Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air freight operations officer
Aircraft cargo operations coordinator
Aircraft cross servicing program
Aircraft cross-servicing
Co-ordinator of aircraft cargo operations
Conduct aviation fuel servicing operations
Conduct fuel servicing operations in aviation
HO
Identical aircraft cross-servicing
Operational aircraft cross-servicing requirement
Service available to meet operational requirements
Support aviation refuelling functions
Undertake aircraft refuelling activities

Traduction de «Operational aircraft cross-servicing requirement » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
operational aircraft cross-servicing requirement

besoin opérationnel de services mutuels pour aéronefs


operational aircraft cross-servicing requirement

besoin opérationnel de services mutuels pour aéronefs


aircraft cross-servicing

services mutuels pour aéronefs


air freight operations officer | aircraft cargo operations and ramp services coordinator | aircraft cargo operations coordinator | co-ordinator of aircraft cargo operations

coordinateur des opérations de fret aérien | coordinateur des opérations de fret aérien/coordinatrice des opérations de fret aérien | chef avion | coordinatrice des opérations de fret aérien


support aviation refuelling functions | undertake aircraft refuelling activities | conduct aviation fuel servicing operations | conduct fuel servicing operations in aviation

effectuer des opérations d'entretien liées au carburant d’avions


aircraft cross-servicing

services mutuels pour aéronefs


Act of 31 March 1971 making it a punishable offence to seize by force or exercise control of aircraft, or to commit any other act which might jeopardize the safety and the smooth operation of air services

Loi du 31 mars 1971 érigeant en infraction la capture ou la détention par la violence d'aéronefs ainsi que d'autres actes pouvant compromettre la sécurité et le fonctionnement normal du trafic aérien


Identical aircraft cross-servicing

Aéronefs identiques pour les services mutuels


Aircraft cross servicing program

programme d'entretien mutuel des avions


service available to meet operational requirements [ HO ]

service disponible selon les besoins de l'exploitation [ HO ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Aircraft for which operators demonstrated to their competent authority compliance with JAR-26 ‘Additional Airworthiness Requirements for Operations’ (hereinafter ‘JAR-26 requirements’), issued by the Joint Aviation Authorities on 13 July 1998, as amended by the Amendment 3 of 1 December 2005, before the dates of application referred to in Article 6 shall be deemed to comply with the equivalent specifications set out in Annex I to this Regulation.

Les aéronefs dont les exploitants ont démontré à leur autorité compétente qu'ils étaient conformes aux JAR-26 relatives aux exigences de navigabilité supplémentaires dans le cadre d'une exploitation (ci-après les «exigences JAR-26») publiées par les JAA le 13 juillet 1998, telles que modifiées par l'amendement no 3 du 1er décembre 2005, avant les dates d'application visées à l'article 6, sont réputés satisfaire aux spécifications équivalentes énoncées à l'annexe I du présent règlement.


703.107 (1) Every air operator shall, for each of its aircraft that is required to be operated by two or more pilots, establish and maintain standard operating procedures that enable the crew members to operate the aircraft within the limitations specified in the aircraft flight manual and that meet the Commercial Air Service Standards.

703.107 (1) L’exploitant aérien doit, pour chacun de ses aéronefs devant être utilisés par au moins deux pilotes, établir et tenir à jour des procédures d’utilisation normalisées qui permettent aux membres d’équipage d’utiliser l’aéronef selon les limites précisées dans le manuel de vol de l’aéronef et qui sont conformes aux Normes de service aérien commercial.


702.84 (1) Every air operator shall, for each of its aircraft that is required to be operated by two or more pilots, establish and maintain standard operating procedures that enable the crew members to operate the aircraft within the limitations specified in the aircraft flight manual and that meet the Commercial Air Service Standards.

702.84 (1) L’exploitant aérien doit, pour chacun de ses aéronefs devant être utilisés par au moins deux pilotes, établir et tenir à jour des procédures d’utilisation normalisées qui permettent aux membres d’équipage d’utiliser l’aéronef selon les limites précisées dans le manuel de vol de l’aéronef et qui sont conformes aux Normes de service aérien commercial.


704.124 (1) Every air operator shall, for each of its aircraft that is required to be operated by two or more pilots, establish and maintain standard operating procedures that enable the crew members to operate the aircraft within the limitations specified in the aircraft flight manual and that meet the Commercial Air Service Standards.

704.124 (1) L’exploitant aérien doit, pour chacun de ses aéronefs devant être utilisés par au moins deux pilotes, établir et tenir à jour des procédures d’utilisation normalisées qui permettent aux membres d’équipage d’utiliser l’aéronef selon les limites précisées dans le manuel de vol de l’aéronef et qui sont conformes aux Normes de service aérien commercial.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Because railway operations vary in terms of the volume of traffic, commodity mix, scope of operation, and number of crossings, minimum requirements should be less on shoreline railways and based on individual risk assessments, past history, and length of service. Short lines have become integral to the transportation network, moving Canada’s mining resources to local and regional markets.

Comme l’exploitation des chemins de fer varie selon le volume d’activité, le type de produits transportés, l’envergure des activités et le nombre de passages à niveau, les exigences minimales devraient être moindres pour les chemins de fer d’intérêt local et être fondées sur l’évaluation des risques individuels, les événements passés et la durée du service.


Following the removal of the noisiest aircraft pursuant to Directive 2002/30/EC of the European Parliament and of the Council (4) and Directive 2006/93/EC of the European Parliament and of the Council (5), an update of how to use operating restriction measures is required to enable authorities to deal with the current noisiest aircraft so as to improve the noise environment around Union airports within the international framework of the Balanced Approa ...[+++]

À la suite du retrait des aéronefs les plus bruyants en vertu de la directive 2002/30/CE du Parlement européen et du Conseil (4) et de la directive 2006/93/CE du Parlement européen et du Conseil (5), il est nécessaire de mettre à jour les modalités de mise en œuvre des mesures de restriction d’exploitation afin de permettre aux autorités de traiter la question des aéronefs actuels les plus bruyants, le but étant d’améliorer l’environnement sonore autour des aéroports de l’Union dans le cadre international de l’approche équilibrée.


At the completion of any maintenance, the certificate of release to service required by point M.A.801 or point 145.A.50 shall be entered in the aircraft continuing airworthiness records.

À l'issue de tout entretien, le certificat de remise en service requis par le point M.A.801 ou le point 145.A.50 doit être incorporé parmi les enregistrements du maintien de navigabilité des aéronefs.


These organisations include, but are not limited to, aircraft operators, air navigation service providers, ground handling service providers and other organisations whose activities or products may have an effect on aircraft safety;

Parmi ces organismes figurent, entre autres, les exploitants d’aéronefs, les prestataires de services de navigation aérienne, les services d’assistance en escale et d’autres organismes dont les activités ou produits peuvent avoir une incidence sur la sécurité des aéronefs;


8. When a public service obligation has been imposed in accordance with paragraphs 1 and 2, any other Community air carrier shall at any time be allowed to commence scheduled air services meeting all the requirements of the public service obligation, including the period of operation that may be required in accordance with paragraph 2.

8. Lorsqu'une obligation de service public a été imposée en vertu des paragraphes 1 et 2, tout autre transporteur aérien communautaire est à tout moment autorisé à commencer des services aériens réguliers qui répondent à toutes les exigences fixées dans le cadre de l'obligation de service public, y compris la durée d'exploitation qui peut être requise conformément au paragraphe 2.


The new aircraft will replace Buffalo aircraft (originally planned for retirement in the early 90s) and older Hercules aircraft that are required to support tactical airlift operations.

Ces nouveaux appareils remplacent les Buffalo (dont le retrait du service était initialement prévu pour le débuts des années 1990) et les plus vieux des Hercules requis pour assurer les opérations de transport aérien tactique.


w