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ADR
Alternative dispute resolution
Amicable settlement
Court order
Dispute settlement body
Divorce settled out of court
Extrajudicial body
Out of court agreement
Out of court divorce
Out of court examination
Out of court settlement
Out-of-court body
Out-of-court complaint body
Out-of-court dispute resolution
Out-of-court divorce
Out-of-court settlement
Out-of-court settlement of disputes
Payment of money out of court
Payment out of court
Settlement
Settlement
Settlement agreement
Two parties reached an out-of-court settlement

Translation of "Out-of-court divorce " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
out-of-court divorce [ out of court divorce | divorce settled out of court ]

divorce hors cour [ divorce hors-cour ]


out of court settlement [ out-of-court settlement | out of court agreement | settlement | amicable settlement | settlement agreement ]

règlement amiable [ règlement à l'amiable | règlement extrajudiciaire | transaction extrajudiciaire | arrangement à l'amiable | arrangement amiable | entente à l'amiable | règlement hors cour | convention de règlement | règlement amical ]


dispute settlement body | extrajudicial body | out-of-court body | out-of-court complaint body

organe chargé du règlement extrajudiciaire des litiges | organe de résolution extrajudiciaire des litiges | organe extrajudiciaire


alternative dispute resolution | out-of-court dispute resolution | out-of-court settlement of disputes | ADR [Abbr.]

modes alternatifs de règlement des conflits | modes alternatifs de résolution des conflits | règlement extrajudiciaire des litiges | MARC [Abbr.]


payment out of court [ payment of money out of court ]

versement d'une somme consignée [ remboursement par la cour | versement par la cour d'argent consigné ]


court order | two parties reached an out-of-court settlement

ordonnance | ordonnance du tribunal




payment out of court

versement de la somme d'argent consignée


settlement (out of court -)

convention extra-judiciaire


out of court examination

interrogatoire hors la présence du tribunal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
We're suggesting while the best interest test, as it's set out in the Divorce Act, is fine in and of itself, in three cases in which the Supreme Court in Canada has had the opportunity to address this particular question—and my colleague and I have been in the Supreme Court on those three occasions—we've asked the court to say that the charter prevents this kind of religious inquiry and religious judgment.

Même si le critère du meilleur intérêt, tel qu'il est défini dans la Loi sur le divorce, ne pose en lui-même aucun problème, dans trois causes où la Cour suprême du Canada a eu l'occasion de se prononcer sur cette question particulière—et mes collègues et moi-même étions présents à la Cour suprême à l'une de ces trois occasions—nous lui avons demandé de dire que la Charte interdit qu'on enquête ou qu'on porte un jugement sur la religion.


The judiciary has come up several times in our discussions, and there was a suggestion that judges dealing with family court divorce cases are probably not trained to be specifically sensitive to divorce cases dealing with abuse and violence.

Le système judiciaire a été mis en cause à plusieurs reprises au cours de nos discussions, et on a fait la suggestion que les juges qui siègent dans les tribunaux de la famille et qui ont à juger des causes de divorce ne sont probablement pas formés pour être particulièrement réceptifs dans les causes de divorce où il y a de l'abus et de la violence.


However, consumers should also have access to out-of-court redress procedures in the event of pre-contractual disputes concerning rights and obligations established by this Directive, e.g. when they are denied access to a payment account with basic features. This Directive therefore provides that consumers should have access to out-of-court redress procedures for the settlement of disputes concerning rights and obligations established by this Directive, without distinguishing between contractual and pre-contractual disputes.

Il convient néanmoins que cet accès leur soit également garanti en cas de litiges précontractuels relatifs aux droits et obligations établis par la présente directive, par exemple lorsqu'un compte de paiement assorti de prestations de base leur est refusé. La présente directive prévoit en conséquence que les consommateurs devraient avoir accès à des voies de recours extrajudiciaires pour régler les litiges ayant trait aux droits et obligations établis par la présente directive, qu'il s'agisse de litiges contractuels ou précontractuels.


(Return tabled) Question No. 27 Mr. Todd Russell: With respect to tax treatments offered to the fishermen from Atlantic Canada and Quebec: (a) were the fishermen who accepted the Atlantic Fisheries Groundfish Retirement Package and who permanently gave up their fishing licences in the years 1999 and 2000 advised in writing by the Department of Fisheries and Oceans to report, at the time of filing their income tax, that the retirement lump-sum payment was to be counted as revenue from a capital gain and, if so, (i) why, (ii) why did the Department of Fisheries and Oceans issue this advice, (iii) how many fishermen did the Department of Fisheries and Oceans give that advice to; (b) why did Revenue Canada or the Canada Customs and Revenue Age ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 27 M. Todd Russell: En ce qui a trait aux traitements fiscaux proposés aux pêcheurs du Canada atlantique et du Québec: a) les pêcheurs qui ont accepté le programme de retraite relatif au poisson de fond des pêches de l'Atlantique, et qui ont renoncé en permanence à leurs permis de pêche au cours des années 1999 et 2000, ont-ils été informés par écrit par le ministère des Pêches et des Océans de signaler, au moment de produire leur déclaration de revenus, que le paiement forfaitaire devait être calculé comme un revenu tiré d'un gain en capital et, dans l'affirmative, (i) pourquoi, (ii) pourquoi le ministère des Pêches et des Océans a-t-il émis cet avis, (iii) combien de pêcheurs le ministère des Pêches et ...[+++]


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In particular, it should incorporate the principles set out in Commission Recommendation 2001/310/EC of 4 April 2001 on the principles for out-of-court bodies involved in the consensual resolution of consumer disputes.

Les principes énoncés dans la recommandation de la Commission 2001/310/CE du 4 avril 2001 relative aux principes applicables aux organes extrajudiciaires chargés de la résolution consensuelle des litiges de consommation devraient notamment être repris.


The current legislation on consumer mediation consists of two Commission recommendations setting out a number of principles which out-of-court bodies involved in consumer ADR should comply with (Recommendation 1998/257 and Recommendation 2001/310).

La législation actuelle relative à la médiation dans le domaine de la consommation est composée de deux recommandations de la Commission énonçant un certain nombre de principes que doivent respecter les organes extrajudiciaires impliqués dans des modes alternatifs de résolution des litiges de consommation (recommandation 1998/257 et recommandation 2001/310).


B. whereas the 1998 communication stated that “The Commission will facilitate the networking of [extra-judicial dispute-settlement[ bodies so as to promote their active collaboration in resolving specific cases. Ultimately, consumers should be able to refer cross-border disputes to the competent out-of-court body in the foreign country via the corresponding out-of-court body in their own country”,

B. considérant qu'il était indiqué dans la communication de 1998 que la Commission faciliterait la mise en réseau d'organes de résolution extrajudiciaire des litiges de manière à promouvoir une collaboration active entre ceux-ci en vue de la résolution de cas concrets, l'objectif ultime étant de permettre aux consommateurs de soumettre les litiges transfrontaliers à l'organe extrajudiciaire compétent du pays étranger par le truchement de l'organe extrajudiciaire correspondant de leur pays,


A Commission Recommendation of 1998 sets out the minimum guarantees that out-of-court bodies should offer the consumer to ensure their complaints are treated with rigour, fairness and independence.

Une recommandation de la Commission , de 1998, définit les garanties minimales que les organes extrajudiciaires doivent offrir aux consommateurs pour assurer un traitement rigoureux, équitable et indépendant de leurs plaintes.


This recommendation sets out principles for all bodies responsible for out-of-court settlement of consumer disputes. The principles are: independence, transparency, adversarial principle, effectiveness, legality, liberty and representation.

Cette recommandation définit les principes applicables à tous les organes concernés par la question, notamment l’indépendance, la transparence, le principe de confrontation, l’efficacité, la légalité, la liberté et la représentation.


Is there currently a mediation service in Saskatchewan, and what percent of divorces are settled out of court?

Est-ce qu'il y a, en Saskatchewan, un programme de médiation qui existe, et quel est actuellement le pourcentage de divorces qui se règlent à l'extérieur de la cour?


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