Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A laboratory-based science
Automated learning environment
CAI
CAL
CAT
CBE
CBL
CBL environment
Community-based learning
Computer aided instruction
Computer aided teaching
Computer assisted instruction
Computer assisted learning
Computer assisted teaching
Computer augmented learning
Computer based education
Computer based learning
Computer based learning environment
Computer-based learning environment
Concept learning
EBL
Enquiry-based education
Enquiry-based learning
Example-based learning
Example-driven learning
Experience-based learning
Experiential learning
IBE
IBL
Inductive learning from examples
Inquiry-based education
Inquiry-based learning
Instance-based learning
Laboratory-based learning
Laboratory-based sciences
Laboratory-based skills
Learning by doing
Learning by example
Learning by examples
Learning from examples
SBL
Similarity-based learning
WBL
Web-based education
Web-based instruction
Web-based learning
Web-delivered learning
Webucation
Work-based learning
Workplace learning
Workplace-based learning

Traduction de «Community-based learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
community-based learning | CBL [Abbr.]

apprentissage ancré dans la communauté | apprentissage communautaire | apprentissage en milieu communautaire


web-based education [ Web-based education | web-based learning | Web-based learning | web-delivered learning | Web-delivered learning | web-based instruction | Web-based instruction | webucation | Webucation ]

apprentissage sur le Web [ enseignement sur le Web | éducation sur le Web ]


work-based learning | workplace learning | workplace-based learning | WBL [Abbr.]

formation par le travail


learning by examples [ learning by example | learning from examples | example-driven learning | inductive learning from examples | example-based learning | instance-based learning ]

apprentissage par les exemples [ apprentissage par des exemples | apprentissage par exemples | apprentissage empirique de concept par exemples | apprentissage de concept par exemples | apprentissage à partir d'exemples ]


experience-based learning | experiential learning | learning by doing

apprentissage par expérience


enquiry-based education | enquiry-based learning | EBL | inquiry-based education | IBE | inquiry-based learning | IBL

démarche d'investigation


computer-based learning environment [ CBL environment | computer based learning environment | automated learning environment ]

environnement d'apprentissage informatisé [ EAI | contexte d'apprentissage informatisé ]


computer aided instruction | CAI | computer aided teaching | CAT | computer assisted instruction | computer assisted teaching | computer assisted learning | CAL | computer based education | CBE | computer based learning | computer augmented learning

enseignement assisté par ordinateur | EAO | enseignement automatisé


a laboratory-based science | laboratory-based skills | laboratory-based learning | laboratory-based sciences

sciences en laboratoire


concept learning | similarity-based learning | SBL

apprentissage de concepts | apprentissage par détection des similarités | ADS
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We are membership based and represent a diverse mixture of individuals, families, professionals, and provincial, territorial and community-based learning disability, LD, organizations.

Nous sommes composés de membres et représentons tout un éventail de particuliers, de familles, de professionnels ainsi que d'organisations communautaires, provinciales ou territoriales, spécialisées dans les troubles de l'apprentissage.


Project- and problem-based learning, on-the-job experiences or community service learning increase young people's motivation, put subject content into context, and offer opportunities for the development of social, civic, and entrepreneurship competences. Science, technologies, engineering and mathematics (STEM) education is more effective when linked to economic, environmental and social challenges or to arts and design, demonstrating its relevance for daily life.

Un apprentissage basé sur des projets ou sur la résolution de problèmes, des expériences sur le tas ou un apprentissage par un service à la communauté accroissent la motivation des jeunes, remettent le contenu de l’apprentissage dans son contexte et offrent des possibilités de développement de compétences sociales, civiques et entrepreneuriales L’enseignement des sciences, des technologies, de l’ingénierie et des mathématiques est plus efficace lorsqu’il est rattaché à des problèmes économiques, environnementaux et sociaux ou aux arts et à la conception, démontrant ainsi son importance pour la vie quotidienne


Points out the value of a community-based approach to formal, non-formal and informal education and of strong links between learning settings and families.

insiste sur la valeur d'une approche de l'éducation formelle, non formelle et informelle reposant sur la communauté, et des liens forts entre les environnements d'apprentissage et les familles.


If there were, I would elaborate on the comments that I have made, and I would have touched on the issue of involving First Nations more in the training of their own members in urban cities like Winnipeg, rather than substantial amounts of funding for training those members flowing to other organizations; enabling rather than restricting private sector trainers; encouraging greater industry and sector-wide education, rather than forcing trainers to rely upon community college certifications as credentials; encouraging public sector trainers and educators to be more flexible and responsive to the needs of Aboriginal learners; supporting innovative responses to the training needs of Aboriginal learners; supporting more ...[+++]

Si j'avais le temps, je préciserais les arguments que je vous ai soumis et je vous parlerais de la participation plus directe des Premières nations à la formation de leurs membres dans les centres urbains comme Winnipeg, alors qu'une partie importante du financement de formation qui leur est destinée est orientée vers d'autres organismes; il faudrait aussi venir en aide aux formateurs du secteur privé, favoriser l'apprentissage sur le tas, au lieu de contraindre les formateurs à s'en remettre aux certificats délivrés par les collèges communautaires, inciter les formateurs et les enseignants du secteur public à faire preuve d'une plus grande souplesse pour répondre aux besoins des élèves autochtones, favoriser les réponses novatrices aux be ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Universities are also working with the private sector to create far more co-op experiences. Through experiences with the private sector, communities, volunteer organizations, practicums, co-ops, internships, and field placements, students can connect their learning—they're learning while they're learning—with private sector and community-based employers.

Grâce à l'expérience qu'ils auront acquise dans le secteur privé, le milieu communautaire, les organisations bénévoles, à l'occasion de stages, de programmes d'alternance travail-études et de placement sur le terrain, les étudiants pourront établir des liens avec le secteur privé et des employeurs locaux pendant leurs études.


Developing schools into learning communities based on a common vision for school development shared by all stakeholders, using the experience and knowledge of all, and providing an open-minded, inspiring and comfortable environment to encourage young people to continue in education and training.

Transformer les écoles en communautés d'apprentissage fondées sur une vision commune du développement scolaire partagée par toutes les parties prenantes, en faisant appel à l'expérience et aux connaissances de tous et en proposant un environnement ouvert d'esprit, stimulant et agréable, afin d'encourager les jeunes à poursuivre leur éducation ou leur formation.


The impact in our area as a result of these cuts will be the elimination of Partners in Learning as a leader in the Labrador Straits for community-based learning.

Dans notre région, ces compressions auront pour répercussion d'entraîner l'élimination de Partenaires en apprentissage comme chef de file dans la région du détroit du Labrador en matière d'apprentissage communautaire.


Our institutes exist to provide learning opportunities to aboriginal people and first nations communities by being in the communities, by being community-based, close to the learners, implementing alternative delivery scenarios, creating unique cultural learning environments, and making content relevant to the culture, history, and lived experiences of the learners.

La raison d’être de nos institutions est d’offrir aux Autochtones et aux membres des Premières nations la possibilité de faire des études en assurant une présence dans les collectivités, en s’adaptant à la collectivité, en se trouvant à proximité des apprenants, en mettant en œuvre de nouveaux modèles d’enseignement, en créant des milieux d’apprentissage culturels uniques en leur genre, et en adaptant le contenu des cours à la culture, à l’histoire et au vécu des apprenants.


2. The general objective of the Lifelong Learning Programme is to contribute through lifelong learning to the development of the Community as an advanced knowledge-based society, with sustainable economic development, more and better jobs and greater social cohesion, while ensuring good protection of the environment for future generations.

2. Le programme pour l'éducation et la formation tout au long de la vie a pour objectif général de contribuer, par l'éducation et la formation tout au long de la vie, au développement de la Communauté en tant que société de la connaissance avancée, caractérisée par un développement économique durable, des emplois plus nombreux et meilleurs et une cohésion sociale accrue, tout en assurant une bonne protection de l'environnement pour les générations futures.


WELCOMES the Commission's Communication of November 2001 entitled "Making a European area of lifelong learning a reality", which is based on the Memorandum of lifelong learning of November 2000 and the feedback from the wide consultation throughout Europe on this document.

ACCUEILLE AVEC SATISFACTION la communication de la Commission de novembre 2001 intitulée "Réaliser un espace européen de l'éducation et de la formation tout au long de la vie", fondée sur le mémorandum de novembre 2000 sur l'éducation et la formation tout au long de la vie et sur les réactions à la vaste consultation menée dans toute l'Europe à propos de ce document.


w