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AH&LA
American Hotel & Lodging Association
American Hotel & Motel Association
American Hotel Association
American Hotel Protective Association
Apartotel
Baggage carrier
Bellhop
Build relationships with various types of carrier
Carrier
Carrier hotel
Co-op hotel
Collocation center
Collocation centre
Colo
Colocation center
Colocation centre
Condhotel
Condo hotel
Condominium hotel
Condotel
Cooperative hotel
Develop relationships with various types of carrier
Foster relationships with various types of carrier
Front desk hotel clerk
Front office hotel clerk
Hotel administration
Hotel front desk clerk
Hotel front office clerk
Hotel operations
Hotel porter
Hotel reception clerk
Hotels and other tourist accommodation
Operating a hotel
Operations of hotel
Switch hotel
Telecom hotel
Telehouse
Tourist accommodation
Tourist accommodation in hotels and elsewhere

Translation of "carrier hotel " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
carrier hotel | telecom hotel | switch hotel | telehouse

centre d'hébergement de télécommunications | hôtel de télécommunications | centre de télécommunications | centre d'hébergement Internet | hôtel Internet


baggage carrier | bellhop | carrier | hotel porter

portier | portière | bagagiste | chasseur-bagagiste


colocation centre [ colo | colocation center | collocation centre | collocation center | carrier hotel ]

centre de colocation [ centre de données en colocation ]


hotel administration | operating a hotel | hotel operations | operations of hotel

opérations de l’hôtel | activités de l’hôtel | exploitation de l’hôtel


hotels and other tourist accommodation | tourist accommodation (hotels and other) | tourist accommodation in hotels and elsewhere

ressources touristiques hôtelières et extra-hôtelières


hotel reception clerk [ front office hotel clerk | front desk hotel clerk | hotel front desk clerk | hotel front office clerk ]

commis à la réception d'hôtel [ préposé à la réception d'hôtel | préposée à la réception d'hôtel ]


American Hotel & Lodging Association [ AH&LA | American Hotel & Motel Association | American Hotel Association | American Hotel Protective Association ]

American Hotel & Lodging Association [ AH&LA | American Hotel & Motel Association | American Hotel Association | American Hotel Protective Association ]


develop relationships with various types of carrier | establish links with carriers operating in different areas of transportation | build relationships with various types of carrier | foster relationships with various types of carrier

favoriser les relations avec divers types de transporteurs


cooperative hotel | co-op hotel | condominium hotel

studio hôtelier | hôtel en pluripropriété


condo hotel | condominium hotel | co-op hotel | apartotel | condotel | condhotel

copropriété hôtelière | studio hôtelier | hôtel en pluripropriété | condo-hôtel | condotel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Ferguson: We are quite different from most of the American type carriers. The American type carriers run perhaps even more like a taxi than we do because they are primarily running from airports to downtown hotels and whatever, like Super Shuttle and those type of companies.

M. Ferguson: Nous offrons un service très différent de celui qui est habituellement offert aux États-Unis, un service qui se rapproche encore plus de celui d'une voiture taxi puisque les passagers sont principalement transportés des aéroports jusqu'aux hôtels du centre-ville et jusqu'à d'autres destinations, comme le font Super Shuttle et d'autres entreprises de ce genre.


In case you book via an intermediary, check that you receive the contact details of the carrier airline or the hotel in addition to those of the intermediary.

Si vous réservez par un intermédiaire, vérifiez que vous disposez des coordonnées du transporteur aérien ou de l'hôtel, en plus de celles de l'intermédiaire.


As regards the obligation to provide care, the air carrier must provide free of charge, in light of the waiting time, refreshments, meals and, where appropriate, hotel accommodation and transport between the airport and place of accommodation, as well as means of communication with third parties.

S’agissant de l’obligation de prise en charge, le transporteur aérien doit procurer gratuitement, compte tenu du délai d’attente, des rafraîchissements, des repas et, le cas échéant, un hébergement à l’hôtel, un transport depuis l’aéroport jusqu’au lieu de l’hébergement ainsi que des moyens de communication avec les tiers.


49. Believes that, without prejudice to air carriers' obligations under Regulation (EC) No 261/2004 and in order to guarantee the rights of passengers, the Regulation should clarify provisions on if and when it is allowed for passengers to self-assist by purchasing refreshments or booking hotels or alternative flights and claiming back reasonable expenses from the air carrier; at the same time the Regulation should include mechanisms protecting against abuse by passengers;

49. estime que, sans préjudice des obligations imposées aux transporteurs par le règlement (CE) n° 261/2004 et afin de garantir les droits des passagers tout en évitant les abus, le règlement devrait clarifier les dispositions déterminant si, et à quel moment, les passagers sont habilités, de leur propre initiative, à acheter des rafraîchissements ou à réserver des hôtels ou des vols de remplacement et à réclamer le remboursement des dépenses, dans des limites raisonnables, au transporteur aérien; est d'avis que, dans le même temps, ...[+++]


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49. Believes that, without prejudice to air carriers’ obligations under Regulation (EC) 261/2004 and in order to guarantee the rights of passengers, the Regulation should clarify provisions on if and when it is allowed for passengers to self-assist by purchasing refreshments or booking hotels or alternative flights and claiming back reasonable expenses from the air carrier; at the same time the Regulation should include mechanisms protecting against abuse by passengers;

49. estime que, sans préjudice des obligations imposées aux transporteurs par le règlement (CE) n° 261/2004 et afin de garantir les droits des passagers tout en évitant les abus, le règlement devrait clarifier les dispositions déterminant si, et à quel moment, les passagers sont habilités, de leur propre initiative, à acheter des rafraîchissements ou à réserver des hôtels ou des vols de remplacement et à réclamer le remboursement des dépenses, dans des limites raisonnables, au transporteur aérien; est d'avis que, dans le même temps, ...[+++]


49. Believes that, without prejudice to air carriers' obligations under Regulation (EC) No 261/2004 and in order to guarantee the rights of passengers, the Regulation should clarify provisions on if and when it is allowed for passengers to self-assist by purchasing refreshments or booking hotels or alternative flights and claiming back reasonable expenses from the air carrier; at the same time the Regulation should include mechanisms protecting against abuse by passengers;

49. estime que, sans préjudice des obligations imposées aux transporteurs par le règlement (CE) n° 261/2004 et afin de garantir les droits des passagers tout en évitant les abus, le règlement devrait clarifier les dispositions déterminant si, et à quel moment, les passagers sont habilités, de leur propre initiative, à acheter des rafraîchissements ou à réserver des hôtels ou des vols de remplacement et à réclamer le remboursement des dépenses, dans des limites raisonnables, au transporteur aérien; est d'avis que, dans le même temps, ...[+++]


As regards the obligation to provide assistance and in order to meet the immediate needs of such passengers, the air carrier must provide, free of charge, meals and refreshments in a reasonable relation to the waiting time and, where necessary, hotel accommodation and transport between the airport and the place of accommodation, and must place at their disposal means of communicating with third parties.

S’agissant de l’obligation d’assistance et afin de répondre aux besoins immédiats des passagers, le transporteur aérien doit fournir gratuitement, compte tenu du délai d’attente, des rafraîchissements, des repas et, le cas échéant, un hébergement à l’hôtel, un transport depuis l’aéroport jusqu’au lieu d’hébergement ainsi que la mise à leur disposition des moyens de communication avec les tiers.


Since then, the market scene has changed significantly: the development of the Internet has made it possible for consumers to make their reservations directly from tour operators, air carriers and hotels. Furthermore, the rapid development of low-cost air carriers has revolutionised the supply of air transport.

Depuis, le marché a beaucoup changé. Grâce à l’internet, les consommateurs peuvent aujourd’hui effectuer eux-mêmes leurs réservations, directement auprès des voyagistes, des transporteurs aériens et des hôtels.


In my view, it is also hard to justify Amendment 9, which aims to limit advance payment to cases in which the carrier has strict liability, in other words to navigation incidents such as sinkings and not to hotel-type incidents such as a passenger slipping on deck.

Il me semble difficile, par ailleurs, de justifier l’amendement 9, qui vise à limiter le versement d’avances au cas où le transporteur est responsable sans faute, c’est-à-dire seulement en cas d’incident de navigation, type naufrage, et pas dans le cas d’un incident type hôtel, chute du passager sur le pont.


The passengers are also entitled to free ‘care’ (meals and refreshments, telephone calls and, in some circumstances, hotel accommodation) and to compensation the amount of which varies according to flight distance. Compensation is not payable if the air carrier informs the passenger of the cancellation at least two weeks before the time of departure, offers the passenger satisfactory re-rerouting or can prove that the cancellation is due to extraordinary circumstances.

En cas d’annulation d’un vol, les passagers se voient offrir, en vertu de ce règlement, par le transporteur aérien le choix entre le remboursement du billet et le réacheminement vers leur destination finale. Ils ont aussi droit à une prise en charge gratuite (restauration, appels téléphoniques et le cas échéant l’hébergement à l’hôtel) et à une indemnisation dont le montant varie en fonction de la distance de vol. Cette indemnisation n’est pas due si le transporteur aérien informe de l’annulation au moins deux semaines avant l’heure d ...[+++]




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'carrier hotel' ->

Date index: 2024-02-13
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