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Alcoholic hallucinosis
CSO distortion
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Composite second order distortion
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Order Secular of Servants of Mary
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Second-order distortion
Third Order Conventual Dominical
Third Order Conventual of St Dominic
Third Order Secular of Servants of Mary
Third order difference tone
Third order intermodulation
Third order non-linear distortion product
Third order smoothing
Third-order distortion
Third-order smoothing
Triple smoothing

Translation of "Third-order distortion " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


two-tone,third-order intermodulation distortion

distorsion d'intermodulation du troisième ordre, 2 sources


third order non-linear distortion product

produit de distorsion non linéaire du troisième ordre


third order difference tone | third order intermodulation

intermodulation du troisième ordre


Third Order Conventual Dominical [ Third Order Conventual of St Dominic ]

Tiers-Ordre Conventuel Dominicain


triple smoothing | third order smoothing | third-order smoothing

lissage exponentiel triple


composite second order distortion [ CSO distortion ]

bruit composite du 2e ordre


Order Secular of Servants of Mary [ Third Order Secular of Servants of Mary ]

Ordre Séculier des Servites de Marie




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its request to the relevant European standardisation organisation, the Commission should require that the European standard on electronic invoicing be technologically neutral in order to avoid any distortion of competition, that it be compatible with relevant international standards on electronic invoicing in order to prevent suppliers from third countries encountering technical market access barriers and to make it easier for European suppliers to send electronic invoices to buyers in third countries, and that it comply with Council Directive 2006/112/EC (11).

Dans la demande adressée à l'organisation européenne de normalisation concernée, la Commission devrait exiger que la norme européenne sur la facturation électronique soit technologiquement neutre afin d'éviter toute distorsion de concurrence, qu'elle soit compatible avec les normes internationales applicables en matière de facturation électronique afin d'éviter que des fournisseurs de pays tiers ne soient confrontés à des obstacles techniques à l'accès au marché et pour qu'il soit plus facile pour les fournisseurs européens d'envoyer des factures électroniques à des acheteurs de pays tiers, et qu'elle respecte la directive 2006/112/CE du ...[+++]


For the sake of consistency and in order to avoid any distortion of competition, meat imported from third countries will also be subject to the provisions of this Regulation.

Par souci de cohérence et afin d'éviter tout risque de distorsion de concurrence, les viandes importées des pays tiers seront également soumises aux dispositions de ce règlement.


For the sake of consistency and in order to avoid any distortion of competition, meat imported from third countries should also be subject to the provisions of this Regulation.

Par souci de cohérence et afin d'éviter tout risque de distorsion de concurrence, les viandes importées des pays tiers doivent également être soumises aux dispositions de cette proposition de règlement.


This directive aims to simplify and amend the VAT rules applicable to travel agencies selling travel packages within the European Union, in order to put these agencies on an equal footing, promote more uniform application of the special VAT scheme and eliminate distortions of competition, especially in relation to third country operators.

La présente proposition de directive vise à simplifier et à modifier les règles de TVA applicables aux agences de voyages vendant des voyages à forfait à l'intérieur de l'Union européenne, afin de mettre ces agences sur un pied d'égalité, de favoriser une application plus uniforme du régime particulier TVA et d'éliminer les distorsions de concurrence, notamment, vis-à-vis des opérateurs de pays tiers.


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Second, in order to achieve that fairness, I will not negotiate publicly through the media and, third, I will definitely not do so by using the Bloc Québécois as an intermediate, because the Bloc Québécois is a useless intermediate which always distorts the facts (1455) Mr. James Lunney (Nanaimo—Alberni, CPC): Mr. Speaker, this Liberal government's bogus consultation on Ottawa's Green Plan are going nowhere.

Deuxièmement, pour y arriver, je ne négocierai pas sur la place publique par l'entremise des médias, et troisièmement, je ne le ferai certainement pas en utilisant le Bloc comme relais, car le Bloc est un relais déformant qui ne donne jamais rien (1455) M. James Lunney (Nanaimo—Alberni, PCC): Monsieur le Président, les consultations bidon de ce gouvernement libéral sur le Plan vert d'Ottawa ne mènent nulle part.


New measures to be proposed in a future strategy should include: common EU criteria and guidelines (although the practical details of the action programme must be determined at national level to allow for tailoring of general criteria to local circumstances); training of, and advice to, farmers, farm workers, seasonal workers and other users in order to reduce environmental and health risks, part-funded through a fair levy on pesticides which should preferably also be introduced in third countries to avoid distortion of competition and; attention on reducing pesticide-related risks, which may also involve reducing the quantities of che ...[+++]

Les nouvelles mesures proposées dans le cadre d'une future stratégie devraient intégrer: des critères communs et des orientations communes pour l'UE (bien qu'il faille préciser les détails concrets du programme d'action au niveau national pour permettre d'adapter les critères généraux aux situations locales); la fourniture de formation et de conseils aux exploitants et salariés agricoles, aux travailleurs saisonniers et aux autres utilisateurs, afin de réduire les risques environnementaux et sanitaires, mesures qui seraient financées en partie par une taxe équitable sur les pesticides, à instaurer aussi, de préférence, dans les pays tiers, de façon à éviter les distorsions de concur ...[+++]


In particular, aid granted by a Member State to its shipowners or to third parties in that State for ship building or ship conversion may not distort, or threaten to distort, competition between shipyards in the Member State and shipyards in other Member States in the placing of orders.

En particulier, les aides accordées par un État membre à ses armateurs ou à des tiers dans cet État pour la construction ou la transformation d'un navire ne peuvent fausser ou menacer de fausser la concurrence entre les chantiers nationaux et ceux des autres États membres à l'occasion de la passation de commandes.


(13) Whereas the rules on the nature and limitation of liability in the event of death, wounding or any other bodily injury suffered by a passenger form part of the terms and conditions of carriage in the air transport contract between carrier and passenger; whereas, in order to reduce the risk of distorting competition, third-country carriers should adequately inform passengers of their conditions of carriage;

(13) considérant que les règles relatives à la nature et à la limitation de la responsabilité en cas de décès, de blessure ou de toute autre lésion corporelle d'un voyageur font partie des conditions de transport fixées dans le contrat de transport entre le transporteur et le voyageur; que, afin de réduire les risques de distorsion de concurrence, les transporteurs de pays tiers devraient informer convenablement les voyageurs de leurs conditions de transport;


3. Aid granted by a Member State to its shipowners or to third parties in that State for the building or conversion of ships may not distort or threaten to distort competition between shipyards in that Member State and shipyards in other Member States in the placing of orders.

3. Les aides accordées par un État membre à ses armateurs ou à des tiers dans cet État pour la construction ou la transformation de navires ne peuvent fausser ou menacer de fausser la concurrence entre les chantiers de cet État membre et ceux d'autres États membres à l'occasion de la passation de commandes.


That framework aims to: 1. guarantee that Community law is applied in such a way as to achieve equivalent results at every point of the Community customs territory in order to: - avoid distortions likely to prejudice the proper functioning of the internal market which might arise owing to variations in the way customs procedures are applied in the various parts of the Community; - protect the Community's interests, particularly its financial interests; - afford an equivalent level of protection to the Community's citizens and economic operators, at whatever point in the Community customs territory customs clearance formalities are carr ...[+++]

Ce cadre commun vise à : 1. garantir une application du droit communautaire qui assure des résultats équivalents en tout point du territoire douanier de la Communauté afin : - d'éviter des distorsions préjudiciables au bon fonctionnement du marché intérieur qui pourraient apparaître du fait d'une application hétérogène des procédures douanières dans les différentes parties de la Communauté ; - de protéger les intérêts, notamment financiers, de la Communauté ; - de fournir un niveau équivalent de protection aux citoyens et aux opérateurs économiques de la Communauté, quel que soit le point de territoire douanier de la Communauté où les ...[+++]


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