils se trouvent un peu partout dans le monde, dont à quelques endroits aux États-Unis. Quand ces avions seront entretenus aux États-Unis, ils seront entretenus par des gens aux États-Unis qui seront retenus par l'armée de l'air américaine.


transfer of control point’ means a point on the flight path of an aircraft, at which the responsibility for providing air traffic services to the aircraft is transferred from one ATC unit to the next;

«point de transfert de contrôle», un point sur la trajectoire de vol d’un aéronef où la responsabilité d’assurer les services de circulation aérienne à cet aéronef est transférée d’une unité ATC à la suivante;


According to departmental sources, the CAF and other armed forces are already exempt from the requirements of Part II with respect to their own aircraft because their “services” are not publicly available. They point out that the reason for removing the requirement for the aircraft to bear insignia or markings of the CAF or cooperating armed forces in order to be exempt from the requirements of Part II is because the CAF and cooperating forces often lease aircraft or charter aircraft with crew for the purpose of transporting goods or ...[+++]

Selon des représentants du ministère, les Forces canadiennes et les autres forces armées sont déjà exemptées des exigences de la partie II pour ce qui est de leurs propres aéronefs, parce que leurs « services » ne sont pas accessibles au public, et la suppression de l’exigence relative aux insignes et aux marques tient à ce qu’elles louent ou nolisent souvent des aéronefs avec équipage pour transporter des marchandises ou du personnel ou pour d’autres raisons.


(b) "City airport" shall mean an airport in the centre of a large conurbation, of which no runway has a take-off run available of more than 2000 metres and which provides only point-to-point services between or within European states, where a significant number of people are objectively affected by aircraft noise and where any incremental increase in aircraft movements represents a particularly high annoyance in the light of the extreme noise situation.

b) "aéroport urbain", un aéroport dont aucune piste n'a une longueur de roulement utilisable au décollage de plus de 2000 mètres, qui n'offre que des liaisons de point à point entre des États européens ou à l'intérieur d'un même État, et qui est situé au centre d'une grande agglomération où, selon des critères objectifs, un grand nombre de personnes souffrent du bruit des avions et où toute augmentation supplémentaire du nombre de mouvements entraîne une nuisance particulièrement forte étant donné la gravité de la pollution sonore.


Services on routes between hub and regional airports and between hub airports 1987 package Proposal - Authorized in principle but - Removal of the derogations with a very large number of and introduction of safeguard derogations. arrangements under which the Commission may decide whether a derogation is to be granted (because of congestion at specific points) (Note: An initial period of protection will apply for new inter-regional routes operated by aircraft with fewer than 100 ...[+++]

Liaisons entre aéroports principaux et régionaux et entre aéroports principaux Paquet 1987 Proposition - Autorisation de principe mais Suppression des dérogations et intro- très nombreuses dérogations ductions d'une sauvegarde qui permette à la Commission de décider si une dérogation peut être accordée (problème des encombrements ponctuels) (A noter: il est prévue une période de protection de démarrage pour les lignes interrégionales nouvelles exploitées par des avions de moins de 100 places où pendant 3 ans une autre compagnie ne peut pas exploiter sur cette ligne des avions de plus de 100 places).


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