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Axle tax
Charge for the use of roads by heavy goods vehicles
Charges for the use of roads by heavy goods vehicles
Chauffeur
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Fall from heavy goods vehicle
Heavy goods vehicle
Heavy goods vehicle driver
Heavy goods vehicle road tax
Heavy goods vehicle traffic
Heavy road vehicle
Heavy vehicle
Large vehicle
Lorry driver
Multi-axle heavy goods vehicle
Train driver

Translation of "heavy goods vehicle road tax " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
axle tax [ heavy goods vehicle road tax ]

taxe à l'essieu [ taxe de circulation des poids lourds ]


heavy vehicle [ heavy goods vehicle | heavy road vehicle ]

poids lourd


Committee for the implementation of the rules for the distribution and management of the permits allocated to the Community for heavy goods vehicles travelling in Switzerland | Committee on the distribution of permits for heavy goods vehicles travelling in Switzerland

Comité pour la mise en oeuvre du régime de répartition et de gestion des autorisations allouées à la Communauté pour les poids lourds circulant en Suisse | Comité pour la répartition des autorisations pour les poids lourds circulant en Suisse


charge for the use of roads by heavy goods vehicles

taxe sur l'utilisation des routes par les poids lourds


Charges for the use of roads by heavy goods vehicles

taxes sur l'utilisation des routes par les poids lourds


large vehicle [ heavy goods vehicle ]

véhicule gros porteur [ gros porteur ]




drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

personnel de conduite [ camionneur | chauffeur | conducteur de train | personnel roulant ]




heavy goods vehicle traffic

trafic lourd [ circulation de poids lourds ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Fertile markets for the development of biofuel use are offered by publicly and privately-owned vehicle fleets, and by farm and heavy goods vehicles, where tax exemptions or reductions have proved particularly successful in encouraging the use of high-blend biofuels.

Des marchés ouverts au développement de l'utilisation des biocarburants sont offerts par les parcs de véhicules publics et privés, et par les véhicules agricoles et utilitaires, pour lesquels les exonérations fiscales ou allégements fiscaux se sont révélés particulièrement efficaces pour encourager l'utilisation de mélanges à teneur élevée en biocarburants.


Load shedding by heavy goods vehicles because of inadequate load securing is a source of road accidents which are often very serious.

La perte de chargement des poids lourds par défaut d'arrimage des charges est une source d'accidents routiers, souvent très graves.


It is the prerogative of the Member States to decide to introduce road charges for Heavy Goods Vehicles and passenger cars.

Il appartient aux États membres de décider de l’instauration d'une tarification routière pour les poids lourds et les voitures particulières.


noise cost of one heavy goods vehicle on road type j (euro/vehicle.kilometre)

coût de la pollution sonore émise par un poids lourd sur un type de route j (euro/véhicule.kilomètre)


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Fertile markets for the development of biofuel use are offered by publicly and privately-owned vehicle fleets, and by farm and heavy goods vehicles, where tax exemptions or reductions have proved particularly successful in encouraging the use of high-blend biofuels.

Des marchés ouverts au développement de l'utilisation des biocarburants sont offerts par les parcs de véhicules publics et privés, et par les véhicules agricoles et utilitaires, pour lesquels les exonérations fiscales ou allégements fiscaux se sont révélés particulièrement efficaces pour encourager l'utilisation de mélanges à teneur élevée en biocarburants.


In its third Road Safety Action Programme the Commission committed itself to investigating the issue of retrofitting heavy goods vehicles already in circulation with devices for indirect vision in order to reduce their blind spots and thus to contribute to the reduction of road fatalities.

Dans son troisième programme d'action pour la sécurité routière, la Commission s'est engagée à étudier la possibilité d'équiper a posteriori les poids lourds déjà en circulation de dispositifs de vision indirecte destinés à réduire les angles morts afin de réduire le nombre de victimes de la route.


A number of accidents are caused by drivers of heavy goods vehicles who are not aware that other road users are very close to or beside their vehicle.

Un certain nombre d'accidents sont causés par des conducteurs de poids lourds qui n'aperçoivent pas les autres usagers situés à proximité immédiate ou le long de leur véhicule.


On 20 November 2000, the Swiss Confederation decided to grant permits to heavy goods vehicles, of a maximum of 34 tonnes, to travel in Switzerland from 1 January 2001 onwards and also to increase the number of permits granted for heavy vehicles (whose total laden weight exceeds 34 tonnes but is not more than 40 tonnes) and for unladen vehicles or those laden with lightweight goods.

Le Conseil fédéral suisse a décidé, le 1er novembre 2000, d'admettre sur son territoire dès le 1er janvier 2001, la circulation de poids lourds jusqu'à 34 tonnes et d'ouvrir, à partir de cette même date, les contingents pour véhicules lourds (dont le poids total effectif en charge est supérieur à 34 tonnes, mais ne dépasse pas les 40 tonnes) ainsi que pour les véhicules circulant à vide ou chargés de produits légers.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24206 - EN - Goods: distribution of permits for heavy goods vehicles travelling in Switzerland

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - l24206 - EN - Marchandises: répartition des autorisations pour les poids lourds circulant en Suisse


In the interim, in order to minimise the risk to vulnerable road users (pedestrians, cyclists and motorcyclists) of being involved in an accident with a heavy goods vehicle performing a right turn, heavy goods vehicles already in circulation must be retrofitted with rear-view mirrors reducing the lateral blind spots while fulfilling the technical requirements of Directive 2003/97/EC.

Afin de réduire, d'ici là, au maximum le risque pour les usagers vulnérables de la route (piétons, cyclistes et motocyclistes) d'être impliqués dans un accident avec un poids lourd qui ne les a pas vus en virant à droite, les poids lourds déjà en circulation devront être équipés a posteriori de rétroviseurs réduisant les angles morts latéraux conformément aux dispositions techniques de la directive 2003/97/CE.




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'heavy goods vehicle road tax' ->

Date index: 2022-11-02
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