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Area in process of urbanization
City road network
Committee on Roads in Urban Areas
Committee on Urban Areas
Congested urban area
Control vehicles in cities
Control vehicles in metropolitan areas
Deferred development area
Deferred development zone
Deferred urban area
Deprived district
Deprived suburb
Deprived urban area
Designated area
Designated development area
Drive in urban areas
Drive vehicles in metropolitan areas
Highly developed urban area
Holding zone
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Metropolitan area
Metropolitan road network
Peri-urban area
Periurban area
Road infrastructure in metropolitan areas
Suburb
Suburban area
Suburbanization
Urban area
Urban decline
Urban region
Urban road transport network
Urbanised region
Urbanizing area

Translation of "committee on urban areas " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

zone urbaine [ environnement urbain | région urbaine ]


Technical Committee on Urban Roads and Integrated Urban Transport [ Committee on Urban Areas | Committee on Roads in Urban Areas ]

Comité technique de la Ville et du Transport urbain intégré [ Comité de la Ville | Comité de la Route en Milieu urbain ]


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

exigences mécaniques applicables aux véhicules dans les zones urbaines


deprived urban area [ deprived district | deprived suburb | Urban decline(STW) ]

zone urbaine défavorisée [ quartier défavorisé | quartier sensible ]


suburban area [ periurban area | peri-urban area | suburb | Suburbanization(STW) ]

zone suburbaine [ banlieue | espace périurbain | zone périurbaine | zone urbaine périphérique ]


area in process of urbanization | urbanizing area

zone en cours d'urbanisation | zone en voie d'urbanisation


designated development area [ designated area | deferred urban area | holding zone | deferred development area | deferred development zone ]

zone d'aménagement diffé


control vehicles in cities | drive vehicles in metropolitan areas | control vehicles in metropolitan areas | drive in urban areas

conduire en milieu urbain


congested urban area [ highly developed urban area ]

site urbain dense [ secteur très urbanisé ]


metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

réseau routier urbain
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Committee supports the call, made in the European Rural Manifesto adopted by the 2nd European Rural Parliament in November 2015, for ‘increased cooperation between communities, organisations and authorities. in rural and urban areas to gain the full benefit of social, cultural and economic links which such cooperation can bring; and for vigorous exchange of ideas and good practise between those involved in rural and urban areas’.

Le CESE soutient l’appel figurant dans le manifeste rural européen adopté par le deuxième parlement rural européen au mois de novembre 2015 «à plus de coopération entre communautés, organisations et institutions des zones rurales et urbaines afin de récolter le plein bénéfice que de tels échanges peuvent induire en termes de liens sociaux, culturels et économiques [et] à des échanges intenses d’idées et de bonnes pratiques entre tous les acteurs des secteurs ruraux et urbains».


Urban and rural areas provide services for each other — urban areas are dependent on rural areas for the provision of food and are a ready market for the products of the countryside while rural areas offer recreation and tranquillity for urban residents.

Les zones urbaines et rurales proposent des services dont elles tirent toutes les deux profit: les zones urbaines sont tributaires des zones rurales pour leur approvisionnement alimentaire et permettent d’écouler les produits de la campagne, tandis que les zones rurales offrent détente et tranquillité aux habitants des villes.


[16] The role, specific situation and potential of urban areas as nodes in a polycentric development; Urban-rural relations in Europe; Transport services and networks: territorial trends and basic supply of infrastructure for territorial cohesion; Telecommunications services and networks: territorial trends and basic supply of infrastructure for territorial cohesion; Territorial impact of EU transport and TEN policies; Territorial impact of EU Research and development policy; The territorial impact of CAP and rural development policy; Territorial effects of structural funds in urban areas; ...[+++]

[16] Le rôle, la situation spécifique et les potentiels des zones urbaines en tant que noeuds dans la perspective d'un développement concentrique ; Relations entre les villes et le monde rural en Europe ; Transports et réseaux: : tendances territoriales et fourniture de base d'infrastructures pour la cohésion territoriale ; Télécommunications et réseaux : tendances territoriales et fourniture de base d'infrastructures pour la cohésion territoriale ; Impact territorial des politiques communautaires des transports et des TEN ; Impact territorial de la politique communautaire de RD ; Impact territorial des politiques communautaires en ...[+++]


35. Each individual who, pursuant to this schedule, is authorized to be paid a travel allowance and is required to travel from an urban area through a rural area to another urban area in connection with the services the individual is required to perform shall be paid, in respect of the individual’s living and incidental expenses incurred in the urban area to which the individual travels,

35. Toute personne autorisée à recevoir une allocation de déplacement en vertu de la présente annexe et qui est appelée à traverser une région rurale pour se rendre dans une région urbaine aux fins de la prestation de ses services reçoit, pour les frais de subsistance et les faux frais qu’elle engage dans la région urbaine


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As a result of this same leadership, we were able to hear from a number of experts on wetlands and urban agriculture when I was on the Standing Committee on Environment and Sustainable Development. They told us about the dangers of deforestation in urban areas and the negative effects of wetland destruction.

C'est ce même leadership qui a fait en sorte, lorsque je siégeais au Comité permanent de l'environnement et du développement durable, que nous recevions plusieurs spécialistes en milieux humides et en agriculture urbaine, qui sont venus nous parler des dangers du déboisement en milieu urbain et des effets néfastes de la destruction des milieux humides.


This committee has also been meeting with Aboriginal youth from urban areas because we are also working on the needs of those Aboriginal youth who are living in urban areas.

Ce comité a également rencontré de jeunes Autochtones provenant de milieux urbains, étant donné que nous nous penchons aussi sur les besoins de ceux-ci qui vivent dans des milieux urbains.


Within the framework of sustainable urban development, it is considered necessary to support integrated actions to tackle the economic, environmental, climate, demographic and social challenges affecting urban areas, including functional urban areas, while taking into account the need to promote urban-rural linkages.

Il apparaît nécessaire, dans le cadre du développement urbain durable, de soutenir des actions intégrées afin de à faire face aux défis économiques, environnementaux, climatiques, démographiques et sociaux auxquels sont confrontées les zones urbaines, y compris les zones urbaines fonctionnelles, tout en tenant compte de la nécessité de resserrer les liens entre les milieux urbains et ruraux.


(Return tabled) Question No. 250 Mr. Thomas Mulcair: With respect to newly implemented tax credits: (a) what was the anticipated cost of the public transit tax credit measure prior to its implementation and how many Canadian transit users, by urban centre, were expected to file for this credit; (b) since its inception, on an annual basis, what has been the cost of implementing the public transit tax credit and how many Canadian transit users, by urban centre, have filed for this credit; (c) what would be the costs of extending the public transit tax credit to users who pay for their transit on a basis other than with a monthly travel p ...[+++]

(Le document est déposé) Question n250 M. Thomas Mulcair: En ce qui concerne les crédits d’impôt mis en œuvre récemment: a) quel était le coût prévu du crédit d’impôt pour le transport en commun avant sa mise en œuvre et, pour chaque centre urbain, combien d’usagers canadiens du transport en commun étaient prévus en faire la demande; b) depuis son entrée en vigueur, à chaque année, quel a été le coût de mise en œuvre du crédit d’impôt pour le transport en commun et, pour chaque centre urbain, combien ...[+++]


Not only was this the position of the Standing Committee on the Environment and Sustainable Development, but it was also one of the recommendations in the May 27 report by Quebec's task force on the use of pesticides in urban areas, i.e. that the use of pesticides in public areas be phased out over a period of three years (1725) Quebec's task force goes even further than the Standing Committee on the Environment and Sustainable Development.

Au fond, c'était non seulement la position émise par le Comité permanent de l'environnement et du développement durable, mais c'était également l'une des recommandations du rapport du 27 mai dernier du groupe de travail du Québec sur l'usage des pesticides en milieu urbain, c'est-à-dire que soit éliminé, sur une période de trois ans, l'usage des pesticides dans les espaces publics (1725) Le groupe de travail du Québec va encore plus loin que le Comité permanent de l'environnement et du développement durable.


On the basis of indicative financial allocations, and an indicative number of urban areas per Member State and a minimum level of expenditure (EUR 500 per inhabitant), the Member States identify the urban areas wishing to participate in Urban II. Each area selected defines a development strategy which it works out in a Community Initiative Programme (CIP).

Sur la base indicative d'une allocation financière et d'un nombre de zones urbaines par État membre et compte tenu d'un seuil minimal de dépenses (500 euros par habitant), les États membres procèdent à une identification des zones urbaines souhaitant participer à URBAN II. Chaque zone sélectionnée définit une stratégie de développement déclinée dans un Programme d'Initiative Communautaire (PIC).


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