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ALPAC
ATAC
Air Transport Association of Canada
Air force pilot
Air pilot
Air pilots and navigators supervisor
Air-taxi pilot
Armed forces pilot
Automatic Load Planning Air Canada
Canada Air Pilot
Commercial air pilot
Commercial airplane pilot
Light aircraft pilot
Military aircraft driver
Military pilot
Pilot
Private aeroplane captain
Private pilot

Translation of "canada air pilot " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


commercial air pilot [ commercial airplane pilot ]

pilote d'avion commercial


air pilots and navigators supervisor

superviseur de pilotes et de navigateurs aériens [ superviseure de pilotes et de navigateurs aériens ]


pilot | air pilot

pilote | pilote aérien | pilote aérienne




air-taxi pilot | private aeroplane captain | light aircraft pilot | private pilot

pilote d'avion privé


armed forces pilot | military pilot | air force pilot | military aircraft driver

pilote de l'armée de l'air


Agreement on Air Transport between Canada and the European Community and its Member States

accord sur le transport aérien entre le Canada et la Communauté européenne et ses États membres


Air Transport Association of Canada | ATAC [Abbr.]

Association des transporteurs aériens du Canada | ATAC [Abbr.]


Automatic Load Planning Air Canada | ALPAC

système automatisé de planification du chargement Air Canada | ALPAC
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
602.128 (1) No pilot-in-command of an IFR aircraft shall conduct an instrument approach procedure except in accordance with the minima specified in the Canada Air Pilot or the Restricted Canada Air Pilot.

602.128 (1) Il est interdit au commandant de bord d’un aéronef IFR d’effectuer une approche aux instruments, à moins que celle-ci ne soit effectuée conformément aux minimums précisés dans le Canada Air Pilot ou le Canada Air Pilot restreint.


(2) Where communications cannot be established with any air traffic services facility, either directly or by relay through an intermediary, the pilot-in-command shall, except where specific instructions to cover an anticipated communications failure have been received from an air traffic control unit, comply with the procedures specified by the Minister in the Canada Air Pilot and the Canada Flight Supplement.

(2) S’il est impossible d’entrer en communication avec une installation des services de la circulation aérienne, directement ou avec l’aide d’un intermédiaire, le commandant de bord doit suivre la procédure établie par le ministre dans le Canada Air Pilot et le Supplément de vol-Canada, sauf si des instructions appropriées ont été reçues d’une unité de contrôle de la circulation aérienne en prévision d’une telle éventualité.


700.11 No pilot-in-command of an IFR aircraft operated under this Part who is conducting a CAT II or CAT III precision approach shall continue the approach beyond the FAF inbound or, where there is no FAF, the point where the final approach course is intercepted, unless the RVR is equal to or greater than the minimum RVR specified in the Canada Air Pilot in respect of the runway or surface of intended approach for the instrument approach procedure conducted.

700.11 Il est interdit au commandant de bord d’un aéronef IFR exploité en vertu de la présente partie qui effectue une approche de précision CAT II ou CAT III de poursuivre l’approche au-delà du FAF en rapprochement, ou, lorsqu’il n’y a pas de FAF, au-delà du point où la trajectoire d’approche finale est interceptée, à moins que la RVR ne soit égale ou supérieure à la RVR minimale précisée dans le Canada Air Pilot pour la piste ou la surface prévue pour l’approche et selon la procédure d’approche aux instruments effectuée.


On October 3, the pilots from Air Canada joined with the Airline Pilots Association and the First Air Pilots Association to submit to Transport Canada Security a list of 21 recommendations for change.

Le 3 octobre dernier, les pilotes d'Air Canada se sont joints à ceux de l'Airline Pilots Association (ALPA) et de l'Association des pilotes de First Air pour soumettre à la division de la sécurité de Transports Canada une liste de 21 recommandations portant sur les changements qu'il nous faudrait apporter à nos procédures de sécurité.


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Because aviation safety is an issue for all airline pilots, we would like to state for the record that the Air Canada Pilots Association and the First Air Pilots Association also endorse these recommendations.

Comme la sécurité de l'aviation est une question qui concerne tous les pilotes de ligne, nous aimerions déclarer aux fins du compte-rendu que l'Association des pilotes d'Air Canada et l'Association des pilotes de First Air approuvent ces recommandations.




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'canada air pilot' ->

Date index: 2022-03-07
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